
Židikų Marijos Pečkauskaitės gimnazijoje šią savaitę atidarytas sensorinis kambarys, kurį įrengti padėjo rėmėjai iš Švedijos.
Draugystė su švedais tebesitęsia
Švedijos Ahus Lions vyrų klubas ir Kristianstad bendruomenės nariai, paskatinti nuolatinės gimnazijos rėmėjos lietuvės Laimos Andersson, gyvenančios Švedijoje, finansavo sensorinio kambario priemonių ir įrangos įsigijimą.
Sensorinio kambario atidaryme, kuris vyko rugsėjo 23 d., dalyvavo Savivaldybės vicemerė Kristina Juškevičienė, Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Sonata Chriščinavičienė, Mažeikių rajono pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė Lina Antanavičienė ir kiti svečiai.
Kambario įranga ir jos poveikis
Sensoriniame kambaryje sukurtos įdomios erdvės, žadinančias skirtingus pojūčius: akustinė kėdė, izoliuojanti aplinkos triukšmą ir leidžianti pabūti vienumoje, patogūs gulimi gultai, leidžiantys atpalaiduoti kūną, pasunkintos antklodės, suteikiančios giluminį spaudimą, kuris atpalaiduoja raumenis, hamakas-lašas, formuojantis tvirto apkabinimo pojūtį.
Susitelkimo ir ramybės pojūčius stimuliuoja burbulų sienelė, šviečiančios piešimo lentelės ir šviesos stalas su įvairiomis figūrėlėmis bei jutiminiais kamuoliukais.

Susikaupimo ir sąmoningo atsipalaidavimo pojūčius sustiprina žaibo rutulys, visą galaktikos erdvę ant sienos perkeliantis projektorius, švelnus apkabinimo kamuolys.
Norintiesiems pabūti tamsioje erdvėje įrengta didelė tamsos palapinė, kurią ypač mėgsta mažieji. O judriems kinetiniams pojūčiams suaktyvinti skirtas tunelis.
Planuose – Draugystės labirintas
Sensorinis kambarys sukuria sąlygas įtraukesnei mokymosi aplinkai visiems mokiniams, nepaisant jų gebėjimų ar iššūkių.
Gimnazijos direktorė Rima Širvinskienė pažymėjo, kad ši erdvė skirta ne tik specialiųjų poreikių turintiems vaikams, bet ir visiems gimnazijos mokiniams, mokytojams. Ji sudaro galimybę veiksmingai reguliuoti emocijas, gerina dėmesio ir susikaupimo galias, tad vieniems padeda įsitraukti į ugdymo procesą, kitiems – nusiraminti, atsipalaiduoti, pailsėti.
Sensorinis kambarys ir toliau bus turtinamas, planuojama gimnazijoje įrengti energetinį Draugystės labirintą.
Jame mokiniai ir gimnazijos bendruomenė galės pasivaikščioti gryname ore, rasti dvasinę pusiausvyrą, atsakymus į klausimus, padedančius žmogui tobulėti ir augti vidumi.
Tokiu būdu žingsnis po žingsnio gimnazija siekia kurti saugią ir palaikančią erdvę, kad kiekvienam vaikui būtų gera mokytis ir augti.
Asta ŠILAITYTĖ