„Berželio“ bendruomenė susitelkė bendram tikslui – saugoti gamtą

Vaikai ir tėveliais sodina daugiakamienius beržus.

Skubantis margaspalvis ruduo džiugina ne tik gėrybių gausa, spalvų žaismu, bet ir dovanoja vaikams smagių patirčių.

Jau nuo rugsėjo mėnesio lopšelyje-darželyje „Berželis“ buvo pradėtas įgyvendinti rajono savivaldybės aplinkosauginio švietimo projektas „Saugau ir tausoju gamtą – kuriu tvarią ateitį“. Šio projekto veiklos skatino visos bendruomenės ekologinę savimonę ir ugdė gamtamokslinę kompetenciją, leido labiau pažinti ir saugoti gamtinę aplinką.

Klimato kaitos kontekste bendruomenei labai svarbu suteikti žinių ir padėti ugdyti(is) praktinės veiklos įgūdžius gamtinei aplinkai pažinti ir saugoti. Tad mūsų darželio pedagogai spalio mėnesį dalyvavo švietėjiškoje ir ugdomojo pobūdžio išvykoje po Renavo dvaro apylinkes, kur natūralioje erdvėje susipažino su sodybos (parko) kultūros ir gamtos paveldo objektais, gamtinėmis ir istorinėmis vertybėmis: aplankė storiausią Lietuvos eglę, vaikštinėdami poilsio takeliais gėrėjosi rudeniška gamta ir klausėsi užburiančių gidės pasakojimų. Grįžę į dvaro svirną dalyvavo interaktyvioje viktorinoje, kurios metu dalijosi patirtimi ir pagilino žinias apie dvaro apylinkėse augančius augalus. Gidė atvykusiems pristatė vaizdinę medžiagą su gamtine dvaro istorija – iki šių dienų neišlikusiu sodu, rožynais.

Siekdami praplėsti ugdytinių akiratį gamtamokslinėmis temomis, į darželį pakvietėme sferinį kiną. Vaikai turėjo galimybę žiūrėti edukacinius filmus „Medžių paslaptis“ ir „Zula patruliai“. Žiūrėdami juos, mažieji gilinosi į ekologines problemas, tobulino žinias gamtos saugojimo ir globojimo temomis.

Darbuotojai vyko į Renavo dvaro parką.

Įstaigos vadovė Jolanta Jucienė džiaugiasi, kad projekto įgyvendinimas padėjo tikslingai kurti žaliąsias edukacines erdves ir sveikesnę, natūraliai gamtai artimą aplinką. Plėsdami ir naudodami žaliąsias zonas vaikų ugdymo reikmėms kartu su tėveliais pasodinome skirtingų rūšių beržų alėją. Tai ne tik apsauginė juosta nuo triukšmo, mašinų išmetamų teršalų, bet ir puiki ugdymo priemonė skirtingų medžių rūšims pažinti, tyrinėti bei priežiūrai skatinti.

Lapkričio pradžioje kartu su vaikais vykome į susitikimą su miško apsaugos specialistu Pauliumi Gedrimu ir jo komanda. Vaikai kartu su miškininku keliavo po Jonaičių mišką, jį tyrinėjo, atliko įvairias praktines užduotis, vaišinosi ant laužo virta arbata ir brankomis. Malonus ir betarpiškas bendravimas ir praktinės užduotys su aplinkosaugininkais miške įkvėpė vaikus gerbti, saugoti ir rūpintis mus supančia aplinka bei įdiegė mažose širdelėse ekologinio sąmoningumo pagrindus.

Kiekvienas pedagogas jaučia, kad šiomis dienomis atsiranda poreikis gamtosauginiam ir ekologiniam vaikų ugdymui. Todėl siekiame, kad vaikai pajustų gamtos vientisumą ir harmoniją, numatytų savo veiksmų padarinius gamtai bei jų grįžtamąjį poveikį.

Viena iš lietuvių poeto ir vertėjo Vytauto Karaliaus sentencijų: „Gamta negyvena nei praeitimi, nei ateitimi: ji – amžina dabartis.“ Todėl kiekvienas iš mūsų, būdamas gamtos pasaulio dalimi, privalome susitelkti bendram jos išsaugojimo bei puoselėjimo siekiui. Ką lopšelio-darželio „Berželis“ bendruomenė ir darė, pasitelkę aplinkosauginio projekto  „Saugau ir tausoju gamtą – kuriu tvarią ateitį“ veiklas.

Ilona Novikovienė, 
Mažeikių lopšelio-darželio „Berželis“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja

Bendruomenė – Jonaičių miške.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto