Dailės mokyklos bendruomenė kurs meniškus miesto ženklus

Projekto dalyviai, norėdami daugiau sužinoti apie miesto istoriją, įdomiausius objektus,
susitiko su muziejininku Vytautu Ramanausku.

Mažeikių dailės mokyklos bendruomenė įgyvendina kūrybinį projektą „(Ne)matomi Mažeikių miesto ženklai. Pirmas etapas“.
Keturios mokytojų ir mokinių komandos iki rugpjūčio planuoja sukurti nedidelius interaktyvius plastinius ženklus. Siekiama ir tikimasi, kad šie unikalūs, kūrybingų mažeikiškių sukurti ženklai padės parodyti ir atskleisti Mažeikių miesto išskirtinumą.

Dirbs keturios komandos

Mažeikių dailės mokykloje Lietuvos kultūros tarybos finansuojamas projektas „(Ne)matomi Mažeikių miesto ženklai“ prasidėjo kovo pabaigoje.
Jį įgyvendinanti kūrybinė komanda – mokytojai Virginijus Tamošiūnas, Giedrė Bernotavičienė, Deimantė Kiesutė, Laima Mikalauskienė siekia skatinti mokyklą lankančių ir projekte dalyvauti pasiryžusių mokinių kūrybiškumą ir kultūrinį bendradarbiavimą.

Kitas tikslas – inovatyviomis formomis atskleisti Mažeikių išskirtinumą, miesto tapatybei svarbių vietų istoriją, vietas „padaryti matomas“.
Ketinama sukurti nedidelio formato meno kūrinius – ženklus su integruotais QR kodais ir sumontuoti juos vietose, pažymėtose Mažeikių turizmo ir verslo informacijos centro sukurtame virtualiame lankytinų objektų maršrute-žemėlapyje.

Įvyko kelios dirbtuvės

Tokia mintis – apie mieste esančių įvairių lankytinų, istorinių objektų „įženklinimą“ meninę išliekamąją vertę turinčiais kūriniais, kilo Mažeikių turizmo ir verslo informacijos centro (TVIC) darbuotojams. Beje, TVIC tapo šio projekto partneriu.
Mažeikių dailės mokyklos direktorė Laima Mikalauskienė „Santarvei“ papasakojo apie jau įvykusias veiklas.
Pirmiausia projekto dalyviai susitiko su Mažeikių TVIC vadove Jolanta Gintaliene ir vadybininke Rasa Nabažaite.

Pirmosiose kūrybinėse dirbtuvėse Mažeikių turizmo ir verslo informacijos centro atstovės su Dailės mokyklos bendruomenės nariais kalbėjosi apie tai, kaip nematomus ar sunkiai pastebimus dalykus paversti matomais.

„Jos pristatė virtualų lankytinų objektų maršrutą-žemėlapį, kuriame objektai bus pažymėti QR kodais, ir žmonės, naudodami savo išmaniuosius telefonus, galės klausytis istorijų apie tuos objektus. Jolanta ir Rasa pristatė savo vizijas, lūkesčius, norus“, – pasakojo mokyklos vadovė.

Į antrąją veiklą, arba kitaip – dirbtuves, menininkai pasikvietė muziejininką Vytautą Ramanauską.
„Mes jau buvome apgalvoję keturias mus dominančias miesto vietas. Vytauto prašėme, kad jis mums papasakotų su tomis vietomis susijusias istorijas, legendas, kas ten kadaise yra vykę, kokie ten gyveno žmonės… Kūrybai labai reikia istorinio konteksto“, – akcentavo L. Mikalauskienė.

Rezultatai – rugpjūčio mėnesį

Šią savaitę įvyko ir dar vienos projekte dalyvaujančių Dailės mokyklos bendruomenės narių kūrybinės dirbtuvės. Šį kartą – su dviem architektėmis – Daiva Štakonaite ir Rasa Kačerauskiene.
Dirbtuvių, susitikimo su architektėmis metu aptartos meninių ženklų idėjos bei jų integravimo mieste galimybės, išklausyta architekčių ekspertinė nuomonė, pasiūlymai. Galutinai pasirinktos ir suderintos „įženklinimo“ vietos, QR kodų integravimas kūriniuose.

Visa tai susiję profesionalia kūryba. Nes kūrėjas, menininkas pats sau yra nebent savo studijoje, dirbtuvėje. O kai autoriaus kūriniai ruošiami „išnešti“ į viešąsias erdves, jie tampa nebe jo vieno reikalu.
Kiek vėliau sumanymų realizavimas vyks Dailės mokyklos dizaino, skulptūros-keramikos, tekstilės bei grafikos dirbtuvėse.

Kūrinių sumontavimas lankytino objekto vietoje ir pristatymas visuomenei numatomas miesto šventės metu. Neoficialiomis žiniomis, rugpjūčio mėnesį.

Pasak L. Mikalauskienės, įgyvendinant šį projektą bus dirbama ne mokymo, o bendrakūros principu. Tai reiškia, kad mokiniai, jaunieji kūrėjai turės galimybę pamatyti, kaip praktiškai dirba, kaip kuria jų mokytojai, kurie visi yra profesionalūs menininkai. Be to, mokiniai turės galimybių drauge su mokytojais realizuoti savo idėjas, pasiūlymus.

„Man atrodo, vienas svarbiausių šio projekto aspektų tas, kad mūsų mokinukai, jauni žmonės, dalyvaudami jame susidurs su labai aiškia meno kūrimo praktika.
O ji yra susijusi su technologijomis, medžiagų pažinimu, instaliavimu įvairiose erdvėse. Tam, kad vienokį ar kitokį kūrinį pamatytų didesnė žiūrovų auditorija, menininkas turi pasitelkti visą komandą įvairių sričių specialistų. Taigi, tenka tartis, derinti, o kitaip tariant – bendrauti ir bendradarbiauti“, – apibendrino Mažeikių dailės mokyklos direktorė.

Pasak jos, šis projektas nėra didelės apimties, mokytojų ir mokinių sukurti ženklai nebus grandioziniai, bet tai bus profesionalaus meno objektai. Šiemet įgyvendinus pirmąjį etapą, ateityje, laimėjus finansavimą, bus galima jį tęsti. Taip pamažu įvairiose miesto vietose rasis įdomių, kokybiškų, profesionalaus meno kūrinių.
Nuotraukos iš mokyklos archyvo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto