
Mažeikių lopšelis-darželis „Gintarėlis“ šiuos mokslo metus pradėjo tarptautiniu ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų bei jų mokytojų interaktyviu projektu „Žingsniuoja rudenėlis darželio takeliu“.
Nemažai dalyvių iš įvairių šalių subūręs projektas startavo rugsėjo 11 d., o baigėsi gruodžio 8 d.
Beveik 500 dalyvių
Projekto vykdymo metu Lietuvos mokytojai, mokytojų padėjėjos, švietimo pagalbos specialistai dalijosi savo darbų, veiklų, užsiėmimų su vaikais nuotraukomis, filmuotomis akimirkomis.
Medžiaga talpinta uždaroje „Facebook“ grupėje.
Džiugu, kad prie projekto prisijungė ir mokytojos iš Lenkijos, Estijos, Rumunijos. Viso projekto metu veiklų įrašais dalijosi 490 dalyvių.
Projektą organizavo direktorė Ingrida Mažeikienė, jos pavaduotoja ugdymui Jūratė Stackevičiūtė-Bubinienė, priešmokyklinio ugdymo mokytojos metodininkės Simona Gedminė ir Donata Liauksminaitė.
Veiklų netrūko
Mūsų projekto tikslas pasiektas. Ugdymo specialistai pasitelkė įvairias technologijas ir inicijavo veiklas rudens tema, o vaikams suteikė galimybę eksperimentuoti, pažinti, tyrinėti, analizuoti, stebėti bei būti aktyviais dalyviais.

Mokytojos įvairiose erdvėse: darželio grupėse, lauko erdvėse, gamtoje ar netradicinėse vietose – organizavo veiklas, naudojo įvairius metodus, skatino veiklų spontaniškumą, suteikdami galimybę vaikams patirti kūrybinį pažinimo džiaugsmą.
Ugdytiniai kūrė, statė, konstravo, vėrė, svėrė, rinko, žaidė su medžių lapais, gamtine medžiaga, skaičiavo, matavo, ragavo bei kūrė rudens paveikslus. Jie aiškinosi, kokie yra medžių lapai ir kodėl lapai rudenį keičia spalvą. Įvairių veiklų metu jie fiksavo savųjų tyrimų duomenis: piešė, rašė skaitmenis, raides, spalvino paveikslėlius, vaizdavo grafiniu būdu, grupavo, lygino. Rudenį vaizdavo kurdami įvairius meninius darbelius, paveikslus.
Skatino pažinti ir kurti
Ruduo – smagios kūrybos metas. Gamta puošiasi gražiausiomis spalvomis, dovanoja įvairiausias gėrybes ir mes puošiame ja savo kūrybą. Vadovaujantis ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašu, ugdytos sritys: fizinis aktyvumas, sakytinė kalba, aplinkos pažinimas, skaičiavimas ir matavimas, meninė raiška, tyrinėjimas. Vaikai ugdė aplinkos pažinimo, tyrinėjimo, sakytinės kalbos, vizualinės raiškos, skaičiavimo ir matavimo, mokėjimo mokytis, problemų sprendimo ir fizinio aktyvumo įgūdžius. Veiklų metu ugdytos pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo, skaitmeninė, socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencijos.
Daug įspūdžių vaikams suteikė stebėjimas ir gyvosios gamtos tyrinėjimas. Tokios veiklos skatino vaikus spręsti problemas, sutelkti dėmesį, lavinti pagrindinius pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą, uoslę, skonį. Dirbdami jie lavino smulkiąją motoriką.
Įdomu vaikams, smagu mokytojams! Ne veltui ruduo – bene žaviausias ir paslaptingiausias, ryškiomis spalvomis paženklintas metų laikas.
Džiaugiamės dalyvių aktyvumu, išradingumu, inovatyvumu, kūrybingumu ir, žinoma, jų gausa. Tikimės ir kitais metais tęsti tarptautinių projektų inicijavimą ir jų vykdymą, skatinant bendravimą ir tarpinstitucinį ugdymo įstaigų bendradarbiavimą.
Jūratė STACKEVIČIŪTĖ-BUBINIENĖ,
direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Kodėl aktualūs, svarbūs ir įdomūs rajono gyventojams straipsniai ir naujienos Santarvės svetainėje išspausdinami pateikiant tik keletą pradžios sakinių, o toliau norint juos perskaityti turime arba Santarvės laikraštį pirkti, arba prenumeruoti internetinę Santarvę?
O šitas ilgas straipsnelis apie darželio projektą yra išspausdintas visas? Juk jis aktualus, svarbus ir įdomus tik darželio administracijai ir tą darželį lankančių vaikų tėveliams.