Besinaudojančiųjų geležinkelio pervažomis ar perėjomis saugumo klausimas Mažeikiuose iškyla kaskart, kai geležinkelio teritorijoje įvyksta nelaimingas atsitikimas.
Kalbos apie gyventojų saugumą suaktyvėjo ir prašnekus apie geležinkelio į Rengę atkūrimą: kas užtikrins gyventojų saugumą suintensyvėjus traukinių eismui?
Savivaldybės atstovai teigė šio klausimo nepamirštantys ir jau kitais metais žada per geležinkelį statyti pėsčiųjų viaduką. Be to, per šešerius metus planuojama įrengti ir aplinkkelį bei tunelį.
Kol valdžios vyrai planuoja, geležinkelininkai neskuba dalintis informacija, kada bus pradėti darbai.
Per geležinkelio bėgius einančių gyventojų saugumo klausimas Mažeikiuose – vienas aktualiausių, juolab kad nelaimingų atsitikimų ir mirčių geležinkelio teritorijoje pasitaiko beveik kasmet.
Šių metų vasarį ties geležinkelio pervaža žuvo aštuoniolikmetis. Liudininkų teigimu, vaikinas išėjo priešais atvažiuojantį krovininį traukinį ir buvo jo nublokštas į netoli geležinkelio stovintį stulpą bei mirtinai sužalotas.
Praėjusiais metais traukinys nusinešė aštuoniasdešimtmetės gyvybę. Užpernai rajono teritorijoje besidriekiantis geležinkelis pareikalavo dviejų žmonių gyvybių, vienas mažeikiškis patyrė traumą.
2011-aisiais ant geležinkelio bėgių mirtinai sužaloti du asmenys. 2010 metais mirčių išvengta, vienas žmogus buvo sužeistas.
Išsamiai nagrinėti mažeikiškiams aktualią problemą, ieškoti jos sprendimo būdų prieš keletą metų buvo sudaryta komisija. Savivaldybės specialistai, akcinių bendrovių „Lietuvos geležinkeliai“ bei „ORLEN Lietuva“ atstovai diskutavo, kaip spręsti transporto judėjimo problemas, svarstė viadukų tiesimo, geležinkelio aptvėrimo klausimus.
Geležinkelio tvora jau pastatyta. Rajono savivaldybės meras Antanas Tenys vakar „Santarvę“ patikino, kad nepamiršti ir kiti tuomet priimti sprendimai. Pasak rajono vadovo, per geležinkelio bėgius vaikščiojančių mažeikiškių saugumas – neužmirštama tema, prie kurios nuolatos grįžtama.
Apie tai, kokie valdžios planai ir darbai, susiję su geležinkeliu, skaitykite ketvirtadienio „Santarvėje“.
Tos tvoros nieko neapsaugo, tik gaišina laiką. Žuvusių ar sužeistų buvo ir bus, o kad patektum iš senamiesčio į mikrorajoną ar atvirkščiai, reikia vos ne pusę Mažeikių apeiti. Vietoje viaduko geriau daugiau geležinkelio perėjų padarytų…
Cia tik priesrinkiminiai pazadai naivuoliams!
Jis atstatytas nebus. „Lietuvos geležinkeliai“, žadėdami geležinkelio atstatymą, „Mažeikių naftai“ pateikia „seksą“ su gumine lėle viso labo: geležinkeliai visada ir visu yra remontuojami nenutraukiant eismo jais (net iškasant gruntą po jais) – per traukinių eisme specialiai numatytas pertraukas. Ilgai neeksplaotauoijamas geležinkelis, galime sakyti, genda – jį niokoja gamta: apauga medžiais, žaluma ir vsiokie kurmiai gadina geležinkelio sankasą. Taigi, dar truputis, ir geležinkelis Latvijos pusėje bus nebeatstatomas Rygos kryptimi, o Klaipėdos – jau nebeatstatomas be didžiulių investicijų. Taigi, amen geležinkeliams į Rygą, ir, ko gero, Mažeikiams. Su tokia vadyba ir strategija, jie tik smukt gali.
Kiek žinau, „Orlen’as“ planuoja tiesti produktotiekį į Klaipėdą, tad traukinių srautas automatiškai sumažės. O nuo po traukiniu lendančių girtuoklių ir bobučių joks viadukas neišgelbės – vistiek sugebės lemtingu momentu ant bėgių atsirasti.
Atnaujinti liniją į Skuodą! Negi neašku, kad didžiausias cisternų su naftos produktais srautas eina į Klaipėdą. Traukinių sumažėtų 60-80%. O tai svaigsta su viadukais, tuneliais, aplinkelias.
Vien pavadinimas ko vertas. Geltonosios neSantarves stiliuje :) Taigi kas geria ir miega ant bėgių, kas žudosi ar savisaugos instinktą iškeitė į narkotikus, nuo šiol žinos – jie nekalti, kalti valdininkai. Ir jau šiandien. O liniją i Rengę atnaujins gal būt kada nors. Bet valdininkai kalti jau šiandien. Nes taip pasakė neSantarvė…
Prieš kelias dienas mačiau,kaip geležinkelio apsaugos darbuotojas nuo bėgių tiesiog nunešė visiškai girtą vyrą,kuris buvo apvirtęs ir gulėjo ant bėgių,greitai ir traukinys važiavo.Gerai,kad jam išgelbėjo givybę,bet jei pats nesisaugos tai kitas kartas nemeluos.
Per metus traukinys nutrenkia kokį vieną kvailį, jį užmuša, o reikalauja investicijų už dešimtis milijonų. Mašinos teršia dar daugiau, dar daugiau numuša, dar daugiau užmuša, o kas daroma? Sustatomi šviesoforai ten, kur jų net nereikia, po to juos laiko išjungtus, kai kuriuose vietose numuša greitį iki tokio, kad pėsčias greičiau grįžti namo nei su mašina. Pamirškit tuos teršalus iš geležinkelio, Orlen kaminai taip uždūmina, kad šilumvežiams dar šimtas metų iki tokio taršos lygio. Juokinga, kad siekiant apsaugoti 1 gyvybę, išleidžiama 10 milijonų litų, o kai reikia apsaugoti šimtus gyvybių, pasakoma, kad nieko negalima padaryti. O čia kur siūlė aukšto kalibro teisininkos, spustelėjimus visokius, tai siūlau spustelėti savo galvelę ir eiti miegoti, nes tikrai reikia paspausti, kad skylę užkimštumėt galvoje ir nereiktų skersvėjų gaudyti.
Kai papuola po traukiniu koks nelaimelis,tai ivyksta staigi mirtis. Bet ,kai mes kasdien kvepuojame dundanciu cisternu ,skleidziamu neaiskiu kvapu oru,kaip tai vadinasi? Ar ne letines plauciu ligos? Ka mano siuo klausimu epdemiologe ponia Macijauskiene? Kaip ji kovoja del svaresnio oro Mazeikiuose ir ramesnio miego gyventoju,kurie gyvena salia gelezinkelio? Karatais ,kai pravaziuoja cisternos ir paskleidzia toki baisu kvapa,tai leki skubiai uzdarineti langu,nes kvepuoti darosi nebeimanoma,jeigu neuzdarai lango.Dazniausiai pasitaiko naktimis! Stai ,kaip sveikai gyvename ,mes gyventojai,salia gelezinkelio dauugiabuciuose…
Mielieji, kalbama apie žmonių gyvybes. Jug tai yra tiesioginė rizika ir grėsmė, ne skaičiai ir ne laikraščio straipsniai su pasipiktinusiais komentarais, nesvarbu, kam, bet kainuoja žmonių gyvybes.
Pastangos pastebimos, tačiau kaip a) reikia išspręsti klausimą; b) išspręsti kvalifikuotai; c) pigiai??? Su Mažeikių biudžetu? Spėlioju, kad gal pasaulyje yra DRAUDIMO KOMPANIJOS kurios prisiimtų iš Savivaldos šią riziką už žmonių gyvybes su deramomis kompensacijomis ir aukštos kvalifikacijos stambaus kalibro teisininkais, galinčiais argumentuotai spustelėti gele\žinkelius, naftą, ir t.t. sprendžiant klausimą dėl žmonių gyvybių iš esmės?
Nezadekit,bet darbais irodykit,ponuliai ! Kiek jau metu laukiam,kai zadejo isviso nukelti gelezinkeli? O gelezinkelis ,kaip stovi miesto centre,taip ir toliau trsdamas miesto ora ir drumsdamas ramybe miesto gyventojams diena ir nakti. Kodel yra zadama,bet nedaroma? Kam tie pazadai?!
Kaip tik rinkimai artėja, taip ir prasideda kalbos apie tunelį, viaduką ir t.t.
Teisybę rašo komentatorius, nuo pijokų savižudžių bei puspročiu -niekas neapsaugos. Traukinių eismas yra labai sumažėjęs ir jokio pavojaus nėra.
Štai kur aktualiausias klausimas: „Kalbos apie gyventojų saugumą suaktyvėjo ir prašnekus apie geležinkelio į Rengę atkūrimą: kas užtikrins gyventojų saugumą suintensyvėjus traukinių eismui?“. Nagi nagi nagi, kas galėtų užtikrinti žmonių saugumą. O rašinio autorė pasidomėjo kiek suintensyvės eismas? Orlen’as eksportą visiškai sumažino, negi planuojamas akivaizdus rinkos pagerėjimas, kad traukiniai riedės vienas paskui kitą? Tegul pastato tiltus, visokius apvažiavimus, viadukus ir kitus nereikalingus statinius. Pravažiuojantys penki traukiniai per dieną tikrai netrukdys niekam, o jei pensininkė skuba namo, kad įsijungtų radiją ir paklausytų prietaiso kalbų, tai čia jos bėda, traukiniai niekada pensininkų nemylėjo. O jaunimui šiaip patinka su jais pasigalinėti, vienus pritrenkia, kitiems galūnes patrumpina. Ar tai alkoholis, ar tai smegenų neturėjimas, ar tai nenoras gyventi. O pasirodo, kad turi leisti pinigus dėl tokių cirkininkų. Kadangi ketvirtadienio Santarvės neskaitysiu, tai nesužinosiu kokie planai yra. Bet tikiuosi, kad ten bus parašyta apie Orlen ateities planus, kaip jie didins eksportą ir jiems reikės nuolat riedančių traukinių. Aleliuja.