Rajono politikai užsimojo taupyti švietimui skirtus pinigus. Jų iniciatyva buvo sudaryta komisija, kuri aiškinosi, ar efektyviai naudojamos moksleiviams pavėžėti skirtos lėšos. Tiek komisija, tiek auditoriai įžvelgė spragų ir siūlo, kaip optimizuojant paslaugą ją atpiginti.
Sutartys sudarytos su trimis vežėjais
Savivaldybės administracijos Turto valdymo skyriaus vyriausiosios specialistės Janinos Kuznecovienės duomenimis, mokinių pavėžėjimo paslaugas teikia trys vežėjai: uždarosios akcinės bendrovės „Vairima“ ir „Arkonta“ bei „Mažeikių autobusų parkas“. Pastaroji įmonė veža daugiausiai mokinių – beveik 1200.
Pagal Švietimo įstatymą, Savivaldybei privalu finansuoti pavėžėjimą moksleivių, gyvenančių tame rajone, t. y. švietimo įstaigos turi pasirūpinti vaikų, gyvenančių toliau nei trys kilometrai nuo mokyklų, pavėžėjimu.
Iš viso į mokyklas biudžeto lėšomis vežama apie 1600 mokinių.
Efektyvumą aiškinosi komisija
Švietimui atriekiama didžiausia biudžeto riekė – jam atitenka beveik 71 milijonas litų, arba pusė visų planuotų išlaidų. Neatsitiktinai, anot Savivaldybės administracijos direktoriaus Broniaus Kryžiaus, šiemet turint tik išgyvenimo biudžetą, politikų žvilgsniai, kalbant apie jo taupymą, krypsta į švietimą.
Švietimo, kultūros ir sporto komitetui nagrinėjant švietimo klausimus, vis dažniau užverda diskusijos, susijusios su mokinių pavėžėjimu. Tuo labiau kad ši paslauga praėjusiais mokslo metais biudžetui atsiėjo 1,9 milijono litų.
Naujasis komiteto pirmininkas Jonas Žičkus ne kartą kėlė klausimą, ar viskas padaryta optimizuojant paslaugą, ar pavėžėjimas organizuotas tvarkingai.
Savivaldybės administracijos direktorius B. Kryžius reagavo: buvo sudaryta komisija, kuri turėjo išanalizuoti mokinių pavėžėjimą ir pateikti siūlymus, kaip atpiginti paslaugą. Jai vadovavo administracijos direktoriaus pavaduotojas Saulius Šiurys.
Ką nustatė komisija ir kaip siūlo taupyti mokinių pavėžėjimo išlaidas, skaitykite antradienio „Santarvės“ laikraštyje.
O kodel nedejuoja Naftiniai,kuriuos kasdien po kelis kartus veza i darba? Kodel negali Naftos imone pagelbeti sponsoriaujant mokykliniams autobusiuikams? Uostom visi ta smarve mazeikiskiai,tik naudos nera gyventojams is to!?
Gal vertėtų pasvarstyti, ar tikrai reikalingi kai kurie maršrutai. Tenka beveik kasdien važinėti į Naftą, ir apie kokią 10-11 val grįžtant į Mažeikius, prie geležinkelio tilto , kur posūkis į Ruzgus, dažnai žiemą paimdavau pavežti tranzuojančius sušąlusius paauglius. Jie pasakojo, kad yra išmesti iš visų Mažeikių mokyklų, ir vienintelis būdas lankyti mokyklą yra Ruzguose, į pamokas juos atveža geltonas autobusiukas, o jie, atbuvę 1-2 pamokas, pabėga, arba nebūna tą dieną pamokų, arba suserga mokytojas ar pan. Kur logika iš Mažeikių vežti nenorinčius mokytis vaikus į kaimą už 20 km? Tuo labiau, kad jie apsisukę bėga iš mokyklos, sušala, stabdo lekiančias mašinas? Tai jau ne lėšų švaistymas, bet kenkėjiška veikla. Tiesa, paskutinius pora mėnesių jų nebematau – arba pradėjo stropiau mokytis, arba išvis nebelanko mokyklos Ruzguose.
paskaičiuokit autitoriai autobusų parko įkainius, PVM sumažino nuo 21% iki 9%, ar pervežimo tarifas sumažėjo? Ar nereikėtų skelbti konkurso vietiniams keleivių ir moksleivių pervežimams?
reik taupyti, jei autobusu parkas pasiuncia ikarusa, vaziuojati 15 mokiniu
jo jo tik butinai taupykit mokslo saskaita…………..nes bemokslius ir durnius lengviau valdyti nu saunuliai …..LAISVA LIETUVA tik nepamirskit pasikelt sau atlygi……
Nu, nieka nesuprumtu, mūsa Sedos mokyklo, mokos mokine iš Pikelių, iš antra rajuona gala, kaži keik kainuo mokykla jūjų atvežims ir parvežims?