Lietuvos bankas: ginčai su bankais dažniausiai kyla dėl būsto kreditų

Nuotrauka iš redakcijos archyvo

Vartotojai su komerciniais bankais kilusius ginčus vis dažniau linkę spręsti kreipdamiesi sprendimo į nešališką arbitrą – centrinį šalies banką. Gausėjant vartotojų ginčų su bankais, trečiąjį ketvirtį tokių atvejų skaičius pirmą kartą viršijo ginčų su draudikais skaičių.


Teises gina centriniame banke

Pasak Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininko Dariaus Andriukaičio, pastebima tendencija, kad vartotojai, susiginčiję su komerciniais bankais, vis dažniau savo teises linkę ginti kreipdamiesi į centrinį banką. 
„O štai ginčų su draudikais, kurių iki šiol būdavo daugiausiai, praėjusį ketvirtį šiek tiek sumažėjo“, – sako D. Andriukaitis.
Centrinis bankas iš vartotojų trečiąjį ketvirtį sulaukė 168 kreipimųsi dėl ginčų su finansų rinkos dalyviais (pernai atitinkamu metu – 157). Dėl komercinių bankų praėjusį ketvirtį kreiptasi 82 kartus, dėl draudimo įmonių – 76, dėl kitų finansų rinkos dalyvių – 10 kartų.
Per metus ginčų su bankais skaičius išaugo 44 proc., o su draudikais – sumažėjo 8 proc.


40 proc. visų ginčų – dėl būsto kreditų

Ginčai su bankais dažniausiai kyla dėl būsto kreditų – trečiąjį ketvirtį jie sudarė 40 proc. visų bankinių ginčų. Ginčų dėl indėlių dalis siekė 28 proc. Taip pat kilo nesutarimų dėl mokėjimo kortelių, sąskaitų, vertybinių popierių, vartojimo kreditų. 
Ginčuose su kitais finansų rinkos dalyviais absoliučią daugumą sudarė ginčai su vartojimo kredito davėjais – 75 proc.
Su draudikais vartotojai dažniausiai ginčijosi dėl transporto priemonių – ginčai dėl vairuotojų civilinės atsakomybės ir KASKO draudimo sudarė po 23 proc. visų šio sektoriaus ginčų. Turto draudimas buvo 21 proc. vartotojų ginčų su draudikais objektas.


Beveik visi ginčai išsprendžiami

Lietuvos bankui trečiąjį ketvirtį išnagrinėjus 121 ginčą, finansų įstaigoms 47 ginčus pasiūlyta ginčą spręsti taikiai, 9 – visiškai arba iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus, 12 ginčų baigėsi pasiekus susitarimą arba rinkos dalyviui patenkinus vartotojo reikalavimą, o 26 atvejais vartotojų reikalavimai atmesti. 
Šiemet sumažėjo atvejų, kai ginčai nenagrinėti dėl jų pateikimo reikalavimų nesilaikymo: trečiąjį ketvirtį tokių buvo 27 (pernai tuo metu – 33).
Lietuvos banko sprendimai dėl ginčų yra rekomendacinio pobūdžio. Vartotojas turi teisę dėl to paties ginčo kreiptis į teismą. Kita vertus, beveik visi ginčai išsprendžiami taip, kaip pasiūlo Lietuvos bankas. Trečiąjį ketvirtį užfiksuoti tik du atvejai, kai finansų rinkos dalyviai neįvykdė Lietuvos banko sprendimo.
Nauja statistinė informacija apie vartotojų ir finansų įstaigų ginčų nagrinėjimą 2013 m. trečiąjį ketvirtį paskelbta Lietuvos banko interneto svetainėje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto