Lopšelyje-darželyje „Gintarėlis“ – žaliosios stotelės

Nuotr. iš lopšelyje-darželyje „Gintarėlis“ archyvo

Gamtosauginis ugdymas yra nuoseklus procesas, prasidedantis vaikystėje ir besitęsiantis visą gyvenimą. Meilė gamtai išugdoma per pažinimą ir asmeninę patirtį. Mažeikių lopšelyje-darželyje „Gintarėlis“ daug dėmesio skiriama gamtamoksliniam, ekologiniam vaikų ugdymui.

Skatinant vaikus aktyviai veikti, spalio 3–7 dienomis darželyje sukurtos lauko žaliosios edukacinės erdvės, kuriose ugdytiniai aktyviai dalyvavo įvairiose tyrinėjimų ir atradimų veiklose, žadinančiose jų smalsumą ir susidomėjimą gamta, – tyrinėjo, lygino, matavo, rūšiavo įvairius augalus, stebėjo medžio žieves, vabzdžius. Daug laiko praleisdami lauke, vaikai ištyrinėjo darželio lauko erdves, išsiaiškino, apibendrino, kokių medžių įstaigos teritorijoje auga daugiausia, išmatavo ir sužinojo, kuris darželio medis yra storiausias, kuris ploniausias, iš įvairių gamtinių medžiagų: kaštonų, gilių, kankorėžių, riešutų kevalų, gėlių – kūrė koliažus, atliko STEAM eksperimentus. Darželio lauko erdvėje priešmokyklinukai įkūrė vabzdžių viešbutį. Vabalų viešbučiai suteikė galimybę iš arčiau pažvelgti į šių gyvūnėlių gyvenimą, tai puiki edukacinė priemonė. Tyrinėjimų stotelės erdvėje vaikai išbandė naujas galimybes stebėti gyvąją ir negyvąją gamtą – atradimams ir pažinimui panaudoti didinamieji stiklai ir mikroskopai. Pasinaudodami priemonėmis, ugdytiniai giliau pažvelgė į plika akimi nematomą vabaliukų ir augalų pasaulį. 

Per potyrius vaikai įgauna pažinimo džiaugsmą, geriau pažįsta gamtą, mažuosius gyvūnėlius, formuojasi ekologiniai įgūdžiai ir įpročiai.

Inga Miniauskienė
Mažeikių lopšelio-darželio „Gintarėlis“ mokytoja

Nuotr. iš lopšelyje-darželyje „Gintarėlis“ archyvo
Nuotr. iš lopšelyje-darželyje „Gintarėlis“ archyvo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto