Nemokamas vežimas – gelbėjimo ratas įmonei?

Mažeikių rajono savivaldybė nėra vienintelė, kurios teritorijoje gyventojai autobusais vežiojami nemokamai. Nuotr. iš Mažeikių rajono savivaldybės administracijos archyvo

Jau antra savaitė, kai bendrovės „Mažeikių autobusų parkas“ autobusais – miesto ir priemiesčio maršrutais – keleiviai vežami nemokamai.
Galimybė gyventojams po miestą ir visą Mažeikių rajoną keliauti už dyką suteikta siekiant, kad kuo daugiau jų iš savų automobilių persėstų į viešąjį transportą, kad gatvėse ir keliuose mažėtų transporto spūsčių ir oro taršos.
Tuo, kad ši idėja gera, neabejoja nei vietiniai politikai, vienbalsiai pritarę nemokamam keleivių vežimui, nei rajono gyventojai. Tačiau išsakoma dvejonių dėl to, kad nebuvo aiškiai ir iki galo atsakyta į politikų klausimus dėl keleivių apskaitos ir dėl maršrutų, kurie neva neatitinka gyventojų lūkesčių.

Apmokės Savivaldybė

Savivaldybės tarybos posėdžio metu prie sprendimo projekto „Dėl nemokamo keleivių vežimo reguliaraus vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo autobusų maršrutais Mažeikių rajone“ politikams pateiktoje medžiagoje buvo ir lentelė su informacija apie „Mažeikių autobusų parko“ autobusų 2019 ir 2020 metais nuvažiuotus kilometrus, pervežtų keleivių kiekį, pajamas už keleivių bilietus.
Pasak sprendimo projektą pristačiusio Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojo Kęstučio Šimkūno, praėjusieji metai buvo „kovidiniai“. Todėl už keleivių bilietus bendrovės gautos pajamos buvo mažesnės, lyginant su 2019 metais.
„Tai orientacinė suma, kurios iš Mažeikių rajono savivaldybės biudžeto prireiks, siekiant nemokamai vežti keleivius, – 180 tūkstančių eurų per metus, arba vidutiniškai 15 tūkstančių per mėnesį“, – įvardijo Savivaldybės atstovas.

Siekis – išlaipinti iš automobilių

Skaičiuojama, kad automobilių išmetamas anglies dioksidas bendrame transporto taršos debesyje sudaro 73,3 proc. Žaliuoju kursu žengiančioje Europos Sąjungoje siekiama, kad iki 2025 metų į atmosferą išmetamo anglies dioksido kiekis sumažėtų 15 proc., o iki 2030 metų – 30 proc.
„Pagrindinė idėja – stengtis žmones išlaipinti iš automobilių, padaryti visuomeninį transportą patrauklesnį, kad galėtume pasididžiuodami sakyti: mes sumažinome užterštumą. Tam dalykui dabar yra skiriami labai dideli pinigai iš ES fondų. Yra šaukimų dėl elektra varomų autobusų pirkimo, dėl infrastruktūros formavimo. Norime ir mes dalyvauti tuose konkursuose. Žiūrint į kaimynų tendencijas, paėmus Plungę, Šilalę, Kretingą ir jų įvestus nemokamus važiavimus, visa tai daryti esame pasiruošę ir mes“, – apie pirmąjį žingsnį kalbėjo „Mažeikių autobusų parko“ direktorius Arvydas Šemeta.

Jaučiamas keleivių pagausėjimas

„Mažeikių autobusų parko“ direktoriaus pavaduotojo Lino Balsio teigimu, praėjusios savaitės duomenimis, miesto bei priemiesčio autobusuose keleivių padaugėjo 10–15 proc. Atskiruose maršrutuose ir tam tikru metu važiuoja ir apie 40 proc. daugiau žmonių, nei važiuodavo, kol už kelionę reikėjo susimokėti patiems.
„Situacija tokia: maršrutai yra atsiradę iš gyvenimo, iš praktikos. Buvo skaičiuojami srautai, kur, kokiu metu daugiausia keleivių važiuoja. Tais maršrutais iki šiol ir buvo vadovaujamasi, nes jie sukurti tam, kad atitiktų daugumos poreikius. Dabar, kai atsirado nemokamas važiavimas, natūralu, kad galbūt rasis kitoks keleivių požiūris, kitokie srautai. Tai galbūt maršrutai ir bus koreguojami“, –
kalbėjo įmonės atstovas.
Visas straipsnis – antradienio laikraštyje.

9 Atsakymai į “Nemokamas vežimas – gelbėjimo ratas įmonei?”

  1. Savas parašė:

    kad ten Gražulio daunai protestavo

  2. Saulė parašė:

    Puiki  “proga”  atleisti darbuotojus, o išgelbėta bus ne įmonė , o viršininkų atlyginimai. Šitoje įmonėje yra viskas daroma ne žmonių labui, kaip bebūtų gaila, teisingiau pasakius apgailėtina!!!!!!!

  3. Nusivylęs valdininkais parašė:

    Pirmiausia reikia sukurti tinkamą gyventojams maršrutų schemą ir tvarkaraščius, o po to daryti eksperimentus. Kaip nuvažiuoti į “Moki veži”? Jos miesto autobusas nevažiuoja Pavenčių gatve.

  4. vidas parašė:

    Laikraštiniame „Santarvės“ straipsnyje pateikta keista duomenų lentelė (dėl korespondentės b…, apie ją nieko neparašyta ir apie joje pateiktus duomenis -nieko neklausinėta) , o vertėjo apie ją – lentelę-paklausinėti. Manysiu , kad duomenys joje teisingi . Lentelėje nurodyta: Miesto su lengvatiniais 2020 metais- 95853 keleiviai ,t.y. per dieną krūva taršių autobusų transportuoja tik apie 263 keleivius .Ar dėl tokios saujelės keleivių verta tiek teršti gamtą už savivaldybės biudžeto lėšas?

  5. vidas parašė:

    Čia yra buldozerio stūmimas: nutarė,padarė ir, ar tu balsuosi „už“, ar „prieš“,tavo tas balsas
    nereikšmingas.Tai vien už idėją balsavau.“ Tarybos narė Ona KELPŠIENĖ
    Per tokias, atsiprašant, „vištas“ jau „turime“ sporto areną“ kol kas už 400 000 eurų.Kam iš viso tu balsuoji, jei tavo balsas nieko nereiškia? Jei neturi valios pasipriešinti n… struktūroms, tai gal užleisk vietą asmeniui, kuris turės valios priešintis?

  6. Mažeikiečiai parašė:

    Su biudžeto pinigais gelbsti autobusų parką, kuris plečia savo administraciją,buvusį pavaduotoją atleido buvo numatyta mažinti išlaidas, bet kai savivaldybė duoda pinigų ko vėl neprisiimti naują pavaduotoją su didžiausiu atlyginimu. Cia vadovas kaip meras turi patarėjų bele kiek, o darbuotojų nera nė 100.

  7. Anonimas parašė:

    Su biudžetoi pinigais gelbėti?O gali susimažinti atlyginimus, išspirti lauk senus ir beviltiškus krienus už blogus rezultatus. privačiame sektoriuje tai vadinama veiklos optimizavimas ir pan..

  8. Rozalija parašė:

    Keleivių srautas padidėjo: teko važiuoti maršrutu Šaltinėlis. Labai nemalonus vairuotojas priėmė, lyg būtų o nuosavybė autobusas. Viena iki šaltinėlio ir tebuvau keleivė iš miesto. Bet teko matyti, kad keliose stotelėse nuspaudė kasos čekį

  9. Karys parašė:

    O apie protesta ne vieno straipsnio, GEDA GEDA GEDA. Na jus tikriausiai jauciat, kad tuoj tuoj bus pasikeitimu, kurie atsilieps jums.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*