Nepratęsęs sutarties – pateksi pas antstolius?

Daliai mažeikiškių stiprų pasipiktinimą sukėlė UAB „Kompiuterinis langas“ padidintos sąskaitos ir esą nepagrįstai priskaičiuoti delspinigiai. Jono STRAZDAUSKO nuotr.

Mažeikiškiai skundžiasi nepagrįstai padidintomis sąskaitomis už kabelinės televizijos ir interneto paslaugas. Esą jie nebuvo informuoti apie pasikeitusias kainas ir delspinigių skaičiavimą.
Minėtas paslaugas teikiančios įmonės vadovas teigia, kad informacijos yra pakankamai, o gyventojai tiesiog yra nepastabūs ir pamiršta apie sutartyse numatytas sąlygas.

Pasipiktino elgesiu

Į redakciją kreipėsi keli UAB „Kompiuterinis langas“ klientai. Žmonės skundėsi, kad gavo nepagrįstai dideles sąskaitas už suteiktas paslaugas. Esą jie nieko nežinojo apie padidintas kainas. Keliems iš jų ne tik padidėjo sąskaitos, bet ir buvo priskaičiuoti delspinigiai.
Virgilijus „Santarvei“ papasakojo, kad jis daugiau nei dvejus metus negyvena Mažeikiuose ir tiek pat laiko nebesinaudoja šios įmonės paslaugomis.
„Pardaviau butą. Visi dokumentai buvo tvarkingi, jokių skolų nebuvo. O beveik po poros metų  parduotojo buto adresu pradėjo plaukti laiškai su pranešimais apie įsiskolinimą už praėjusius dvejus metus. Gerai, kad su kaimynais dar ryšį palaikiau, tai pranešė. Nuėjus į įmonę, niekas nieko dorai nepaaiškino. Pasakė, kad privalau susimokėti, ir tiek. Kitaip skola būsianti išieškota per antstolius“, – pasipiktinimo neslėpė vyriškis.
Kitiems klientams buvo sakoma tas pats. Esą įmonės vadovas elgėsi arogantiškai ir, nieko dorai neaiškinęs, išprašydavo juos lauk.
„Suprantu, kad tai privatus verslas ir savininkas gali elgtis kaip nori, bet su žmonėmis reikėtų skaitytis. Juk mūsų pinigai padeda jam išlaikyti verslą“, – nusivylimo neslėpė mažeikiškė Rūta.

Šokiravo skolos

Rūta prisipažino net aiktelėjusi, kai jos tėvai gavo pranešimą apie įsiskolinimą „Kompiuteriniam langui“.
„Kad nereikėtų vaikščioti susimokėti už suteiktas paslaugas kiekvieną mėnesį į „Kompiuterinio lango“ abonentinį skyrių, jo darbuotojos patarė mokėti internetu, taip ir dariau. Už mamai suteiktas paslaugas sumokėdavau net po kelis mėnesius į priekį, todėl be galo nustebau, kai atėjo pranešimas apie įsiskolinimą. Pasirodo, jau keli mėnesiai abonentinis mokestis už kabelinę televiziją – ne dešimt litų, o penkiolika. Apie pabrangimą niekas nepranešė, o nuėjus aiškintis įmonės vadovas nesileido į kalbas ir išprašė iš kabineto“, – savo patirtimi dalijosi Rūta.
Dar viena mažeikiškė skundėsi taip pat nežinojusi apie beveik penkiasdešimties litų skolą, kuri per porą metų išaugo antra tiek. Moteris tikina jokių įspėjimų ar pranešimų negavusi.

Su priekaištais nesutinka

UAB „Kompiuterinis langas“ vadovas Linas Prušinskas „Santarvei“ tvirtino, kad gyventojų išsakyti priekaištai yra nepagrįsti. Įmonė esą savo teikiamų paslaugų kainų pastaruoju metu nedidino.
„Kiekvienu atveju reikia žiūrėti mūsų pasirašytas sutartis su klientais. Šios sutartys yra įsipareigojimai tarp dviejų šalių, todėl žiniasklaida negali jų komentuoti ar viešinti“, – sakė L. Prušinskas.
Pasak bendrovės vadovo, apie bet kokius pasikeitimus informacija skelbiama „Kompiuterinio lango“ internetinėje svetainėje ir rodoma per informacinį kabelinės televizijos kanalą.
L. Prušinsko teigimu, kai kurie neaiškumai galėjo kilti dėl to, kad gyventojai neprasitęsė pasibaigusių sutarčių.
„Jeigu su gyventoju buvo sudaryta sutartis dvejiems metams ir tam laikotarpiui buvo pritaikytas akcinis tarifas, tai sutarčiai pasibaigus ir jos laiku nepratęsus, užmokestis už paslaugas pradedamas  skaičiuoti standartiniu, tai yra brangesniu tarifu“, – paaiškino L. Prušinskas.

Stebina nepastabumas

Bendrovės vadovą esą stebina tai, kad apie pasikeitusius tarifus žmonės sužino tik po kelių mėnesių, kai jau pradedami skaičiuoti delspinigiai.
„Dažniausiai vis dėlto per mėnesį žmonės sureaguoja į pasikeitimus, atėję aiškintis prasitęsia pasibaigusias sutartis su akciniais tarifais ir vėl gauna paslaugas mažesnėmis kainomis. O delspinigiai pradėti skaičiuoti, nes padaugėjo nemokių klientų, kurie nesiskubina susimokėti skolų“, – informavo L. Prušinskas.
Pasak jo, sutartyse visada yra numatoma galimybė skaičiuoti delspinigius, bet realiai tai nebūdavo taikoma.
„Pagal su klientais sudaromas sutartis, mūsų pagrindinė prievolė yra teikti internetinį ryšį ir kabelinę televiziją, o klientų pagrindinė prievolė – už suteiktas paslaugas laiku susimokėti. Jei mes netinkamai teikiame paslaugas, vadinasi, grubiai pažeidžiame sutarties sąlygas, o jei klientai laiku nesumoka už paslaugas, taip pat griežtai pažeidžia sutarties sąlygas, todėl ir yra skaičiuojami delspinigiai“, – paaiškino L. Prušinskas.

Sutartis – įstatymas

Norėdama išsiaiškinti, ar „Kompiuterinis langas“ nepažeidžia mažeikiškių vartotojų teisių, „Santarvė“ kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT).
Iš ten buvo gautas atsakymas, kad kiekvieną atvejį reikia nagrinėti atskirai.
Taip pat ši tarnyba informavo, kad dėl kabelinės televizijos paslaugų teikimo teisėtai sudaryta ir galiojanti sutartis jos šalims turi įstatymo galią ir kiekvienas asmuo privalo tinkamai ir laiku vykdyti savo sutartines prievoles.
Sutartyje turi būti numatytos ir vienašališko sutarties nutraukimo teisinės pasekmės bei atvejai, kada taikomos numatyto dydžio netesybos (delspinigiai).

Turi kreiptis raštu

Vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo nuostatomis, vartotojas, manydamas, kad pardavėjas ar paslaugų teikėjas pažeidė jo teises ar įstatymų saugomus interesus, pirmiausia turi raštu (t. y. registruotu laišku arba nunešant pretenziją į įmonės buveinės vietą) kreiptis į pardavėją, paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimą.
Pardavėjas, paslaugų teikėjas privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo, paslaugų teikėjo atsakymo vartotojui. Vartotojų prašymus pardavėjai, paslaugų teikėjai nagrinėja nemokamai.

Gali kreiptis į teismą

VVTAT Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėja Rasa Pupienienė „Santarvę“ informavo, kad nepavykus ginčo dėl kabelinės televizijos paslaugų teikimo išspręsti taikiai, vartotojams reikėtų kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, pateikiant prašymą dėl kilusio ginčo išnagrinėjimo išankstine ginčų sprendimo ne teisme tvarka.
Jos teigimu, kai ginčas yra kilęs dėl interneto paslaugų teikimo, vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo nuostatomis, prašymą dėl kilusio vartotojo ir paslaugos teikėjo ginčo nagrinėjimo reikėtų pateikti Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai, kuri įgaliota nagrinėti ginčus elektroninių ryšių, pašto ir pasiuntinių paslaugų srityse.

24 Atsakymai į “Nepratęsęs sutarties – pateksi pas antstolius?”

  1. LINA parašė:

    AS CIA KAZKA NESUPRATAU,JEI SUNUS KELI METAI NEGYVENA LIETUVOJE,TAI REISKIA NESUSITVARKE GALUTINAI DOK.SU KOMPIUTERINIU LANGU…ANKSCIAU,PRIES TUOS KELIS METUS?

  2. šiaip parašė:

    Siūlau visiems nukentėjusiems kreiptis į Ryšių reguliavimo tarnybą. Manau, kad teisybę tikrai rasit.

  3. vvv parašė:

    ….mano sunus Lietuvoj negyvena, issideklaraves is lietuvos daugeli metu, jam ateina saskaitos i mano, mamos buta Kompiuterinio lango su delspinigiais.
    tai atviras pinigu prievartavimas. susirinkim visi apgautieji, ir ieskokim teisybes kartu, sako jega—vienybeje.
    Kas tas Prusinskas, kad jam leidziama savivaliauti tokiais mastais. Pas mus bute yra Meganet internetas, o ne Kompiuterinis langas. Reiketu issiaiskinti is pagrindu, kaip jis cia zaidzia su jaunimu, pasinaudodamas tuo, kad jie issideklarave is Lietuvos daugeli metu,

  4. piliete parašė:

    Pasibaigus sutarciai, begsiu is KL kuo toliau.

  5. piliete parašė:

    Tiesa, kad padidina saskaitas, ir nepranesa, teko ir man susidurti, o paklausus kodel? nera aiskaus atsakymo, tiesiog pabrango. Televizija daznai strigineja, jei koks gedimas, ne del kliento kaltes, tai meistru neimanoma prisisaukti, dvi dienas laukiau kol atvaziuos.

  6. abonentas parašė:

    Ko čia taip puolat, ar tik ne konkurentai sukėlė šį skandalą? Jau daug metų esu kompiuterinio lango vartotojas ir jokių problemų, ir darbuotojai elgiasi padoriai, ir neatrodo, kaip ,,išbaidyti triušiukai“, o komentatoriai patys labai pikti, o ypač tie, kurie net nėra buvę kli vartotojai……

  7. mazeikiete parašė:

    Tiesa tikra,kompiuterinio lango internetas,tai kazkokia nesamone.Tik vejas pakyla ar lietus stipriau palyja,tai interneto rysio nebelikdavo,o kada kreipiesi,tai paaiskina,kad aukstai debesyse susidaro blogos oro mases,o tai jie negali pakeisti,..na vienu zodziu durniu laivas su visu ju vadovu!Roventoje jau esu du metus ir jokiu trikdziu.Nezinau,kas gali naudoti kli interneta,…patikimumo jokio,o darbuotojai,kaip isbaidyti triusiukai sedi !grieztai juos tikriausia priziuri:)

  8. Komentatorius parašė:

    Naudoju Meganet belekiek laiko ir vargo nematau

  9. .... parašė:

    visada zinojau kad KLI ne man, todel ir pasirinkau kita imone, joje esu 5 metai ir kaip rase Rekomenduoju tai viskas ciki.

  10. Rekomenduoju parašė:

    Dar kas sedit su KLI internetu greitai bekit i kita gatves puse, aisku jei nereikia kabelines. Pats geriausias interneto tiekejas Mazeikiuose tai Meganet. Per kokius 4-5 metus kol esu ju klientas tai internetas dinges buvo kokius 2-3 kartus irtai max pusvalandziui. Puiki kokybe bei idealus aptarnavimas, ju technikai budi net sekmadieni, tai jei bus problemos savaitgali paskambini ir po pusvalandzio vel veikia intikas. Plius kiekvienasi metais pasirasant naujas sutartis dideja greitis ir mazeja sutarties kaina. Sekmes.

  11. Buvo man irgi su jais parašė:

    Buvau ju klientu, taciau del blogos paslaugu kokybes (interneto) pasijungiau interneta is kitos imones, pries pakeisdamas tiekeja pilnai atsiskaiciau su KLI, uz paskutine saskaita pinigus paeme savininko zmona, dar paklausiau jos ar pilnai atsikaiciau ji tai patvirtino. Po kokiu metu jau visai buvau uzmirses ta KLI ir norejau gaut paskola, taciau tada turejau vel prisimint KLI nes suzinojau kad jiems skolingas kazkokius 11LT (cia despininiai). Jau buvau itrauktas i juodus sarasus per tuos Pruscinsko bajerius, bet pakalbejus su juo problema pavyko issprest greitai. Zodziu aferu lizdas. Ir as tikrai ne vienas kam taip su jais yra buve.

  12. kli klientas parašė:

    Ko čia puolate ant to „KLI“? Prieš kelis mėn. pasibaigė sutartis.Ir nieko.Niekieno neverčiami prasitęseme. Jų didelis pliusas tai,kad nesumokėjus laiku,neateina su žirklėmis kaip kiti operatoriai. O skolas už paslaugas reikia mokėti ir nėra čia ko putotis.Gal didesni aferistai tie,kas nori kaip kokie seimo naryiai gyventi kitų sąskaita.

  13. matas parašė:

    uab kli lt direktorius linas prusinskas AFERISTAS dar tokio svolocio nemaciau lai uz manuo litus 700lt uz metus kabelines nusiperka karsta ir buna prakiaiktas AFERISTAS

  14. atsakymas runkeliam parašė:

    taip, skaitikliai yra
    taip, uz elektra mokama
    pasiziurekit i savo bendros laiptines sunaudojamos elektros saskaitas ir pamatysit, kad viskas apmoketa
    jusu paciu :)

  15. Vardas (privalomas) parašė:

    Algimantai,mažai rūpi kas ką pagalvos.
    Bet paaiškinimas, kad neves interneto, nes pilna „skylė“ rusyje jau kabelių Roventai gero vardo tikrai nepridėjo. Na,jai jau jiem nereikia naujų vertotojų tai nereikiia:)

  16. Algimantas Raimondai parašė:

    Kartoju, kad visai negiriu ir nesiūlau susidėti su Roventa.Yra ir kitų galimybių.Noriu priminti, kad Jūsų priminimas apie ,,nepragręžtą skylę““, kai kam gali sukelti netinkamas isuniacijas …

  17. ? parašė:

    klausimelis prusinskiam: rusje stovi metaline deze su KLI simbolika, mirksi lempeliokes ten, sukasi kazkokie ventiliatoriai. klausimas kas uz sito prietaiso sunaudojama el.energija apmoka? ar yra kokios sutartis, elementarus el.skaitikliai. ar cia savavaliskas pasijungimas?

  18. langas parašė:

    tikrai gudriai zaidzia su klientai… skelbi aakcija, po to pakelia kaina net nepranesdami, o kai nueini susimoket ziuri oba kaina didesne jau 15 lt, bet jei nori atsijungt vistiek dar menesi naudosies ir mokesi brangiau… zodziu lupikauja… mes turim rastiskai perspeti kad norim atsijungt pries 30d. tai gerbiami KLI vadovai, informuokit ir mane kad nat tikros dienos kils paslaugu kaina. o ne uzmeskit per interneta info kad btrangst akian, ir jei norite naudotis internetu spauskite nuoroda, o del kainos pakitimo su jumis bus susisiekt asmeniskai… suda nei skambino nei ka, nuejus ir paklausus kokiu pagrindu pakelta kaina ir kodel nebuvau informuotas num,yke kazka ir tiek….BUKIT BUDRUS NEUZKIBKIT ANT DABARTINES AKCIJOS „SVIESOLAIDINIS INTERNETAS 6 MEN NEMOKAMAI“

  19. KLI parašė:

    KLI dirba asilai. Atvede man internetini kabeli i buta, okompiuterio sukonfiguruoti nesugebejo. Sako, pats susitvarkyk. Kagi, 2 min. ir turejau rysi. Bet apie KLI servisa jau turejau susidares nuomone, ir kuo toliau tuo ji blogejo. Pikciausia, kad 1 men. iki termino pabaigos norejau nebepratesti interneto tiekimo sutarties, ir parasiau prasyma, pasibaigus terminui nutraukti. Tai teko papildomai dar 1 men. naudotis ju paslaugomis, nes nupuselis daves tokius nurodymus, nors sutartyje aiskiai buvo parasyta , kad galiu nutraukti sutarti ispejes pries 1 men. O jie prisigalvojo kad tai buvo akcija ir kad turiu bent 1 men. naudotis neakcijiniu tarifu… Isejau po to papildomo menesio ir dziaugiuosi surades kita interneto tiekeje, kuriso ir specialistai kvalifikuoti ir aptarnavimas geresnis, be to nereikia moketi komisinio mokescio atsiskaitant klientu aptarnavimo centre.

  20. Kompiuteriniam langui ne... parašė:

    O dar kur atvejai, kai KLI „specialistai“ sugalvodavo išsivežt savo abonentų kompiuterius, sakydami, jog iš jų esą platinamas virusas…

  21. Raimonda parašė:

    Algimantai, mes norėjom pereiti į Roventą, tačiau jų technikai atisakė mum interneto kabelį pravest, mat reikėjo naują skylę kabeliam išsigręžti …

  22. Algimantas parašė:

    Nagliem veikėjam-verslinikam, kaip Kompiuterinio lango savininkui proto galima įduoti tik išeinanant , į kitą imformacinių paslaugų įmonę.Jokiu būdu nesiimu proteguoti Roventos, bet skirtumas tarp Kompiuterinio lango ir Roventos ženklus, pradedant kasininkėmis ir teikiamų paslaugų kokybe.Naudojantis Lango paslaugomis dažnokai strikdavo internetinis ryšys iki kelių parų ir kas svarbiausia nebuvo galima išireikalauti, nemokėti už laiką, kai nebūdavo internetinio ryšio.Galų gale, kai prieš porą metų dėl žaibo iškrovos buvo apgadintas mano kompiuteris, Lango ryšio kabeliai buvo pasenę, mano kantrybė trūko.Tiesa, buvo dar vienas naglumo atvejas iš jų pusės, kai prieš kelis metus, nesiklausę pastatė kamerą ant mamo sienos ir prdėjo reikalauti užmokesčio už neva teikiamas paslaugas

  23. Vardas (privalomas) parašė:

    jei ir ne saskaitos, tai klaidinancios reklamos pazeidimas tikrai

  24. Raimonda parašė:

    net sąskaitų klientams nesiunčia. kokia save gerbianti įmonė taip daro? pasikeitus gedimų registravimui numeriui taip pat jokio informavimo nebuvo.
    sukčiai ir tiek.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto