„ORLEN Lietuva“ pasiūlymai bus apsvarstyti per savaitę

Nuotrauka iš redakcijos archyvo

Pirmadienį „ORLEN Lietuva“ pateikti pasiūlymai persvarstyti „Lietuvos geležinkelių“ tarifus, taikomus naftos produktų pervežimui iš bendrovės, bus apsvarstyti per savaitę, teigė Premjeras Algirdas Butkevičius, akcentuodamas, kad šiose derybose turi būti rastas kompromisas.

Kad nauda būtų abipusė

„Vakar „ORLEN Lietuva“ bendrovės vadovai pateikė savo pasiūlymus. Tie pasiūlymai yra priimti ir, kiek žinau, per savaitę jie bus apsvarstyti, ir bus pateikti atsakymai. Kiek man teko vėlai vakare susipažinti su pasiūlymais, tai, aš manau, kad jie yra svarstytini, diskutuotini, ir, manau, kad sprendimas bus surastas“, – sakė A. Butkevičius interviu LRT radijui antradienį.
Premjeras pažymi, kad sprendimas yra galimas toks, kad „tiek viena pusė, tiek kita pusė turėtų versle naudą“.
„Tai nereiškia, kad kažkuri viena pusė turi nusileisti ir dirbti nuostolingai. To nebus, nes dabartinė vadyba reikalauja ieškoti kompromiso suprantant, kaip galima padėti ir „ORLEN Lietuva“ bendrovei, ir „Lietuvos geležinkeliai“ šitoje srityje dirbtų bent su minimaliu pelnu, bet, aišku, jie negali dirbti nuostolingai“, – sakė A. Butkevičius.

Tarifų mažinimas neišgelbės?

„ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Ireneušas Fanfara (Ireneusz Fąfara) yra išsakęs pretenzijas, kad įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ teikia didesnes nuolaidas bendrovės „ORLEN Lietuva“ konkurentams iš Baltarusijos, kai šie per Lietuvos teritoriją į Klaipėdos uostą gabena savo produkciją.
„Visai nesitikime, kad tarifų mažinimas išgelbės „ORLEN Lietuvą“. Kalbame tik apie tai, jog norėtume turėti tuos pačius tarifus, kokiais naudojasi mūsų konkurentai. (…) Tiksliai nežinome, kiek moka mūsų konkurentai, todėl apytiksliai sakome, kad jie turi 30 proc. mažesnius tarifus“, – skaičiavo bendrovės vadovas.
Pasak I. Fanfaros, „ORLEN Lietuva“ „Lietuvos geležinkeliams“ moka maždaug 20 proc. didesnius tarifus net ir tokiu atveju, jei nebūtų skaičiuojamos papildomos paslaugos, įeinančius į sutartinį tarifų paketą.

Ieško būdų pagelbėti naftos perdirbimo bendrovei

Tuo tarpu „Lietuvos geležinkeliai“ teigia, jog „ORLEN Lietuva“ reikalavimas sumažinti geležinkeliais gabenamų krovinių tarifus bendrovei atsieitų daugiau nei 30 mln. litų per metus, o įmonės sąnaudos dėl to sumažėtų tik 0,14 proc.
„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka yra sakęs, kad šiuo metu „ORLEN Lietuva“ taikomų tarifų dydis yra nustatytas 2009 m. pasirašyta sutartimi. Ją derino ir parašais patvirtino abi pusės.
Vis dėlto, nors šiemet „Lietuvos geležinkelių“ ekonomikos situacija dėl sumažėjusių pervežimų apimčių yra suprastėjusi, bendrovė vis tiek ieško būdų pagelbėti naftos perdirbimo bendrovei.
„Esame pateikę siūlymus „ORLEN Lietuva“ nemokėti infrastruktūros mokesčio. Šio mokesčio dedamoji yra formulėje, pagal kurią apskaičiuojamas galutinis tarifas. Tai sudarytų apie 12 proc. nuolaidą dabartiniam tarifui, arba daugiau nei 20 mln. litų per metus. Tačiau šis pasiūlymas buvo atmestas“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
Pažymėtina ir tai, kad nuo šių metų pradžios yra išaugęs infrastruktūros mokestis pavojingiems kroviniams, taip pat ir naftos vežimui. „ORLEN Lietuva“ nuo metų pradžios ne iki galo apmoka už paslaugas. Šiuo metu dėl to jau susidarė 6 mln. litų skola.

8 Atsakymai į “„ORLEN Lietuva“ pasiūlymai bus apsvarstyti per savaitę”

  1. sudu malunas parašė:

    tai vis del to kalbos pries 5 metus kad lenkai nafta marinuos pasitvirtina

  2. Piliečiui ir zemaiciui parašė:

    Rudenį – į pirmą klasę. Išmoksit lietuvių kalbos. Jei abu patiltėj vieną elementorių per žiemą surūkėt, tai dar nereiškia, kad esat protingi ir raštingi. Ar bent žinot, kurioj vietoj LK-2? Užeikit, pamatykit ir tada komentuokit.

  3. Pilietis parašė:

    Deje po koncervatoriu valdymo praskolinta valstybe padidejas emigrantu skaicius pencininkas netekes dalies pencijosir tt.

  4. Jonas parašė:

    Gero rusų filmo Brilijantinė ranka personažas, kažkada pasakė, jei idijotas, tai tas ilgam.Tūlas ,,Pilietis“ir visa Lietuva matė , kaip Kremliaus Gazpromas beveik 10m finasiškai terorizavo Lietuvą.Ir tik baigiant statyti dujų terminalą , atleido savo gniaužtus.Matome , kaip Putino rusai elgiasi su savo broliais ukrainiečiais.Šnekėti, kaip būtų gera turėti rusus naftos įmonėje ir Mažeikiuose prilygsta išdavystei.1939m naivuoliai džiaugėsi su rusų pagalba atgautu Vilniumi.Kas iš to išėjo gerai žinime. Vilnius mūsų , o mes rusų …

  5. zemaitis :) parašė:

    kodie visad fotkinas prie to naujo irenginio? :) ko nevaro pasifotkint i LK 1 , LK 2 , ar i KT :) arba i koki reagentu uki nu ten tai isvis butu ekstremalios foto :) ar bijo vyrai batukus nusitept? :)

  6. Pilietis parašė:

    Tegul parduoda rusams bus naftos ir pelnas bus ir naftotekis veiks. Klaida buvo atidavimas JAV del to kencia visas Mazeikiu miestas.Nebalsuosiu uz Landsbergio koncervatoriu liberalu remiama prezidente Grybauskaite.

  7. Tadas parašė:

    Būčiau direktorius, už pavardės iškraipymą paduočiau laikraštį į teismą. Direktoriaus pavardė – Fąfara. Fanfarą reiškia trimitą be vožtuvų.

  8. B.L.L. parašė:

    Pasak I. Fanfaros : „Visai nesitikime, kad tarifų mažinimas išgelbės „ORLEN Lietuvą“…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto