Naktį iš šeštadienio į sekmadienį Klaipėdoje prasidėjo didžiulio reaktoriaus, skirto AB „ORLEN Lietuva“ statomam Žaliavos likučio konversijos įrenginiui, kelionė.
Iki pirmadienio ryto buvo sėkmingai įveikti du iš vienuolikos numatytų kelionės etapų.
Didelės investicijos
Praėjusių metų rugpjūčio mėnesį Juodeikių kaime esančioje bendrovėje prasidėjo Žaliavos likučio konversijos įrenginio statybos. Šis įrenginys padidins šviesiųjų naftos produktų išeigą.
Anksčiau buvo skelbiama, kad į įrenginio statybą bus investuojama per 600 mln. eurų. Dabar planuojama suma jau viršija 900 mln. eurų.
Italijoje pagaminto reaktoriaus kelionė iš Klaipėdos uosto į Mažeikių rajoną – labai svarbus ir vienas pagrindinių statybos etapų. Jam buvo ruošiamasi ketverius metus.
Per tą laiką detaliai išanalizuotas negabaritinio krovinio gabenimo maršrutas. Pasirengta ir techniškai: praplatinta daugiau nei 40 posūkių, praplatinta ir sustiprinta daugiau nei 80 kilometrų kelių. Rekonstruoti 4 tiltai įrengiant apvažas. Įrengtos 6 reaktoriaus „poilsio“ aikštelės.
Pasiruošimas truko ketverius metus
Pasak krovinio logistika užsiimančios įmonės „Mammoet Baltic“ direktoriaus Edvino Ivanausko, rugpjūčio 6–18 d. Klaipėdos, Kretingos, Skuodo, Mažeikių rajono teritorijos keliais gabenamas reaktorius – vienas didžiausių Europoje kada nors tokį didelį atstumą – 145 kilometrus – gabentų krovinių.
„Visa virtuvė prasidėjo nuo to, kad ketverius metus ruošėmės – skaičiavome, projektavome, matavome, matavome. Tada reaktorius iš Italijos į Klaipėdą atplukdytas per savaitę. O jo gabenimas į bendrovę truks apie dvi savaites ir šiek tiek priklausys nuo oro sąlygų“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje kalbėjo E. Ivanauskas.
Primename, kad lygiai prieš 15 metų įmonė „Mammoet“ iš Klaipėdos į Juodeikius vežė triskart mažesnį krovinį – du reaktorius.
Pirmasis etapas įveiktas greičiau, nei planuota
Bendrovės „ORLEN Lietuva“ paskyroje sekmadienio vakarą paskelbta žinia apie istorinio krovinio kelionę: „Pirmoji istorinės kelionės naktis. Per perpus trumpesnį laiką, nei planuota, t. y. per 2 val., 1500 tonų sveriantis reaktorius buvo nugabentas iki pirmosios poilsio stotelės.
Mažiausiai tūkstančio žiūrovų minia stebėjo įspūdingos kelionės pirmuosius beveik 2,5 km. Vidurnaktį iš Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ pajudėjusio sąstato kelionė vyko sklandžiai. Šį vakarą reaktorius apie 21 val. tęs savo kelionę į Mažeikių rajone įsikūrusią gamyklą. Planuojama, jog per maždaug 11 val. reaktorius bus transportuotas apie 13 km. Prie Klaipėdos Tilžės turgaus šiuo metu stovintis reaktorius artėjančios naktinės kelionės metu judės link Jokūbavo.“
Tie, kam įdomi istorinė didžiulio krovinio kelionė, ją gali sekti svetainėje www.istorinekelione.lt. Čia pateikiama aktualiausia informacija – krovinio gabenimo tvarkaraštis, kelių eismo pakitimo schemos.
..pastebejau mela ruostasi buvo,teoriskai taip…Praktiskai galiu pasakyti,kad meluojate…