Pedagogus ir ugdytinius sujungė bendra veikla

L. d. „Eglutės“ mokytoja Rima Skrinskienė. Nuotr. iš darželio archyvo

Dabarties gyvenimo išbandymai iš kiekvieno žmogaus reikalauja dalyvauti bendrame gyvenime, gyventi ir veikti kartu su kitais – kitaip tariant, turėti socialinę kompetenciją. Bendrauti pradedama nuo mažų dienų – darželyje, mokykloje, po to šios kompetencijos tobulinimas vyksta darbovietėje, bendruomenėje.

Galima bendrauti ir netiesiogiai

Reikia pripažinti, kad pandemija socialinio gyvenimo ritmą sulėtino ar net visai sustabdė – atstumo laikymasis neleidžia apkabinti draugo, paimti jo už rankos. Sumažėjus bendravimo ir kitų žmonių pažinimo galimybei, daugelis galime pajusti blogą nuotaiką, apatiją. Ne veltui dažnai yra sakoma, jog bendravimas turi gydomosios galios.
Aplinkos ir naujų žmonių pažinimas ypač svarbus yra mažiems vaikams. O karantino sąlygos tai gerokai apriboja. Mūsų pareiga auklėtiniams suteikti geriausias ugdymosi ir vystymosi sąlygas, todėl sugalvojome išeitį – siekdami sudaryti prielaidas sėkmingam vaiko ugdymuisi, lopšelio-darželio „Bitutė“ STEAM grupės pedagogai bendradarbiauja su lopšelio-darželio „Eglutė“ STEAM grupės mokytojomis.

Vienodi tikslai

L. d. „Bitutė“ mokytoja Vaida Trakšelė. Nuotr. iš darželio archyvo

„Bitutėje“ šių metų pradžioje buvo įrengta STEAM grupė. Ji aprūpinta inovatyviausiomis ugdymo priemonėmis, skirtomis tyrinėjimo, eksperimentavimo, patirtinio ugdymo veikloms. „Eglutė“ jau turi patirties organizuojant STEAM veiklas.
Praėjusiais metais darželis įvertintas „STEAM School Label“ platformoje, įstaiga gavo „Competent“ (STEAM mokyklos) ženkliuką. Skaitmeninių ugdymo priemonių ieškyklėje „Ugdymo sodas“ yra įtraukti į STEAM mokyklų tinklo sąrašą.
Mokytoja Rima Skrinskienė priešmokyklinio ugdymo grupėje taiko STEAM ugdymą, dalyvauja STEAM idėjų mugėse, dalijasi gerąja patirtimi.

Paliko gerą įspūdį

Virtualaus susitikimo metu vaikai rodė vieni kitiems eksperimentus, sudainavo draugystės dainelę, reiškė savo emocijas. Vaikams buvo smagu susipažinti su kitais draugais, išeiti iš įprasto dienos ritmo. Po susitikimo vaikai visą likusią dieną buvo kupini įspūdžių.

Nuotr. iš darželio archyvo

Ši patirtis didelį įspūdį paliko ne tik mūsų auklėtiniams, bet ir mums, mokytojoms. Kiekvienam pedagogui svarbu kelti savo kompetenciją ir tobulinti įgūdžius, todėl džiugu, kad radome būdų, kaip tai padaryti nuotoliniu būdu.
Tikiu, kad socialinės kompetencijos tobulinimui didžiulės įtakos turi bendravimas su kolegomis, dalijimasis žiniomis ir įspūdžiais. Tai pats geriausias būdas dar labiau įsitraukti ir dar labiau pamilti savo darbą.

Bendravimas tęsis

Dviejų „STEAM“ grupių nuotolinis susitikimas įrodė, jog saugus bendravimas galimas net ir tokios, rodosi, beviltiškos, situacijos metu. Be to, jis gali pasirodyti dar ypatingesnis, būti labiau vertinamas. Manau, kad kiekvienas dalyvis pasisėmė naujų įspūdžių ir idėjų ateičiai.
Bendravimas vyks ir toliau. „Bitutė“ pakvietė „Eglutės“ darželio pedagogus dalyvauti jų organizuojamame respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų bendruomenių STEAM projekte „Gėlytę auginu – darželį puošiu“.
Vaida TRAKŠELĖ,
Mažeikių lopšelio-darželio „Bitutė“
mokytoja metodininkė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*

Naujienos iš interneto