Briuselyje viešėjęs Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius susitiko su Lenkijos premjeru Donaldu Tusku. Lenkijos kolegai jis pažadėjo ne tik atstatyti uždarytą geležinkelio liniją į Rengę Latvijoje, bet ir persvarstyti geležinkelio tarifus.
Išgirdo pažadus
Lenkijos žinių agentūra PAP pranešė, kad A. Butkevičius informavęs, jog Lietuvos Vyriausybė sudarė galimybę statyti produktotiekį iš Mažeikių į Klaipėdą. Taip pat ji yra pasiruošusi spręsti įvairius kitus klausimus: geležinkelių tarifus, geležinkelio linijų atstatymą ir modernizavimą.
Tokie pažadai išsakyti su D. Tusku aptariant Lenkijos koncerno „PKN Orlen“ reikšmę Lietuvai, kurioje veikia „ORLEN Lietuva“.
Didėja transportavimo išlaidos
Ginčai dėl išardytos geležinkelio į Rengę atšakos tarp bendrovių „ORLEN Lietuva“ ir „Lietuvos geležinkeliai“ trunka jau kelerius metus.
2008 metų rugsėjį dėl šio ruožo avarinės būklės „Lietuvos geležinkeliai“ sustabdė eismą, o po mėnesio išmontavo bėgius, kurie iki šiol neatstatyti.
„ORLEN Lietuva“, maršrutu Mažeikiai–Rengė savo krovinius iki Latvijos gabendavusi vos 19 kilometrų, dabar priversta daryti apie 150 kilometrų lankstą. Didėja transportavimo išlaidos, pasak įmonės vadovų, buvo pakenkta jos eksporto galimybėms, ne taip greitai sugrįžta cisternos.
„Santarvė“ ne kartą rašė apie aistras, kilusias dėl išardytos geležinkelio atkarpos. Geležinkelio į Rengę remontą „Lietuvos geležinkeliai“ pradėjo įtartinai tyliai: apie tai nebuvo informuota ne tik rajono Savivaldybė, bet ir krovinius šia atkarpa gabenusi Mažeikių naftos perdirbimo įmonė.
Tuometiniai savivaldos vadovai prisipažino tik iš „Santarvės“ sužinojęs apie ardomą geležinkelį.
„Geležinkelio atkarpa yra mūsų rajono teritorijoje. Bent iš etikos pusės turėjo informuoti. Apskritai, kai veiksmai liečia strateginius objektus – pradedant naftos perdirbimo įmonės privatizavimu, baigiant geležinkelio ardymu, apie juos reikėtų bent informuoti Savivaldybės tarybą“, – savo nuomonę tada išsakė Savivaldybės administracijos direktorius Bronius Kryžius.
Plačiau apie problemą, kuri aktuali ne tik naftos bendrovei, bet ir Mažeikiams, skaitykite antradienio „Santarvėje“.
Pirma sugriauna,paskui atstato? Kodel? Tegul tas ir atsako uz sugriovima,kuris dave isakyma nuardyti be gius! Ar gerai,kazin prasisuko sugriaudamas? Tustybiu muge,daugiau nieko! Kodel vadovauja tokie,kurie nieko neismano? Tikrai,kad su tokiais toli nenuvaziuos Mazeikiai…
manau reikia atstatyti,o patirtas išlaidas išieškoti iš tų,kas jį sugriovė
Musu premjeras yra pazadukas!