Rajono valdininkai dar praėjusių mokslo metų pabaigoje ieškojo būdų, kaip sutaupyti mokinių pavėžėjimui skirtų lėšų.
Taupymo programą į gerąją pusę pakoregavo vasarą priimtas Transporto lengvatų įstatymo pakeitimas.
Mažėjant mokinių skaičiui kai kurios ugdymo įstaigos balansuoja ant išlikimo ribos, tad toks taupymo planas ne vienai jų kelia įvairių problemų.
Paslaugos teikimo būdai
Švietimo skyriaus duomenimis, Savivaldybės biudžeto lėšomis pavežami 1359 mokiniai.
Didžiausia dalis mokinių vežami reguliaraus susisiekimo transportu. Lapkričio 6 d. duomenimis, šiuo būdu vežtas 1041 mokinys.
Paslaugą teikia akcinės bendrovės „Vairima“ ir „Arkonta“, UAB „Mažeikių autobusų parkas“ bei kiti autobusų parkai.
Šias firmas pagal konkursą atrenka keleivinio transporto komisija. Anksčiau tai darydavo pačios mokyklos, o taupant lėšas atranką perleista vykdyti savivaldybėms.
Pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus bei Švietimo skyriaus vedėjo patvirtintą maršrutą mokykliniais autobusais į ugdymo įstaigas vežami 307 vaikai.
Išimties atvejais, nesant galimybės važiuoti aukščiau išvardytu transportu, vaikus pavėžėja tėvai savo transportu. Sudarius sutartį ši paslauga apmokama 11-ai mokinių tėvų.
Tarybos sprendimu yra nustatyta išimčių, kada vaikų pavėžėjimas apmokamas ir ne iki artimiausios mokyklos. Tai daroma atsižvelgiant į teismo nutartis, gydytojų, pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendacijas, kitų institucijų siūlymus.
Iš viso ne į artimiausią mokyklą nemokamai važiuoja 157 vaikai.
Vykdo numatytus planus
Gegužės mėnesio pabaigoje rajono politikai iškėlė klausimą, ar mokinių pavėžėjimui skirtos lėšos naudojamos efektyviai. Siekiant tai išsiaiškinti ir ieškoti taupymo būdų buvo sudaryta komisija. Ji analizavo maršrutus, paslaugai skiriamas išlaidas, sprendė, kaip tikslingai panaudoti pavėžėjimui skiriamas lėšas. Komisijos pirmininkas, administracijos direktoriaus pavaduotojas Saulius Šiurys tąkart sutiko, kad besiaiškinant mokinių pavėžėjimo problemas iškilo įvairių klausimų, rasta spragų. Problemas pažadėta išspręsti.
Apie išspręstas, sprendžiamas ir naujas mokinių pavėžėjimo problemas skaitykite antradienio „Santarvėje“.
žiemą galima puikiausiai varyti į mokyklą su slidėmis. kam tie autobusai reikalingi?
Norėčiau sužinoti, ką mano rajono valdininkai apie mokinių pavėžėjimą, jei įstatyme nebėra nurodoma jog vaiką paveža tik iki artimiausios mokyklos. Gal pravažiavimo bilietas priklausytų visiems vaikams , kurie gyvena kaime , toliau nei trys kilometrai iki mokyklos ? Kas gali detaliau paaiškinti?
LIETUVOS RESPUBLIKOS
ŠVIETIMO ĮSTATYMO 36 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2013 m. spalio 15 d. Nr. XII-553
Vilnius
(Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804)
1 straipsnis. 36 straipsnio 1 dalies pakeitimas
Pakeisti 36 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Mokiniai į atitinkamą ugdymo programą vykdančią mokyklą vadovaujantis Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymu (toliau – Transporto lengvatų įstatymas) vežami visuomeniniu transportu mokinio pažymėjime nurodytu maršrutu, mokykliniu autobusu arba kitu transportu. Į mokyklą ir atgal privalo būti vežami kaimuose, miesteliuose toliau kaip 3 kilometrai nuo mokyklos gyvenantys mokiniai, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas.“
O kodėl kaime negalima vaikų vežti į mokyklą arkliuku pakinkytu vežimu? daug pigiau kainuotų ir būtų romantiškiau.
Dziaugiames,kad padedate kaimo vaikams saugiai nukeliauti i mokymo istaigas.Aciu.Manome,kad taip bus ir ateityje.
Taip išeina, kad kaimo vaikai ir muzikos mokyklos negali lankyti, nors kaime tokios nėra….
jei netenkina arčiausia, vežkite patys. Mes mieste partys vežame ir nekeliam dėl to problemos.
Manau,kad mano,kad kaimams mokslo nereikia.jug tamsius vergus lengviau valdyti.
Kaimuose mokyklas beveik visas uždarė, sakė sutvarkys pavežėjimą,dabar pasirodo, kad netaip viskas, kodėl kaimo vaikai diskriminuojami, kodėl jie privalo lankyti arčiausią mokyklą? Juk mieste gyvenantys renkasi nebūtinai arčiausiai esančią….ar tai nėra vaiko ir jo tėvų teisių pažeidimas?