TNS LT: reklamos apimtys augo 4,2 proc.

Nuotrauka iš redakcijos archyvo

Didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2014 m. sausio–liepos mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje padidėjo 4,2 proc., lyginant su 2013 m. tuo pačiu laikotarpiu.
Šiais metais reklamos apimtys labiausiai augo lauko reklamoje, kiek mažiau radijo ir TV kanaluose.
„Sparčiausiai per šių metų pirmuosius septynis mėnesius augo mobiliojo ryšio operatorių reklamos gross biudžetai – 255 proc. (Gross – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams – red. past.)
Taip pat išaugo paskolų ir lizingo paslaugų (146 proc.) bei dermatologinių vaistų (110 proc.) reklamos gross apimtys. Tuo metu politinė rinkimų reklama gross biudžetus šiais metais pasipildė nežymiai – 1,4 proc.“, – teigė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Reklamos davėjų gross biudžetų augimo tendencijos taip pat žymiau nesikeitė. Labiausiai išlaidas reklamai didino „Senukai“ (220 proc.), „Bitė“ (88 proc.) ir „Jysk“ (56 proc.). Reklamos gross išlaidas mažino tarptautiniai reklamos davėjai – „Unilever“ (37 proc.), „Mondelez International“ (33 proc.), „Procter&Gamble“ (32 proc.).
Šiais metais pradėjęs reklamuotis „Provident Finansai“ bendrą reklamos biudžetą papildė1,1 proc.

Reklamos spaudoje ir internete mažėjo

2014 m. sausio–liepos mėnesiais TV reklamos augimas siekė 5,5 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 855 tūkst. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2013 ir 2014 m. pirmų septynių mėnesių duomenis, sumažėjo 6,2 proc.
Laikraščiuose reklamos plotas krito 9,9 proc., žurnaluose šiek tiek paaugo – 1 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 6,714 mln., žurnaluose – 3,845 mln. kv. cm reklamos.
Radijo stotys per 2014 metų sausį–liepą transliavo 4,120 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo beveik 8 proc. daugiau nei per 2013-ųjų analogišką laikotarpį.
Automatinė interneto reklamos sistema „Evaliant“ šiemet užfiksavo 8,9 proc. mažiau reklamos negu per 2013 metų sausio–liepos mėnesius. Iš viso šiemet buvo užfiksuota 2,307 mln. reklamos vienetų.

Augo kino reklama

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, paaugo 28 proc.
Lauko videoreklamos ekranuose per 2014 metų pirmus septynis mėnesius buvo transliuota 1,766 mln. sekundžių reklamos.
Palyginti su 2013 metų tuo pačiu laikotarpiu, lauko videoreklamos apimtis sekundėmis krito 14,7 proc.
Per 2014 m. sausio–liepos mėnesius ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota beveik 21 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su praėjusiais metais, šis rodiklis krito 18,6 proc.
Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2013 metų duomenis, sumažėjo 4,9 proc.
Kino reklama šiemet augo 3,1 proc. Iš viso per 2014 m. sausio–liepos mėnesius buvo parodyta 163 tūkst. reklaminių klipų.

Apie tyrimų bendrovę

Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS.
TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
Augant lauko reklamų užsakymams, auga ir kitų rinkodaros šakų populiarumas. SEO, Google Ads ir kitos internetinės rinkodaros priemonės tampa vis populiaresnės ir neįsivaizduojamos prekes ir paslaugas siūlančių įmonių tarpe, nes kokybiškai atlikti darbai gali garantuoti didelį lankytojų srautą į jų elektroninę svetainę ir didinti populiarumą arba pardavimus.  

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto