Ūkio viceministras Gediminas Onaitis vienuolikos savivaldybių atstovams pristatė Ūkio ministerijos įgyvendinamas geresnio reglamentavimo politikos iniciatyvas.
Neturėtų kurti priešingo rezultato
„Turime laikytis teisės normų, tačiau taikyti jas išmaniai, įvertinus naudą ir pasekmes. Kiekvienas iš verslininko pareikalautas nebūtinas popierėlis sukuria nemenkas sąnaudas, kurios atimamos iš darbuotojų. Žinoma, vienas toks dokumentas verslui nesudaro kritinių išlaidų, tačiau įprastai jų reikia labai daug. Valstybės tarnautojų pastangos puikiai atlikti savo darbą neturėtų kurti priešingo rezultato“, – sako ūkio viceministras Gediminas Onaitis.
Anot jo, būtent todėl, kad biurokratinės procedūros verslui tapo našta, Ūkio ministerija rengia įvairias programas, metodikas, teikia rekomendacijas, kaip turi būti įvertintas poveikis verslui.
Tikrinti, ar tikrai visuomenei reikia jos „intereso gynimo“
Vadovaudamosi Administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo metodika, valstybės institucijos ir įstaigos privalo vertinti administracinės naštos verslui pokytį, kai jų rengiamuose teisės aktų projektuose numatomi nauji, naikinami ar keičiami galiojantys informaciniai įpareigojimai ūkio subjektams.
„Esame valstybės tarnautojai, todėl visų mūsų pareiga – tarnauti visuomenei ir šią pareigą atlikti kuo geriau. Turime susimąstyti, ką iš tikrųjų reiškia žodžiai „visuomenės intereso gynimas“. Turime nuolat tikrinti, ar tikrai visuomenei reikia to, kas iš pirmo žvilgsnio atrodo teisinga“, – sako ūkio viceministras G. Onaitis.
Įgyvendinti administracinės naštos mažinimo įpareigojimus
Palangoje vykusiame seminare aptarti savivaldybių institucijoms aktualiausi praktiniai klausimai. Šie mokymai surengti atsižvelgiant į savivaldybių prašymus, siekiant padėti savivaldybėms įgyvendinti administracinės naštos mažinimo įstatyme savivaldybėms nustatytus įpareigojimus bei skleisti informaciją apie kitas geresnio reglamentavimo iniciatyvas.
Valstybės institucijos, rengdamos teisės aktų projektus, turėtų mažinti nustatytą informacinių įpareigojimų vykdymo, duomenų ir informacijos teikimo periodiškumą, užuot reikalavusios duomenis teikti raštu, sudaryti galimybę juos teikti elektroniniu būdu, o įgyvendindamos viešojo administravimo tarnybinio bendradarbiavimo ir vieno langelio principą, neprašyti verslo subjektų pateikti tokios informacijos, kurios administracinį sprendimą priimantis viešojo administravimo subjektas gali gauti iš savo administracijos pavaldžių subjektų.
Šalinti pasenusius, neaktualius įpareigojimus
Atsižvelgiant į tai, kad smulkiajam verslui tenka neproporcingai didelė administracinė našta, valstybinės institucijos turėtų šalinti ar paprastinti mažoms įmonėms taikomus informacinius įpareigojimus, juos nustatyti tik tiems ūkio subjektams, kurių veikla susijusi su didžiausia rizika.
Remiantis geresnio reglamentavimo principais, reikia vertinti visų informacinių įpareigojimų, taip pat leidimų, licencijų, sertifikatų, pažymėjimų, kvalifikacinių ir kitų reikalavimų tikslingumą, pagrįstumą ir proporcingumą, paprastinti išdavimo procedūras bei nuolatos stebėti savo kompetencijos teisės aktų reikalavimų veiksmingumą praktikoje, šalinti pasenusius, neaktualius, besidubliuojančius informacinius įpareigojimus.