Užsegtas saugos diržas mažina taksistų saugumą?

Dėl atnaujintos tvarkos taksistai baiminasi nelaimių. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

Nuo liepos pradžios įsigaliojęs Kelių eismo taisyklių pakeitimas lėmė, kad taksistai, veždami keleivius, taip pat privalo prisisegti saugos diržus, ko jie anksčiau galėjo ir nedaryti. Nauja tvarka patenkinti ne visi – kai kurių taksistų teigimu, iškilo grėsmė jų saugumui.

Tvarkai nepritaria

Mažeikiuose veikiančios taksi įmonės vadovas Vidmantas Smolenskas „Santarvei“ teigė, kad daug  permainų jų darbuotojams šie pasikeitimai neatnešė. Tačiau pridūrė, kad dabar belieka laukti tik nelaimės.
Prieš trejus metus Lietuvoje plačiai nuskambėjo įvykis, kai Kaune apsaugininku dirbantis vyras nušovė taksistą ir nupjovė jam galvą. Po šio įvykio imtasi priemonių apsaugoti taksistus nuo agresyvių keleivių.
Mažeikiuose taip pat neišvengta panašių įvykių. Prieš trejus metus taksi vairuotoja moteris irgi buvo  užpulta, iš jos nusikaltėlis pavogė telefoną bei pinigus.
„Leidimas vežti keleivius be diržo, visų pirmiausia, buvo įvestas užtikrinti vairuotojo saugumui, nes tenka vežti ir narkomanus, ir alkoholikus, ir panašaus plauko žmones“, – teigė direktorius, besibaiminantis dėl nelaimių. Jis patikino, kad tokia yra ir kitų firmos darbuotojų nuomonė. V. Smolenskas pasakojo, kad agresyviai nusiteikusių klientų pasitaiko itin dažnai, vos ne kiekvieną naktį.

Pasikeitimų neatnešė

Kitos Mažeikiuose veikiančios taksi įmonės vadovas Petras Kvedaras „Santarvei“ pasakojo, kad Kelių eismo taisyklių pakeitimas pokyčių jų darbe neatnešė – esą darbuotojai, nors ir turėję teisę nesisegti saugos diržų, vis tiek juos naudodavo, naudoja ir dabar.
Direktoriaus manymu, šitaip taksistai elgėsi suprasdami, kad diržai reikalingi dėl jų pačių saugumo, taip pat ir dėl to, kad seginėtis diržą būdavę labai nepatogu.
„Taisyklėse nurodyta, kad, vežant keleivį galima nesegėti diržo, o jam išlipus, jį vėl būtina prisegti“, – stebėjosi keistomis taisyklėmis darbuotojas.
P. Kvedaras akcentavo, kad nesibaimina agresyviai nusiteikusių keleivių: prie jų darbuotojai jau įpratę ir dirbdami net nebegalvoja, kad gali įvykti kokia nelaimė. Susimąstoma tik išgirdus ar paskaičius apie nelaimes.
Taksi įmonės atstovas tikino, kad jų darbuotojai nedažnai susiduria su agresyviais keleiviais. Jei mato, kad asmuo yra neblaivus ir agresyvus, darbuotojas maloniai tokius asmenis bando išprašyti iš automobilio ir nekelti konfliktų.

Rytis SAVICKIS

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*