Vartotojų teisių gynėjai: dėl pirmųjų euro dienų problemų kalti ir gyventojai

Martyno Ambrazo (ELTA) nuotr.

Po naujųjų metų Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) užplūdo gyventojų skundai – jų per dvi pirmąsias metų savaites užfiksuota daugiau nei visu ankstesniu priežiūros laikotarpiu nuo rugpjūčio 22-osios.

Labiau nesusipratimas nei pažeidimas

VVTAT vadovas Feliksas Petrauskas skaičiuoja, kad per keturiolika dienų gauti 691 gyventojo skundai, kai nuo vasaros pabaigos jų apskritai tebuvo 490.
Pirmosiomis euro dienomis dominavo skundai apie litais atiduodamą grąžą prekybos centruose, vėliau – dėl kai kuriose prekybos ir paslaugų vietose nesudarytos galimybės atsiskaityti litais, antrą metų savaitę gyventojai skundėsi padidėjusiomis kainomis ir atsiskaitymo monetomis ribojimu.
„Pagrindinės problemos buvo didžiuosiuose prekybos tinkluose, kada buvo mokama litais, o grąža buvo atiduodama iš dalies litais, iš dalies eurais. Tai buvo nesusipratimas, nenorėčiau sakyti, kad tai – pažeidimas“, – sakė VVTAT direktorius.

Tik trys pažeidimai

F. Petrauskas teigia gavęs prekybos tinklų vadovų paaiškinimus, kad problemos dėl grąžos kilo dėl per menkų inkasatorių pajėgumų, nepasiruošusių kasininkų ar pačių vartotojų kaltės.
„Pas vienus tvarkingai, pagal grafiką, nesudirbo inkasavimo paslaugas teikiančios bendrovės. Dar buvo pamainų pasikeitimas tarp antros ir trečios dienų, buvo kasininkų, kurie nebuvo pilnai informuoti, kaip elgtis tomis pirmosiomis dienomis. Trečias dalykas – reikia nepamiršti, kad į centrus supuolė ir vartotojai, traukdami dideles kupiūras ir manydami, kad, pirkdami smulkią prekę, grąžą gaus eurais. Tam prekybininkai buvo nepasiruošę“, – konstatavo F. Petrauskas.
Preliminariais duomenimis, iki sausio vidurio priežiūros institucijos jau atliko 139 patikrinimus pagal gyventojų skundus, nustatyti 3 pažeidimai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*

Naujienos iš interneto