VVTAT: pirkėjas turi teisę pakeisti ne tik nekokybišką, bet ir nepatikusią prekę

„Santarvė“ neretai sulaukia skundų, prašymų padėti sprendžiant konfliktus dėl įsigytos nekokybiškos prekės.
Dažnai pirkėjas dėl informacijos stokos apie savo teises, nežinodamas, kaip tokiu atveju turėtų elgtis, kur kreiptis, lieka „ant ledo“.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) konstatuoja: dažnu atveju pakeisti galima net nepatikusį pirkinį.

Į „Santarvės“ klausimus apie vartotojų teises atsakiusi VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Natalija Jarmulkovič informavo, kad, vadovaujantis Civilinio kodekso (CK) nuostatomis, laikoma, kad daiktai neatitinka kokybės reikalavimų, jeigu jie neturi tų savybių, kurių pirkėjas galėjo protingai tikėtis, t. y. kurios būtinos daiktui, kad jį būtų galima naudoti pagal įprastinę ar specialią paskirtį. CK nustatyta, jog laikoma, kad pardavėjas visais atvejais garantuoja daiktų kokybę (garantiją pagal įstatymą).
Papildomai informuojama, kad, prieš sudarydamas vartojimo sutartį, verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją apie parduodamas prekes, pagrindines prekių savybes, naudojimą ir kt.
„Pareiga įrodyti, kad informacija yra suteikta vartotojui, tenka verslininkui. Verslininkas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius“, – pabrėžė tarnybos specialistė.
Visas straipsnis – penktadienio laikraštyje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*

Naujienos iš interneto