
Savaitės viduryje Mažeikių Vytauto Klovos muzikos mokykloje vyko meno ir muzikos mokyklų mokinių meninio skaitymo konkursas, o po jo – seminaras mokytojams.
Respublikiniame konkurse susirungė ir savo įtaigumą, artistiškumą skaitant įvairius tekstus pademonstravo nemažas mokinių būrys.
Konkursą dedikavo Žemaitijai
Meninis skaitymas – vienas iš žmogaus saviraiškos būdų, ugdantis kūrybinį bei kritinį mąstymą, lavinantis kalbos įgūdžius, vaizduotę, skatinantis protinę veiklą.
19-tą kartą surengtas respublikinis konkursas šiemet buvo dedikuotas Žemaitijos vardo paminėjimo 800-osioms metinėms. Jame dalyvavo mokiniai iš Mažeikių, Viekšnių, Raseinių, Gargždų bei Jonavos meno mokyklų.
„Šaunu, kad Vytauto Klovos muzikos mokykla palaiko gražią tradiciją ir meno bei muzikos mokyklų teatralus pakvietė į Mažeikius. Matydama vaikus, šio konkurso dalyvius, noriu sakyti, kad tai ne konkursas, o teatralų ir meninio žodžio gerbėjų šventė“, – skaitovus sveikino Mažeikių rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Nijolė Zakalskienė.
Trys amžiaus grupės
Meninio skaitymo konkurso dalyviai pagal amžių buvo suskirstyti į 3 amžiaus grupes: 7–11, 12–14 ir 15–18 metų. Iš viso meninio skaitymo konkurse dalyvavo 25 vaikai, muzikos, meno mokyklose lankantys teatro užsiėmimus.
Konkurso dalyvius vertino iš trijų narių sudaryta vertinimo komisija: Lietuvos muzikos ir teatro akademijos scenos kalbos dėstytoja, Vilniaus „Lėlės“ teatro aktorė Erika Gaidauskaitė, Juozo Vaičkaus „Skrajojamojo“ teatro režisierius Martynas Januška ir Mažeikių moksleivių namų teatro mokytoja Daiva Jaškulienė.
Konkurse – kitaip nei klasėje
Geriausiai, įtaigiausiai perskaitę pasirinktų autorių kūrinius konkurso dalyviai buvo apdovanoti diplomais, prizais. Be to, renginio dalyviams atiteko apdovanojimai pagal įvairias nominacijas.
Mažeikiškė teatro mokytoja ekspertė Daiva Skaringienė „Santarvei“ sakė, kad mokyklos bendruomenei, kaip šio renginio organizatorei, buvo svarbu, kad dalyviai – vaikai, mokytojai – konkurse jaustųsi jaukiai.
„Meninio skaitymo konkursai jų dalyviams yra savęs nugalėjimas. Viena, kai vaikai kas pusmetį turi atsiskaitymus iš sceninės kalbos dalyko. Bet tie atsiskaitymai vyksta klausantis draugams, saviems mokytojams. Konkurse viskas kitaip“, – sakė D. Skaringienė.
Pasak „Santarvės“ pašnekovės, skaitovai turi mokėti įtaigiai perteikti pagrindinę skaitomo kūrinio mintį. Kadangi jie mokosi teatrinio meno dalykų, egzistuoja ir rizika – persistengti ir kūrinį ne perskaityti, o suvaidinti.