Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA), įgyvendindama projektą „Pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų kvalifikacijos tobulinimas“, Vilniuje surengė mokymus, kaip dirbti su PECS ugdymo metodika (angl. The Picture Exchange Communication System).
Mokymuose dalyvavo dvi „Bitutės“ darbuotojos: mokytoja Palmira Šaulienė ir specialioji pedagogė logopedė Laima Sarakauskienė, dirbančios su autizmo ir Aspergerio spektro sutrikimų turinčiais vaikais.
PECS (apsikeitimo paveikslėliais komunikacijos sistemos) metodika yra skirta pedagogams, dirbantiems su ankstyvojo ir ikimokyklinio amžiaus vaikais, turinčiais autizmo spektro ir kitų raidos sutrikimų. Tai padeda formuoti jų komunikavimo įgūdžius, naudojant vizualinės komunikacijos priemones, bei ugdyti bendravimo ir kalbėjimo įgūdžius.
Vilniuje surengtų mokymų tikslas – supažindinti su bendravimo ypatumais, kai bendraujama su asmeniu, kuris negali kalbėti ar naudoti gestų kalbos; mokyti taikyti PECS komunikavimo sistemos etapus; mokyti taikyti alternatyvaus priimtino elgesio išmokymo metodus bei mažinti atsiradusį vaiko probleminį elgesį; mokyti taikyti diferencinio elgesio pastiprinimo metodus – kuriais skatinamas vieno tipo elgesys ir nustojamas skatinti kito tipo elgesys; supažindinti su alternatyvaus priimtino elgesio išmokymo metodais; suformuoti praktinius įgūdžius, kaip stebėti, vertinti ir analizuoti vaikų kalbinius ir socialinius gebėjimus bei rengti rekomendacijas, rengti individualius ugdymo planus.
Dviejų dienų mokymus vedė lektoriai iš Didžiosios Britanijos.
Mokymuose dalyvavusios „Bitutės“ pedagogės sakė, kad jie buvo labai informatyvūs, naudingi, pritaikomi praktiškai. Įgytos žinios pravers darbui su autizmo ir Aspergerio spektro sutrikimų turinčiais vaikais.
Rita NORVILIENĖ
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui