„Eglutės“ bendruomenės integralumo sėkmė

Nuotr. iš lopšelio-darželio „Eglutė“ archyvo

Kaip įtraukti tėvus į savo vaiko ugdymosi kelionę? Koks turi būti bendravimas tarp mokytojų ir ugdytinių tėvų, kad padėtų užmegzti ryšį, paklotų pasitikėjimo pagrindus?

Tai klausimai, į kuriuos Mažeikių lopšelio-darželio „Eglutė“ mokytojai atsakymų ieško nuolat, išbandydami įvairias bendradarbiavimo formas.

Tam, kad sėkmingai ir kokybiškai būtų organizuojamas ugdymo procesas, inovatyvios, skatinančios vaiko ūgtį veiklos, būtinas visos bendruomenės sutelktumas ir bendradarbiavimas. Galime pasidžiaugti, kad pas mus ugdymosi procesą kuria ne tik mokytojai, bet ir patys ugdytiniai, jų tėvai. Mes suvokiame, kad kiekviena ugdytinių šeima turi unikalų gyvenimo vertybių rinkinį, kuris daro didelę įtaką jų požiūriui į vaikų auklėjimą. Todėl mokytojai nenustoja kurti bendradarbiavimo ryšių su ugdytinių tėvais, ieško įvairių būdų, kaip pažinti ugdytinių šeimas, įtraukia tėvus į kasdieninę ugdomąją veiklą.

Tėvų įsitraukimas ne tik teigiamai veikia įstaigos mikroklimatą, mokytojų ir tėvų santykius, bet ir padeda sieti akademines žinias su praktika, palengvina projektinių veiklų metodų taikymą ugdymo procese. Močiutės mielai tampa grupės svečiais ir, ką turi vertingiausio, perduoda visiems vaikams. Nenusakomas jausmas gulėti lovoje ir klausytis močiutės atliekamų lopšinių. Tai autentiška, trapu ir labai subtilu. Ugdytinių šeimos narių pasidalijimas savo stiprybe pedagogus įkvepia ir motyvuoja ieškoti „kitokių“ bendradarbiavimo formų.

Apsilankymas tėvelių darbovietėse – tai, galima sakyti, nemokamas ir dar neišnaudotas žinių šaltinis. Mums tai ypač svarbu, nes, pasineriant į patyrimines veiklas, vaikai patys atranda, klausia, diskutuoja, sužino, natūraliai stebisi. O įgytos žinios yra daug vertingesnės nei informacija iš mokytojų lūpų ar enciklopedijų. Patirti įspūdžiai nenuslūgsta ilgai. Vaikai diskutuoja grupelėse, aptarinėja išgirstas frazes, sąvokas, nejučia šią profesiją „pasimatuoja“.

Puoselėdami pozityvius santykius pakviečiame tėvelius į vaikams patrauklias, inovatyvias veiklas. Kartu sportuojame, dalyvaujame interaktyviose viktorinose, diskusijose, suteikdami vaikams pažinimo džiaugsmą, patrauklias galimybes veikti, tyrinėti ir pažinti pasaulį. Kartu veikiant lyg dingsta socialinės, ekonominės bei kultūrinės ribos, sukuriamas bendras interesas.

Tėvai noriai įsitraukia ir aktyviai dalyvauja darželyje organizuojamose STEAM, EKO veiklose. Mokytojai, pakvietę ugdytinių tėvelius veikti kartu su vaikais, leidžia ugdymą paversti neišsenkančių atradimų erdve, naudojantis moksliniu metodu. Konstruodami, modeliuodami, eksperimentuodami ugdytinių tėveliai tampa vaikų pagalbininkais, ugdymo(si) konteksto bendrakūrėjais.

Žaismingos aplinkos kuriamos kryptingam patyriminiam mokymuisi, kur tėveliai noriai siūlo ir neša kūrybinėms dirbtuvėms reikalingas priemones, siekiant ugdyti vaikų ekologinę savimonę, kritinį mąstymą bei taupaus vartojimo nuostatas.

Esame dėkingi už tarpusavio pasitikėjimu ir pagarba grįstą bendravimą su ugdytinių šeimomis, nes tai laiduoja sėkmingą vaiko asmenybės formavimąsi, autentiškas patirtis ir kryptingas ugdomąsias sąveikas.

„Eglutės“ mokytojai kuria susitelkusią, kartu besimokančią bendruomenę glaudžiu dialogišku bendravimu ir integraliomis praktikomis.

Rima SKRINSKIENĖ,
Mokytoja

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto