Kuro pabrangimas kelia grėsmę verslui?

Daugelyje miesto degalinių benzino kaina perkopė penkių litų ribą. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

Benzino kainų „rekordai“ pasiekė ir Mažeikius. Daugelyje miesto degalinių šią savaitę litras A95 markės benzino kainavo per penkis litus.
Brangstantis kuras daro įtaką ir kitų paslaugų bei maisto produktų kainoms. Ir vis tik Mažeikių verslininkai tikina savo produkcijos ar paslaugų nebranginsiantys, nes tai galutinai sužlugdytų jų verslą.

Dvi priežastys

Akcinės bendrovės „ORLEN Lietuva“ atstovai tikina, kad didmeninės kuro kainos auga, nes pabrango gamybai perkama žaliava. Šiais metais bendrovės parduodamos produkcijos kaina gana stipriai svyruoja, tai pakildama, tai nukrisdama.
Bendrovės Komunikacijos skyriaus viršininkas Audrius Stasiulaitis „Santarvei“ įvardijo dvi pagrindines kuro kainų padidėjimo priežastis: žaliavos pabrangimą bei dolerio ir euro kurso svyravimą.
„Žaliavos kainos visada svyruoja, nes būna, kad JAV doleris (valiuta, už kurią yra perkama žaliava) pinga, o nafta brangsta, arba nafta pinga, o doleris brangsta. Be to, mes esame priklausomi ir nuo dolerio ir euro santykio. Šiuo metu yra taip, kad doleris vis stiprėja, brangsta, o euras pinga. Todėl
mes daugiau išleidžiame pinigų, pirkdami naftą“, – paaiškino A. Stasiulaitis.
Jis priminė, kad 2008-aisiais nafta rinkoje buvo dar brangesnė, tačiau tuomet dolerio kursas buvo gerokai žemesnis, todėl tokio kainų šuolio kaip dabar nebuvo.

Kintančios kainos

„ORLEN Lietuva“ tinklalapyje skelbiama, kad didmeninė A95 markės benzino kaina šiais metais visą laiką tik augo. Nuo metų pradžios minėtos markės  benzinas pabrango daugiau nei keturiasdešimčia centų: nuo 4,33 Lt metų pradžioje iki 4,77 Lt šią savaitę.
O štai didmeninė dyzelino kaina svyruoja – šie degalai tai pinga, tai brangsta. Pirmąjį metų mėnesį dyzelino kaina svyravo nuo 4,06 Lt iki 4,21 Lt už litrą, kovo pabaigoje ji šoktelėjo iki 4,27 Lt, o štai balandžio pirmąją savaitę kaina nukrito iki 4,22 Lt.
Svyruoja ir bendrovės parduodamų dujų didmeninė kaina. Brangiausiai dujos buvo parduodamos metų pradžioje, kai litro kaina siekė 2,14 Lt. Vasario mėnesį ji buvo nukritusi iki 2,03 Lt, o balandį vėl šoktelėjo iki 2,11 Lt už litrą.

Dvi medalio pusės

Degalais prekiaujantys mažmenininkai tvirtina, kad jų degalinėse kainos auga, nes „ORLEN Lietuva“ brangina parduodamą produkciją. Norėdami nors kažkiek uždirbti, jie taip pat priversti branginti parduodamą kurą.
Tačiau yra dar ir tokių degalinių, kur kainų neskubama didinti. Bendrovės „Kvistija“ degalinėse kol kas dar galima įsipilti litrą A95 markės benzino mažiau nei už penkis litus.
„Kvistijos“ generalinis direktorius Virgilijus Eidimtas „Santarvei“ sakė, kad jų tinklas nėra didelis, todėl bendrovei gana sunku išsilaikyti rinkoje.
„Kol kas kuro kainas didiname po truputį, kad galėtume konkuruoti su kitomis degalinėmis. Be to,
tai, kas rašoma degalinių reklaminiuose stenduose, ne visada atitinka tikrovę. Yra dvi medalio pusės. Viena ta, kad paskelbiamos gana aukštos kainos, tačiau iš karto yra siūlomos didelės nuolaidos. Todėl retai kuris klientas, pasinaudojęs nuolaidomis, prisipila benzino, brangesnio nei penki litai už litrą“, – kalbėjo V. Eidimtas.
Degalinių tinklo savininkas pastebėjo, kad brangstant benzinui ir dyzelinui, vis daugiau atsiranda vairuotojų, važinėjančių automobiliais su dujų įranga, nes šio kuro kainos kol kas taip baisiai „nesikandžioja“.

Mažins reisų skaičių

Skaudžiausiai kuro pabrangimas atsiliepia toms verslo šakoms, kurios teikia vežimo ir pavėžėjimo paslaugas.
Mažeikiuose keleivių pavėžėjimu užsiimančios bendrovės „Arkonta“ direktorius Arūnas Kontenis „Santarvei“ sakė, kad dėl padidėjusių kuro kainų gali tekti mažinti reisų skaičių.
„Didinti bilietų kainų neketiname, nes tai tikrai ne išeitis. Mažeikių miesto atstumai nėra dideli, tad jei pabrangintume bilietus, prarastume keleivius. Ypač artėjant šiltajam metų laikui – tada žmonės geriau eis pėstute, nei mokės brangiau už pavėžėjimą“, – įsitikinęs A. Kontenis.
Įmonės vadovas neatmetė galimybės ir visai atsisakyti teikti maršrutinio taksi paslaugų, nes jei ir toliau kuro kainuos kils, ši paslauga taps nuostolinga.
Šiuo metu UAB „Arkonta“ per parą paveža apie tris šimtus keleivių.

Kainos nesikeis

Kol kas apie bilietų pabrangimą nekalba ir UAB „Mažeikių autobusų parkas“ direktoriaus pavaduotojas Juozas Kelmelis.
„Įstatymiškai yra numatyta, kad vieną kartą per metus reikia peržiūrėti kainas ir nuspręsti, verta ar neverta jas didinti. Praktika rodo, kad dažniausiai bilietai būdavo branginami rudenį, pasibaigus vasaros sezonui. Taip gali nutikti ir šiais metais“, – prognozavo J. Kelmelis.
Savo produkcijos nežada branginti ir kepėjai, nors ją išvežioja po visą Lietuvą ir už jos ribų.
UAB „Riestlita“ vadovas Linas Pakamanis įsitikinęs, kad jei pabrangintų savo produkciją, jos tiesiog niekas nebepirktų.
„Mūsų kepiniai nėra pirmojo būtinumo prekė, todėl ir susilaikome nuo branginimo. Tačiau gali būti, kad kainas pakelsime tiems gaminiams, kurie yra išvežami į užsienį“, – sakė direktorius.

2 Atsakymai į “Kuro pabrangimas kelia grėsmę verslui?”

  1. nelabs parašė:

    tai nebranginkite ir grėsmės nebus.jei norite per dieną uždirbti men. pelną,jūsų problemos.Visame pasaulyje,išskyrus lt, kryyyyzė seniai pasibaigė.

  2. Vardas (privalomas) parašė:

    kai kada brangsta nuo sezono, kai kada brangsta nuo brangstancios naftos, kai kada nuo brangios naftos doleriais ir pigaus dolerio, kai kada del tanklaivio avarijos, kai kada del neramumu arabu salyse, o kai kada tiesiog reikia branginti bet kokiu pretekstu. Cia kaip Kompiuterinio lango gedimu pasiteisinimai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto