Nauja švietimo finansavimo metodika – atrinktose savivaldybėse

Nuotrauka iš redakcijos archyvo

Penkiose Švietimo ir mokslo ministerijos atrinktose savivaldybėse nuo 2016 metų sausio 1 d. bus įgyvendinama nauja ministerijos parengta eksperimentinė mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika. Ją trečiadienio posėdyje patvirtino Vyriausybė.

Finansuos sutartinį klasės dydį

Pagal šią metodiką, bendrojo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo finansavimo principas yra kitoks negu mokinio krepšelio.
Ugdymo lėšos skaičiuojamos ir skiriamos klasei, o kitoms mokymo reikmėms, pavyzdžiui, mokymo priemonėms, – kiekvienam mokiniui.
„Klasės krepšeliu mes finansuosime sutartinį klasės dydį, nepaisant to, ar vienas vaikas papildomai ateina, ar išeina. Tai padės išsaugoti adekvatų mokyklų finansavimą. Tikimės, kad mokyklose stiprės ugdymo kokybė, neliks konkuravimo tarp mokyklų dėl kiekvieno mokinio krepšelio“, – sako švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.

Trys klasės krepšelio dydžiai

Atsižvelgiant į sąlyginės klasės dydį, kiekvienam srautui nustatyti trys klasės krepšelio dydžiai (1–10 kl.): mažiausias – esant 9–11 mokinių, vidutinis – esant 12–20 mokinių ir didžiausias – esant 21 ir daugiau mokinių viename sraute.
Metodikoje yra numatytas minimalus mokinių skaičius: 1–10 klasėse 9 mokiniai, 11–12 klasėse 15 mokinių. Taigi mokykloms neliktų finansinių paskatų turėti perpildytas klases.
Jei klasėje yra mažiau nei 8 mokiniai, bus skiriama dalis krepšelio. Pavyzdžiui, 1–10 klasėms, kuriose yra 1–4 vaikai, bus skiriama 0,33 minimalaus krepšelio dydžio, jei klasėje yra 5–8 vaikai – 0,5 minimalaus krepšelio dydžio.
11–12 klasėms, kuriose yra 1–8 vaikai, bus skiriama 0,33 minimalaus krepšelio dydžio, jei klasėje yra 8–14 vaikų – 0,5 minimalaus krepšelio dydžio. Toks skaičiavimas leis užtikrinti pakankamą ugdymo finansavimą jungtinėse klasėse.

Tikimasi lėšų paskirstymo tolygumo

Savivaldybės savo skirstomą klasės krepšelio dalį (4–5 proc.) turės paskirstyti ne mažiau kaip 2/3 šių lėšų tvirtinant savivaldybės biudžetą.
Be to, lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti bus skaičiuojamos 10 procentų nuo lėšų ugdymo procesui vykdyti.
Dabar valdymo lėšos mokyklose svyruoja nuo 8 iki 20 proc. visos mokinio krepšelio sumos. Į šią sumą įeina ugdymo proceso organizavimo ir valdymo, mokyklos bibliotekos, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ir socialinės pedagoginės pagalbos darbuotojų darbo užmokestis. Lėšos švietimo pagalbai ir bibliotekai yra atskirtos nuo valdymo lėšų ir skaičiuojamos kiekvienam mokiniui atskirai.
Tikimasi, kad, naudojant naująją metodiką, mokymo lėšų paskirstymas mokykloms būtų tolygesnis ir racionalesnis.
Eksperimentui įgyvendinti nuo 2016 m. sausio 1 d. skiriama 3,75 mln. eurų.
Pasak Švietimo ir mokslo ministerijos pranešimo, atsižvelgus į bandomojo projekto savivaldybėse rezultatus, bus sprendžiama, ar taikyti naująją metodiką visoms šalies mokykloms.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto