Nuosavą įmonę Savivaldybė tikrina pasitelkusi prokurorus

Mažeikių autobusų parko darbuotojai, nepatenkinti situacija įmonėje, pagalbos ieško įvairiose institucijose. Savivaldybės viešųjų ryšių skyriaus nuotr.

Mažeikių prokuratūra aiškinasi, ar Mažeikių autobusų parkas, įsigydamas septyniolika autobusų, nepažeidė viešųjų pirkimų procedūros.
Transporto būkle nepatenkinti vairuotojai mano, kad už pirkinį permokėta ir net įtaria neskaidrius pirkimus.

Prašo ištirti pirkimus

Savivaldybės meras Antanas Tenys pasirašė pareiškimą Mažeikių rajono apylinkės prokuratūrai dėl galimai nusikalstamos veiklos vykdant viešuosius pirkimus uždarojoje akcinėje bendrovėje „Mažeikių autobusų parkas“.
Imtis tokių veiksmų paskatino viešojoje erdvėje pasirodžiusi informacija apie galimai neskaidrias autobusų viešojo pirkimo įmonėje procedūras ir neva išplautą milijoną litų. Pareiškimu prašoma atlikti viešojo atviro konkurso „Autobusų pirkimas“ tyrimą, siekiant nustatyti, ar vykdant šį pirkimą, taip pat sudarant pirkimopardavimo sutartį su konkursą laimėjusiu tiekėju nebuvo padaryta Viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimų.
Mero A. Tenio teigimu, rajono Savivaldybė neturi jokių duomenų, kad Mažeikių autobusų parke vykdant viešuosius pirkimus būtų padaryta pažeidimų.
„Noriu žinoti teisybę, o ne gandus, kurie yra skelbiami kaip faktas. Manau, ne tik Savivaldybė, bet ir Autobusų parko kolektyvas, visi rajono gyventojai turi žinoti, kokia iš tikrųjų yra padėtis. Juolab mesti kaltinimai, jog „išplauta per milijonas litų“. Tiesą išsiaiškinti būtina juridiškai“, – pareiškimą komentuoja meras.

Susitiko su kolektyvu

Savivaldybės vadovai ir patys panoro išklausyti Mažeikių autobusų parko kolektyvo. Toks susitikimas buvo organizuotas pirmadienį. Į įmonę vyko meras A. Tenys, jo pavaduotojas Kęstutis Bartkevičius, Savivaldybės administracijos direktorių laikinai pavaduojantis Saulius Šiurys, bendrovės valdybos nariai.
Mažeikių autobusų parko direktorius Leonas Kvietkauskas nuo sausio turi nedarbingumo pažymėjimą. Jo pareigas einantis pavaduotojas Juozas Kelmelis neslėpė, kad įmonė išgyvena ne pačius geriausius laikus, darbuotojams kyla daug klausimų dėl ateities.
Susitikime su Savivaldybės vadovais dalyvavę darbuotojai ypač daug priekaištų išsakė direktoriaus Leono Kvietkausko adresu. Vadovas kaltintas netinkamu bendravimu su kolektyvu, darbuotojų supriešinimu, nuolatinės įtampos darbe kūrimu.

Privatizuoti neketina

Autobusų parko darbuotojai sakė nuogąstaują dėl galimo įmonės bankroto bei privatizavimo, bijo prarasti darbą. Teigiama, kad įmonėje jau lankėsi galimi pirkėjai.
Beveik visas bendrovės akcijų paketas – 98 proc. – priklauso Savivaldybei.
Meras A. Tenys griežtai atmetė gandus apie ketinimą privatizuoti įmonę. Savivaldybės vadovas akcentavo, kad socialdemokratai (A. Tenys yra šios partijos skyriaus pirmininkas) savo rinkimų programoje buvo nurodę neleisti privatizuoti Mažeikių autobusų parko, Mažeikių šilumos tinklų, Mažeikių vandenų bei Mažeikių komunalinio ūkio, ir šios programinės nuostatos laikysis.

Autobusai – prastos būklės

Savivaldybės administracijos direktorių šią savaitę pavaduojantis S. Šiurys, su „Santarve“  pasidalijęs susitikimo su Autobusų parko kolektyvu įspūdžiais, pastebėjo, kad daugiausia priekaištų išsakyta dėl neseniai įsigytų autobusų bei sutarties, sudarytos su akcine bendrove „ORLEN Lietuva“.
Bendrovė praėjusių metų gruodžio mėnesį įsigijo 17 nenaujų autobusų, tam buvo paimtas 760 tūkstančių eurų kreditas, už kurį bankui laidavo Savivaldybė.
Autobusai buvo pirkti tam, kad bendrovė, laimėjusi konkursą, galėtų teikti „ORLEN Lietuva“ darbuotojų vežimo paslaugą.
Vairuotojai mano, kad už autobusus permokėta, nes jie prastos būklės, ne visuose įmontuota šildymo įranga, tekę pirkti naujus akumuliatorius, kitas detales. Tokia situacija sukėlusi įtarimų, kad  galbūt ir pats konkursas buvęs neskaidrus.

Pardavėjai nespėjo paruošti

Savivaldybės vadovai ir anksčiau buvo girdėję apie nešildomus autobusus. Tokia informacija dar  sausio mėnesį juos pasiekė iš naftos įmonės.
Savivaldybės administracijos direktorius Bronius Kryžius sergantį įmonės vadovą pavaduojančiam direktoriaus pavaduotojui J. Kelmeliui davė nurodymą spręsti šią problemą. Buvo organizuotas konkursas, pasirinkta šiauliškė įmonė, kuri penkiuose autobusuose sumontavo autonominį šildymą.
S. Šiurio teigimu, kai kurie trūkumai – neatsitiktiniai. Autobusų pardavėjas nespėjęs jų gerai paruošti, nes Mažeikių autobusų parko direktorius prašęs juos pateikti anksčiau, negu buvę numatyta sutartyje: nuo sausio mėnesio reikėję vežti naftininkus, o bendrovė laisvų autobusų neturėjusi.
J. Kelmelis apie konkursą ir autobusų pirkimo sutartį nenorėjo kalbėti, tačiau neneigė, kad tinkamai parengti autobusus tiekėjams pritrūko kokių poros savaičių.

Trūkumus kompensuos

Septyniolika autobusų buvo nupirkta iš Belgijos įmonės, kuri Lietuvoje turi įgaliotuosius atstovus. Šios įmonės atstovai antradienį lankėsi Mažeikių autobusų parke, taip pat susitiko su Savivaldybės vadovais.  „Buvo nuspręsta, kad Kelmelis susės su pardavėju ir surašys kiekvieno autobuso trūkumus. Tiekėjas neišsižada savo pareigų ir pasižadėjo kompensuoti šildymo sistemos įrengimą, kitų trūkumų pašalinimą“, – informavo S. Šiurys.
Susitikimu liko patenkintas ir J. Kelmelis  – viena problema pajudėjo iš mirties taško, dėl kitų pradėtos derybos.
„Jie neatsisakė kai kuriuos trūkumus padengti savo lėšomis. Deriname skaičius, pozicijas. Maždaug viskas aptarta, reikia sukonkretizuoti, terminus numatyti ir parašus sudėti“, – apie derybas „Santarvei“ pasakojo vadovas.
Pardavėjai jau sumokėjo už autobusų salonų valymą, komplektaciją – gesintuvus, vaistinėles.
Kitas opus klausimas, anot J. Kelmelio, tas, kad naftininkams vežti Autobusų parkui neužtenka kuro, pilamo „ORLEN Lietuva“ lėšomis.  Kuro autobusai sunaudoja daugiau nei buvo numatyta.
„Tam tikri planai daromi. Tačiau nenorėčiau kalbėti, nes tai konfidenciali informacija“, – apie problemos sprendimą lakoniškai kalbėjo vadovas.

Paskaičiuotas ekonominis efektas

J. Kelmelis apie patį autobusų pirkimo konkursą nebuvo linkęs kalbėti – viską sprendusi komisija. Jis tik praėjusių metų liepą parengęs ekonominį projektą. Autobusai turėtų atsipirkti per 5,5 metų.
Mažeikių autobusų parkas sutartį su „ORLEN Lietuva“ dėl darbuotojų vežimo pasirašė tik trejiems metams.
„Sutartyje yra numatyta galimybė be konkurso ją pratęsti dar vieneriems metams, jeigu nė viena pusė neturės jokių pretenzijų“, – teigė pašnekovas.
Kas bus, jei įmonė sutarties nebepratęs?
J. Kelmelis paaiškino, kad yra numatytas planas, ką tokiu atveju daryti su autobusais. Esą dalį jų būtų galima parduoti, kai kurie liktų vietiniam keleivių vežimui.

Darbuotojai ieško pagalbos

Mažeikių autobusų parko darbuotojai susitikime su Savivaldybės vadovais negailėjo kritikos direktoriui L. Kvietkauskui, kuris bendrovei vadovauja nuo 2009 metų spalio.
„Buvo diskusijų dėl jo, kaip vadovo, vadybos, santykių su žmonėmis. Tačiau direktorius serga, tad už akių tokių dalykų neaptarinėjome“, – teigė Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas S. Šiurys.
Pašnekovas prisipažino, kad įtempti santykiai tarp įmonės vadovo ir darbuotojų – jam ne naujiena. „Santarvė“ yra rašiusi, kad dar praėjusių metų gegužę į Savivaldybę kreipėsi 54 įmonės darbuotojai (čia dirba apie šimtas žmonių).
L. Kvietkausko vadovavimo stilių jie pavadino „Stalino režimu“ ir neabejojo, kad jis turėtų būti atstatydintas iš direktoriaus pareigų. Tačiau Savivaldybės vadovai neskuba vertinti L. Kvietkausko darbo, buvo apsiribota tik naujos valdybos suformavimu, esą įmonėje atsirado daugiau drausmės, gerėja ekonominiai rezultatai.

Lauks komisijos išvadų

Pagalbos Mažeikių autobusų parko darbuotojai kreipėsi ir į Savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisiją. Tačiau pernykštį spalį gautas skundas buvo svarstomas tik šį mėnesį.
Komisijos pirmininkė Laimutė Kačerauskienė posėdyje dalyvavusiems bendrovės profsąjungos atstovams teisinosi, kad užtruko medžiagos rinkimas.
Įmonės profsąjungos komiteto primininkas Saulius Ročius komisijai persakė darbuotojų baimes, kad Mažeikių autobusų parkas gali bankrutuoti, jų nepasitenkinimą įmonės direktoriumi.
„Vyksta keisti, mums nesuvokiami dalykai“, – situaciją apibendrino įmonės atstovas.
Mažeikių autobusų parko valdybos pirmininkė Savivaldybės skyriaus vedėja Sandra Ramanauskienė replikavo, kad darbuotojai neretai vadovaujasi emocijomis, o ne faktais. Ji informavo, kad valdybai yra pateikti visi dokumentai apie autobusų viešuosius pirkimus, pirkimopardavimo aktai bei analizuojama sutartis su bendrove „ORLEN Lietuva“. Artimiausiame valdybos posėdyje šie klausimai bus svarstomi.
Anot S. Ramanauskienės, kokia bendrovėje situacija yra iš tikrųjų, bus galima apibendrinti, kai Savivaldybės komisija baigs tyrimą. Jo rezultatų nutarė palaukti ir Antikorupcijos komisija.
Išvados  turėtų būti pateiktos iki kovo 14 dienos.

Audito išvados – tabu?

Praėjusiais metais „Santarvei“ aiškinantis darbuotojų skundus, rajono vadovai neskubėjo komentuoti situacijos. Esą daug kas paaiškės po nepriklausomo audito išvadų.
Taryba priėmė sprendimą pavesti Savivaldybės administracijos direktoriui Broniui Kryžiui organizuoti viešuosius pirkimus ir parinkti nepriklausomą audito bendrovę, kuri atliktų Mažeikių autobusų parko ribotos apimties finansinės ekonominės veiklos auditą.
Teigta, kad užduotys bus formuluojamos ir atsižvelgiant į kolektyvo skunde išdėstytus teiginius.
Toks auditas jau atliktas. Į praėjusią savaitę vykusio Tarybos posėdžio darbotvarkę buvo įtrauktas klausimas dėl Mažeikių autobusų parko audito ataskaitos.
Į tribūną išėjusi Savivaldybės Turto valdymo skyriaus vedėjo pavaduotoja Laura Bušmė informavo, kad ataskaita ir išvados išskirtinai skiriamos Savivaldybės administracijai ir Tarybai, ji negali būti pateikta jokiai trečiajai šaliai be rašytinio sutikimo.
Buvo informuota tik tiek, kad auditoriai nustatė, jog buhalterinė apskaita įmonėje tvarkoma nesilaikant teisės aktais nustatytų reikalavimų.
Mažeikių autobusų parko darbuotojai, nepatenkinti situacija įmonėje, pagalbos ieško įvairiose institucijose. Savivaldybės viešųjų ryšių skyriaus nuotr.

4 Atsakymai į “Nuosavą įmonę Savivaldybė tikrina pasitelkusi prokurorus”

  1. Vardas (privalomas) parašė:

    Kuo greičiau kreipkitės į FNT.

  2. Komentatorius parašė:

    Tai kaip čia dabar išeina, gauna tokius pasiūlymus autobusų parkas, o kaip galvoja apie neigiamą balansą gale metų, taip ir galvoja.

  3. Stt parašė:

    Is Belgijos sunku nupirkti techniškai tvarkigus autobusus, nes dauguma ju ten apleisti ir vasariniai varijantai.Autobusai pritaikyti šiltam klimatui, bet kaina žema ir rezultatas aiškus. Skelbiant konkursa reikėjo kelti reikalavimus, kad atitiktu mūsų klimatine zona. Įdomu kodėl paslapčiomis buvo rengimi viešieji pirkimai, ir autobusu neiškoma tiesiogiai pas pardavėjus, ar transporo įmonėse. Man sukėlė juoka kad pardavimo atstovai perdirbinėja autobusus, tai tik akiu dumimas. Pardavimo (pirikupai) atstovai yra suinteresuoti pigiai nupirkti ir brangiai parduoti.

  4. romas parašė:

    O tai ką veikia naujoji valdyba?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*