„ORLEN Lietuva“ patirtis: pandemiją suvaldyti galima tik dirbant kartu

Nuotr. iš Sveikatos apsaugos ministerijos archyvo

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) Telšių departamento organizuotoje nuotolinėje konferencijoje akcentuota: vienos priemonės nėra, pandemiją suvaldyti įmanoma bendradarbiaujant darbdaviams, darbuotojams, profsąjungoms ir institucijoms.
Ši konferencija buvo surengta siekiant konsultuoti darbdavius, kaip geriau suvaldyti COVID-19 ligos plitimą Mažeikių įmonėse.
Didžiausios rajone įmonės – „ORLEN Lietuva“ atstovas Saulius Pocevičius įsitikinęs: „Jeigu visi kartu neveiksime, nesidalysime patirtimi, tai vienoje ar kitoje vietoje pralošime.“

Teko sukurti tvarkas

„ORLEN Lietuva“ bendrovės Kokybės, aplinkosaugos ir saugos darbe direktorius S. Pocevičius skaitė pranešimą „Praktinis COVID-19 ligos valdymas – geroji patirtis ir iššūkiai“, jis pasidalijo informacija, kokių priemonių įmonė ėmėsi, siekdama suvaldyti koronaviruso plitimą, su kokiais sunkumais susiduria ir pan.
Bendrovėje dirba 1,5 tūkst. darbuotojų, tik apie 19 proc. joje pagamintos produkcijos lieka Lietuvos rinkoje, o kita dalis iškeliauja jūra arba į Ukrainą, Lenkiją, kitas šalis.
„Kai prasidėjo pandemija, kėlėme sau klausimą: ką daryti, kad, atsiradus ekstremaliai situacijai dėl pandemijos, nesukurtume ir ekstremalios energetinės situacijos. Tai yra situacijos, kai dėl darbuotojų trūkumo sustotų mūsų įrenginiai ir produkcija nebūtų gaminama. Kai ėmėmės valdyti krizę, nelabai žinojome, kaip elgtis. Vienas geras dalykas buvo tai, kad mes turime ekstremalių situacijų valdymo centrą, tai iš karto įjungėme sistemą. Tačiau mūsų veiklos planuose detalių algoritmų, kaip veikti pandemijos sąlygomis, o ypač tokios pandemijos, nebuvo. Teko viską kurti iš naujo, taisyti. Turime jau penktą valdymo dokumentų versiją“, – apie koronaviruso keliamus išbandymus pasakojo įmonės atstovas.
Dėl pandemijos teko išspręsti nemažai organizacinių dalykų, perskirstyti pareigas, numatyti kontrolės priemones, aiškintis, kaip geriau valdyti gamybą, sumažėjus darbuotojų skaičiui ir kt.

Griežtesni reikalavimai

S. Pocevičiaus pastebėjimu, labai svarbūs komunikaciniai dalykai: gauti informaciją iš darbuotojų bei tiksliai informuoti, kaip jie turi elgtis. Suvaldyti rizikas sudėtinga ir dėl darbuotojų lokacijos – jie dirba beveik visoje Lietuvoje.
Informacija buvo skleidžiama visais galimais komunikavimo kanalais: plakatais, socialiniais tinklais, vietiniu internetu, elektroniniais laiškais, instruktažais, taip pat organizuotos informacinės dienos ir kt.
Pagal rizikos sudėtingumą, įmonėje veikia trijų lygių reagavimas: numatyti reikalavimai, kaip elgtis darbuotojams, rangovui, kai nustatoma COVID liga arba jei turėjo kontaktą su sergančiuoju, kur pranešti ir kt. Numatyta ne tik pirminių, bet ir antrinių kontaktų atsekimo sistema.
„Nustatėme patekimo į įmonės teritoriją, darbo vietas ribojimus, darbuotojų sveikatos būklės stebėjimo reikalavimus, apribojome mokymus. Sukūrėme nuotolinio darbo valdymo sistemą, daug dalykų įdiegta, kad būtų valdoma rizika“, – patirtimi dalijosi už saugą „ORLEN Lietuva“ bendrovėje atsakingas direktorius.
Visas straipsnis – antradienio laikraštyje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*

Naujienos iš interneto