Projektinė savaitė Winterberge – įdomi ir naudinga

Lietuvaičių grupelė Kiolne. Nuotrauka iš gimnazijos archyvo

Merkelio Račkausko gimnazistai, įgyvendindami Comenius projektą „Profesijų įvairovė – iššūkius paverskime svajonių išsipildymu“, lankėsi Vokietijoje. Apie kelionę „Santarvei“ papasakojo projekto koordinatorė, esperanto kalbos mokytoja Gražina Opulskienė.

Žiemos sporto centras

Winterbergo miestelis Vokietijoje – mums, mažeikiškiams, nežinomas, kaip ir Mažeikiai, vargu ar girdėti daugumai vokiečių.
Visagalis internetas atskleidė žavaus, mažo, snieguoto miestelio, įsikūrusio kalnuose, panoramą, o besiruošdami kelionei sužinojome, kad tai Vokietijos žiemos sporto centras su daugybe slidinėjimo trasų, bobslėjaus takeliais, tramplynais ir ilga žiema.
Pas mus 6 mėnesius trunka žiema, o likusius šešis yra šalta, – juokauja Winterbergo gyventojai, kurių gyvenimas vienaip ar kitaip yra susijęs su sportu ir turizmu.

Esperanto kalbos pamokoje. Nuotrauka iš gimnazijos archyvo

Pagrindinis užimtumas – turizmo sektoriuje

Miestas, kurio bendruomenę kartu su aplinkiniais kaimais sudaro 13.500 gyventojų, ir vasarą yra patrauklus turistams, nes pasirūpinta žygių takais, įrengtos puikios dviračių trasos, net slidininkų keltuvai pritaikyti turistams ir dviračiams užgabenti į kalnų viršų.
Susitikime su miesto meru jis minėjo, kad dauguma sporto trasų, parduotuvių, turizmo centras su dideliu viešbučiu atsirado miestelyje siekiant pasirūpinti gyventojų užimtumu vasaros mėnesiais ir sėkmingai pritraukti privatų kapitalą.

Kokia regiono įtaka jaunimui?

Kas į šį miestelį balandžio pabaigoje nuvedė šešias Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijos mokines ir dvi mokytojas? Tai tarptautinė esperanto kalba ir Comenius projektas „Profesijų įvairovė – iššūkius paverskime svajonių išsipildymu“.
Būtent Vokietijoje vyko penkių projekte dalyvaujančių šalių antrasis susitikimas, kurio metu mokiniai ir mokytojai aptarė profesinio informavimo ir karjeros ugdymo galimybes savo mokyklose, rengė stendus apie projekte dalyvaujančias šalis, diskutavo, ar regionas, kuriame gyvenama, turi įtakos renkantis profesiją, kartu lankėsi miestelyje veikiančiame turizmo centre, aplankė sportinius įrenginius ir netoliese esančią cinko, vario ir sidabro kasyklą.

Namų darbų pakako

Rengdamiesi susitikimui visi projekto dalyviai turėjo nemažai „namų darbų“, kuriuos pristatėme priimančioje mokykloje „Gimnasium Winterberg und Medebach“.
Mūsų 3 b klasės gimnazisčių Lauros Žvirždinaitės ir jos talkininkių Sandros Bružaitės bei Gintarės Petreikytės sukurtas filmukas parodė, ką mūsų gimnazijos mokiniai ir mokytojai žino apie Vokietiją, eksponavome piešinius tema „Mano būsimoji profesija spalvomis“, gimnazijos socialinės pedagogės Gitanos Svirskienės ir psichologės Jūratės Pivariūnienės atliktų apklausų apie profesinio informavimo galimybes išvadas lyginome su kitų mokyklų duomenimis.
Vežėmės netgi šakotį, pyragų ir lietuviškų sūrių į mokykloje surengtą „Kulinarinį festivalį“, patys ragavome draugų  atsivežtų kulinarinio paveldo skanumynų.

Užduotis Kiolno meno muziejuje. Nuotrauka iš gimnazijos archyvo

Kitas susitikimas – Italijoje

Visi mokiniai, dalyvaujantys projekte, mokosi esperanto kalbos, taigi vyko ir kalbos pamokos, kartu esperantiškai giedojome Europos Sąjungos himną.
Vokiečių mokytojas Christof Krick ir jo kolegos pasirūpino įdomiomis ekskursijomis į Kiolną bei Marburgą, vyko sporto varžybos, vakarais žaidėme žaidimus, jaunimas bendravo su šeimomis, kuriose gyveno.
Projektinė savaitė prabėgo greitai, įdomiai ir naudingai. Dabar bendravimas su mokiniais iš kitų šalių vyksta internetu.
Kitas susitikimas vyks rudenį Italijoje, Lukos mieste, o mes nekantriai jo laukiame.

One Reply to “Projektinė savaitė Winterberge – įdomi ir naudinga”

1. Laimundas parašė:

Bravuloj vi estas, sukceson al Vi Gražina

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.