„Reitinguose“ – ir mokinių pasiekimai, ir mokytojų aukso fondas

Du kartus per metus – vasaros pradžioje ir žiemą Lietuvoje išleidžiamame švietimo, aukštojo mokslo ir mokslo žurnale „Reitingai“ visuomenei pateikiami švietimo tyrimai, vertinimai bei reitingai pagal atskirus kriterijus.
„Reitingų“ paskelbtuose geriausių šalies švietimo įstaigų sąrašuose pagal įvairius pasiekimus – trys Mažeikių rajono mokyklos.

Nuotolinis mokymasis tinka ne visiems

Atliktų tyrimų ir sudarytų reitingų rezultatus antradienį apžvelgė ir pristatė žurnalo vyriausiasis redaktorius Gintaras Sarafinas drauge su reitingavimo projektų skyriaus atstove, žurnaliste Jone Kučinskaite.
Savo kalbą apie 2019–2020 mokslo metais švietimo bendruomenės pasiektus rezultatus G. Sarafinas pradėjo aptardamas šių dienų aktualiją – nuotolinį mokymą. Pasak jo, toks mokymo ir mokymosi būdas nėra gera naujiena. Vilniaus universiteto mokslininkai nustatė, kad nuotolinis mokymasis tinka tik pusei mokinių. Ir nors daliai mokinių tėvų, mokytojų atrodo, kad nuotolinis mokymasis vyresnio amžiaus mokiniams yra visai parankus, tačiau rezultatai dažnai nuvilia.
„Pastarieji dešimt mėnesių visam Lietuvos švietimui yra didžiulis iššūkis. Tiesiog akyse matyti, kaip švietimas regresuoja, kaip formuojasi spragos. Ir jos turės padarinių ne vienus metus. Ypač toks mokymosi būdas netinka mokantis profesijos. Neįmanoma nuotoliniu būdu išmokyti virinti, virti, masažuoti, montuoti ar tinkuoti. Neįmanoma nuotoliniu būdu studentą išmokyti gydytojo, fiziko, inžinieriaus, miškininko, režisieriaus profesijos paslapčių“, – kalbėjo žurnalo redaktorius.

Gavo ne visus duomenis

Leidinio rengėjai sako, kad kaskart, paskelbus šalies mokyklų reitingus, sulaukiama labai daug ir įvairių reakcijų. Stipriausiųjų mokyklų reitinguose atsidūrusių įstaigų atstovai džiaugiasi. Pagal įvairius rodiklius prie silpniausių priskirtų mokyklų atstovai pyksta, liūdi, kritikuoja reitingų sudarytojus, kartais atsitveria tylos siena.
„Mums būna šiek tiek keista, kad skirtingų skaičių ir faktų pristatymas žurnale būna aptarinėjamas ilgiau nei pačių švietimo problemų ir bėdų analizė.
Tačiau išvadas gali daryti tik informuotas žmogus. Todėl stengiamės pateikti kuo daugiau faktų, duomenų“, – sakė G. Serafinas.
Tiesa, pateikti kuo daugiau faktų šiais metais buvo sudėtinga. Nacionalinė švietimo agentūra žurnalo rengėjams nesuteikė 2020 metų valstybinių brandos egzaminų (pagal dalykus) rezultatų vidurkių. Todėl sudarant reitingus vadovautasi viešai prieinama informacija: kiek mokinių 2020 metais laikė kiekvieną egzaminą kiekvienoje šalies mokykloje ir kiek visų laikiusiųjų išlaikė silpnai.
Visas straipsnis – penktadienio laikraštyje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*