Skaudūs saulės spinduliai kerta ir per automobilio sveikatą

Nuotr. iš redakcijos archyvo

Po vasaros keliuose itin padaugėja papilkėjusių, blizgesį praradusių automobilių – tai intensyvių ultravioletinių saulės spindulių poveikio rezultatas. Iš visų aplinkos veiksnių ultravioletinių spindulių vairuotojai neįvertina labiausiai, nors dėl jų vasarą nukenčia kiekvienas automobilis, nelaikomas garaže ar požeminėje stovėjimo aikštelėje.

Svarbu, kur automobilis stovės

Saulė per keletą metų įveikia viršutinį automobilio dažų sluoksnį, todėl jo paviršius vietomis tampa matinis, šviesa ima atsispindėti netolygiai.
Degalinių tinklo „Circle K“ kategorijų vadovas Jaroslavas Snarskis aiškina, kad saulės poveikis automobiliui žmonėms paprastai rūpi kur kas mažiau nei purvas ar rūdys, bet norint išvengti nepigaus automobilio atnaujinimo ar brangaus perdažymo reikia prisiminti, kokia reali yra ši nematoma vasaros rizika.
„Sunku pasakyti, kiek tiksliai naujo automobilio paviršius atlaiko ultravioletinius spindulius – paprastai iki  kelerių metų. Tačiau nemažai priklauso nuo to, kur jis ilgiausiai stovi ir kaip patys juo rūpinatės. Vairuotojai įprato palikti automobilius gatvėse, atvirose aikštelėse – dėl didelio automobilių kiekio ir vietos trūkumo kur kas svarbiau rasti vietą parkavimui, nei sukti galvą, kokiomis sąlygomis jis stovės, ir tai suprantama“, – sako „Circle K“ kategorijų vadovas.

Apsauga – neamžina

Dauguma naujų automobilių yra padengti specialiais saulės poveikiui atspariais dažais, tačiau jų apsauga netrunka amžinai. Kiekvienas esame matę automobilių su papilkėjusiomis dėmėmis ant kėbulo – būtent tokį efektą ilgainiui sukelia ultravioletiniai spinduliai.
Tiesa, J. Snarskis perspėja, jog automobilio amžius nėra rizikos faktorius pats savaime – kur kas labiau reikia atsižvelgti į tai, kiek laiko automobilis praleidžia saulėje, kaip dažnai ir kokiomis medžiagomis palaikoma jo švara.
„Pigiausias ir paprasčiausias būdas užtikrinti, kad ultravioletiniai spinduliai nepadarys ilgalaikės žalos – po nuplovimo būtinai vaškuoti automobilį, nes vaškas veikia kaip papildomas apsauginis barjeras. Kaip įpratome odą nuo saulės saugoti apsauginiais kremais, lygiai taip pat dėl visiškai racionalių priežasčių turime įprasti tausoti ir savo automobilį. Beje, norint kokybiškos apsaugos, vaškas turi būti padengtas kruopščiai ir tolygiai“, – teigia „Circle K“ kategorijų vadovas.

Išvaizda veikia kainą

Sena tiesa, kad automobilio išvaizda tiesiogiai koreliuoja ir su jo rinkos kaina.
Pateikiama skirtingų vertinimų, tačiau pripažįstama, kad spindinti išorė, švarūs langai bei padangos patraukia dėmesį, lemia geresnį pirmąjį įspūdį ir leidžia tikėtis iki 5 proc. didesnės kainos. Tačiau tokio rezultato vargu ar pavyks pasiekti vienu parodomuoju plovimu prieš pat pardavimą.
Priežiūra turi būti nuosekli, o reguliarus automobilio plovimas ir vaškavimas – tapti įpročiu.

Parengta pagal „BNS Spaudos centro“ pranešimą

padangos

One Reply to “Skaudūs saulės spinduliai kerta ir per automobilio sveikatą”

  1. jurgis parašė:

    Jeigu rimtai kaip anksciau dazytu tai ir bedu nebutu, bet juk dabar norima kuo pigiau padaryti ir kuo brangiau parduoti. Tai apieka gali buti sneka?..Jeigu biciulio fiestukė naujutele imta is salono po 4 metų atrodo baisiau nei 30-etes masinos riedancios musu keliais!..

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto