Stambule – apie karjerą ir kultūrą

Nuotrauka iš asmeninio archyvo

Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijos mokinės Ema Dapšauskaitė, Kamilė Gedvilaitė ir Akvilė Jaugaitė kartu su lietuvių kalbos mokytoja Sonata Maigaite vyko į Turkiją, Stambulą, kur dalyvavo Erasmus+ projekte Choosing Right Job.

Kokius gebėjimus reikia ugdyti?

Susitikime dalyvavo 59 atstovai iš šešių šalių: Turkijos, Čekijos, Lenkijos, Ispanijos, Didžiosios Britanijos ir Lietuvos.
Mūsų tikslas – pasidalyti karjeros galimybėmis su dalyviais iš skirtingų Europos šalių. Čia ypač didelis dėmesys buvo skiriamas dalyvių tarpusavio bendradarbiavimui, todėl dažnai užduotis tekdavo atlikti mišriose grupėse – tokiu būdu lavinome sakytinę ir rašytinę anglų kalbą, ugdėmės gebėjimą dirbti grupėje. Būtent tai projekto vadovai labiausiai ir akcentavo, nes šiuolaikinei darbo rinkai reikia žmonių, kurie geba būti bendruomenės nariai, dirbti vis skirtingose grupėse.
Šiam gebėjimui ugdyti skirta daug dėmesio: per pusdienį turėjome parengti projektą, kuris atskleistų skirtingų tautybių kalbos grožį, leistų pažinti Turkijos kultūrą, taip pat organizuota daug komandinių žaidimų – kiekvienas rytas prasidėdavo, o vakaras baigdavosi kokiu nors komandiniu žaidimu, pvz., 59 žmonės sėdi ratu užsimerkę ir turi ne iš eilės suskaičiuoti iki 59 (šis žaidimas tapo tikru išbandymu, bet suvokėme, kad reikia neskubėti ir jausti visus salėje esančius).

Žmogus neturi bijoti kalbėti viešai

Viena aktualiausių užduočių – CV ir motyvacinio laiško kūrimas. Dalyviai grupėse turėjo nutarti, kokios profesijos atstovo CV ir motyvacinį laišką rengs. Buvo perskaityti visi gyvenimo aprašymai ir motyvaciniai laiškai, rinktas geriausias, vėliau išdėstyti CV ir motyvacinio laiško reikalavimai.
Kita įdomi užduotis – viešasis kalbėjimas.

Nuotrauka iš asmeninio archyvo

Visi 59 projekto dalyviai kalbėjo po vieną minutę be išankstinio pasiruošimo. Tiesa, temą lektorius kiekvienam skyrė, atsižvelgdamas į pomėgius, išvaizdą ir pan. Mes kalbėjome apie krepšinį, jaunimą ir mokyklą. Baigus kalbėti buvo sakomos pastabos, kas pavyko, nepavyko ir kodėl.
Šiuo metodu akcentuota tai, kad žmogus neturi bijoti kalbėti viešai, o kalbėti šiandieniniame pasaulyje reikia labai daug.

Bagaže – patirtis ir įgūdžiai

Projekto metu buvo daug kalbama ir diskutuojama apie tai, kaip svarbu žinoti, kokie tavo gyvenimo tikslai, gebėjimai ir galimybės, kaip surasti patinkančią veiklą ar sritį, kurioje galėtum dirbti ir tobulėti.
Kad projekto dalyviai susipažintų vieni su kitais ir kuo daugiau sužinotų apie svečias šalis, buvo organizuojami kultūros vakarai, kurių metu kiekviena šalis prisistatė per patiekalus, dainas, šokius, tradicijas, istoriją. Mes, lietuvaičiai, prisistatėme organizuodami tradicines vestuves, dainuodami sutartinę ir mokydami projekto dalyvius šokti liaudies šokį.
Neišdildomą įspūdį paliko Turkijos kultūra, maistas, papročiai, tradicijos, architektūra, aplankytos žymiausios Stambulo vietos: turgus, Sultono Ahmedo mečetė, Sofijos soboras, Konstantinopolio hipodromas.
Projektas mums suteikė nemažai gyvenimiškos patirties, ypač padėjo pagerinti socialinius bei anglų kalbos įgūdžius, užmegzti ryšiai ir draugystė su kitų šalių atstovais padėjo labiau praplėsti akiratį, pažinti ir išklausyti kitokius žmones, pasisemti iš jų įkvėpimo, noro gyvenime siekti daugiau ir, žinoma, ateityje nebijoti įsitraukti į panašią veiklą.

Ema DAPŠAUSKAITĖ,
Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijos 2 a kl. mokinė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto