Tarpmiestinio autobuso maršruto pakeisti negalima

Mažeikiškiai norėtų, kad vėlai vakare iš Vilniaus ar Kauno grįžtantys autobusai važiuotų ne tiesiai į autobuso stotį, o prasuktų pro mikrorajoną.
Atsakingi specialistai informavo – tarpmiestinių maršrutų niekas nekoreguos, tačiau problemą išspręstų mažeikiškiai, pakoreguodami arba pakeisdami vietinio susisiekimo autobusų maršrutus.

SUDĖTINGA PAKEISTI
„Mažeikių autobusų parko“ direktorius Leonas Kvietkauskas „Santarvei“ sakė, jog ši tarpmiestinių autobusų maršrutų problema jam yra žinoma.
„Dar pernai rudenį kreipėmės į Valstybinę kelių transporto inspekciją, kad vėlyvieji autobusų maršrutai būtų pakeisti ir autobusai važiuotų per mikrorajoną. Tačiau sulaukėme neigiamo atsakymo, kuris motyvuotas tuo, kad negalima išskirti vieno ar kito tarpmiestinio maršruto. Visiems vežėjams turi būti suteikiamos vienodos sąlygos ir jie privalo važiuoti vienodu maršrutu – artimiausiu keliu į stotį. O norint sąlygas pakeisti visiems būtų be galo brangu“, – paaiškino L. Kvietkauskas.

BRANGTŲ BILIETAI
Valstybinės kelių transporto inspekcijos Kelių transporto veiklos reguliavimo skyriaus vedėjas Rolandas Mazaliauskas „Santarvei“ sakė, kad maršrutinius autobusus stengiamasi išleisti kuo artimesniu maršrutu, nevežiojant keleivių po miestus ir neatliekant vietinio susisiekimo funkcijų. Kiekviename mieste autobusai važiuoja tuo pačiu su savivaldybėmis suderintu maršrutu.
Pasak vedėjo, visoje Lietuvoje autobusų maršrutai yra sudaryti taip, kad iš stoties ir į stotį jie važiuoja, kaip galima, trumpesniu keliu.
„Net keli prie maršruto pridėti kilometrai padidintų kuro ir laiko sąnaudas. Be to, kiltų problemų ir dėl vairuotojų darbo bei poilsio režimo. Papildomi kaštai, pabranginus bilietus, gultų ant visų Lietuvos keleivių pečių, kuriems greičiausiai važiavimas pro tam tikrus gyvenamuosius rajonus visiškai nereikalingas“, – aiškino R. Mazaliauskas.
R. Mazaliauskas patikino, kad iš Mažeikių nėra gavę jokių atliktų tyrimų ar apklausų rezultatų, iš kurių būtų galima spręsti, kiek žmonių pageidauja, jog autobusų maršrutai būtų pakeisti.
„Tačiau tokie tyrimai ir nebūtini, nes dažniausiai pageidauja vos keletas žmonių, gal ir būtų galima surinkti 20–30 parašų, bet daugumai vis tiek bus gerai, kaip yra dabar“, – įsitikinęs R. Mazaliauskas.

MAŽĖJA KELEIVIŲ
Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos Kelių transporto veiklos reguliavimo skyriaus vedėjas, kaip galimą problemos sprendimą, pasiūlė peržiūrėti vietinio susisiekimo maršrutus.
„Juk galima kelis vietinio susisiekimo maršrutus suderinti su tarpmiestinio autobuso maršrutais, kad jiems atvažiavus į autobuso stotį keleiviai galėtų saugiai ir greitai persėsti į vietinio maršruto susisiekimo priemones ir pasiekti namus“,– sakė R. Mazaliauskas.
Pasak jo, tarpmiestiniams autobusams daryti lankstus būtų nuostolinga.
Kad pastaruoju metu keleiviniai autobusų maršrutai yra nuostolingi, sakė ir keleivių pavėžėjimu užsiimantis UAB „Arkonta“ savininkas Arūnas Kontenis.
„Net mūsų įmonei daryti papildomą reisą vėlesniu laiku būtų nuostolinga, nes paprastomis dienomis piko metu autobusiukai važiuoja pustuščiai. O vakarais keleivių būna dar mažiau. Dėl 4–5 žmonių tikrai neverta daryti papildomą reisą, nes nuostolių niekas nekompensuoja“, – sakė A. Kontenis.

REIKĖTŲ ATLIKTI TYRIMĄ
L. Kvietkausko teigimu, papildomo vietinio autobuso maršruto galimybės nebuvo svarstytos.
„Bet kokiu atveju visų pirma reikės kreiptis Savivaldybę ir, jei ji leis, bus galima pakeisti ir numatyti naują maršrutą“, – sakė L. Kvietkauskas.
L. Kvietkauskas patikino, kad jei Savivaldybė sutiktų, tačiau vėliau paaiškėtų, jog reisas nuostolingas, tai nuostolius valdžia ir kompensuotų.
Tai patvirtino ir Savivaldybės administracijos direktorius Bronius Kryžius.
„Jei Savivaldybė užsakytų papildomą reisą ir vėliau paaiškėtų, kad reisas nuostolingas, nuostoliai būtų kompensuojami. Todėl pradžioje reikėtų padaryti bandomuosius važiavimus ir pažiūrėti, kiek būtų surenkama keleivių. Per porą mėnesių būtų galima susidaryti vaizdą, ar iš tiesų yra reikalingas papildomas reisas“, – mano direktorius.
Sigito STRAZDAUSKO nuotrauk.:
Jei tarpmiestiniai autobusai darytų lankstą per mikrorajoną, brangtų bilietai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto