Transporto įmonių holdingas turėtų būti sukurtas dar šiemet

Nuotrauka iš redakcijos archyvo

Transporto įmonių holdingas bus sukurtas šiais metais, sako Premjeras Algirdas Butkevičius.

Pradės jau šiemet

Pasak Premjero, holdingas kuriamas remiantis tokių šalių kaip Švedija, Norvegija ar Singapūras patirtimi. Kuriant holdingą taip pat atsižvelgiama į Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) rekomendacijas dėl valstybės įmonių valdymo gairių.
„Šiandien Strateginio komiteto posėdyje kaip tik buvo priimtas sprendimas, kad jau šiais metais reikia pradėti kurti transporto holdingą“, – ketvirtadienį po Vyriausybės strateginio komiteto posėdžio, kuriame svarstytas šis klausimas, sakė Ministras Pirmininkas.

Pirmuoju etapu sujungs transporto bendroves

A. Butkevičiaus teigimu, holdingo kūrimas numatytas etapais. Pirmiausia, būtų sujungtos akcinės bendrovės ir uždarosios akcinės bendrovės, o vėliau, antrajame etape, pakeitus įstatymus Seime, būtų įtrauktos valstybės įmonės, pavyzdžiui, Klaipėdos valstybinis jūrų uostas, „Lietuvos oro uostai“.
Premjeras įvardino, kad pirmajame etape ketinama sujungti tokias įmones kaip AB „Problematika“, „Lietuvos geležinkeliai“, „Smiltynės perkėla“, „Lietuvos paštas“, „Betonas“, sunkumų šiuo metų patirianti „Lietuvos jūrų laivininkystė“.

Tikimasi pelningumo ir efektyvumo

Diskutuota apie galimybę išskirti dar vieną mažesnį atskirą holdingą, kuris apimtų tokias bendroves kaip „Lietuvos radijo ir televizijos centras“, valstybės įmonė „Infrastruktūra“.
„Visa tai yra daroma dėl tam tikros naudos. Mes matome, kad augs tų įstaigų efektyvumas ir pelningumas. Taip pat dėl nuosavybės kaip valstybės atskyrimo tam tikrų planų įgyvendinimo. Taip pat yra numatyta, kaip bus efektyviau naudojamos lėšos tų bendrovių valdyme“, – buvo įsitikinęs A. Butkevičius.

Generuoti pelną turės visos holdingo bendrovės

Vyriausybės vadovas teigė, kad visos holdinge dirbančios bendrovės turi generuoti pelną, dirbdamos gerai ir siekdamos gerų rezultatų. Tai esą galima pasiekti gerais valdymo metodais.
„Pirmiausia, turi būti racionaliai planuojamos lėšos, efektyviai tos lėšos turi būti panaudojamos, turi būti aiškus strateginis planas, visa tai turi būti padengta finansiniais srautais, ir aš manau, kad tokių problemų neturėtų iškilti“, – teigė Premjeras.

Tikimasi sutaupyti

Pasak Premjero, pertvarką paskatino ir santykinai žemas susisiekimo sektoriaus įmonių pelningumas.
Didesnio pelningumo būtų galima tikėtis sutaupant bendrąsias ir administracines išlaidas tapačioms įmonių funkcijoms, kurios šiandien dubliuojasi.
Pertvarka būtų sudėtingas ir nevienadienis procesas, nes reikėtų keisti valstybės įmonių juridinį statusą. Be to, kitų metų biudžete tam reikėtų numatyti reikalingas lėšas valstybės įnašui, kurio minimalus dydis sudaro 40 tūkst. eurų.

Ne dėl vienos įmonės

Susisiekimo ministerijai pavesta parengti visus reikalingus dokumentus ir atlikti reikiamas procedūras.
Anksčiau Premjeras A. Butkevičius ir susisiekimo ministras buvo pareiškę, kad transporto įmonių holdingas bus kuriamas ne dėl žlungančios valstybės valdomos „Lietuvos jūrų laivininkystės“. Tiesa, anksčiau buvo tikinta atvirkščiai – holdingo idėja viešai buvo siejama su sunkia šios įmonės padėtimi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto