Už kelionę Mažeikiuose mokėsime brangiau

Po pustrečių metų Mažeikiuose didinamos autobusų ir maršrutinių taksi bilietų kainos. Kol kas kelionė brangsta tik važinėjantiems miesto maršrutais.
Iš kaimų keliaujantiems žmonėms kainas ketinama kelti rudenį. Atokesnių vietovių gyventojai apgailestauja, jog Savivaldybė netiria šiandieninės situacijos ir nepertvarko maršrutų.

DIDINO,
NORS NEBUVO BŪTINA

Mažeikių rajono savivaldybės Taryba patvirtino nuo liepos 1 d. įsigaliosiančias miesto maršrutų bilietų kainas: už kelionę maršrutiniu taksi mieste mažeikiškiai mokės trisdešimčia centų daugiau (1,60 Lt), o UAB „Mažeikių autobusų parkas“ priklausančių autobusų vairuotojai bilietus pardavinės už 1 Lt – iki šiol jie kainavo 80 ct. Paskutinį kartą kainos už vežimo paslaugas buvo didintos prieš pustrečių metų.
„Praktiškai galėjome kainas didinti, galėjome – ir ne, – „Santarvei“ sakė UAB „Mažeikių autobusų parkas“ direktorius Juozas Kelmelis. – Pajamos, gautos iš keleivių pervežimo miesto maršrutais, sudaro tik du procentus visų įmonės pajamų, tad nuostolių tikrai nepadengs. Per mėnesį tai sudarys mums apie 400 – 500 Lt, taigi tai tik kuklios kapeikos. Tačiau turime skaičiuoti pagal ekonomikos dėsnius, tad senoji kaina nebebūtų atitikusi reikalavimų.“
Pasak bendrovės direktoriaus, jei Taryba nebūtų patvirtinusi pasiūlytų kainų, nieko baisaus nebūtų nutikę. Tačiau kitąkart kaina būtų buvusi keliama pusantro karto.
REIKIA IŠLAIKYTI
DARBUOTOJUS

Mažeikiškius vežiojančios maršrutinių taksi įmonės vadovas Arūnas Kontenis tikino, jog bilietų kainas kelti būtina – tam, kad išlaikytų darbuotojus.
„Darbuotojai įmonėje keičiasi, nes negauna gerų atlyginimų. Tie papildomi 30 ct mažeikiškiams nelabai ką pridės, o mūsų darbuotojams tai garantuos pastovų atlyginimą, o įmonei – stabilų kolektyvą,“ – teigė įmonės vadovas.
A. Kontenis prisiminė, kaip ieškojo vairuotojų darbui: pagal skelbimą skambinusieji tik nusijuokdavę iš pasiūlytų pusantro tūkstančio litų.
„Suprantu, kad vyrui tai mažas atlyginimas. O kaip juos išlaikysi, jei jie kitur gauna daugiau. Dabar visi eina dirbti tolimųjų reisų vairuotojais, ten uždirba keliskart daugiau,“ – svarstė įmonės vadovas.
NESITIKI KELEIVIŲ
SUMAŽĖJIMO

A. Kontenio individualioje įmonėje dirba 8 vairuotojai, iš kurių kiekvienas per dieną veža 100–150 keleivių. Tuo tarpu UAB „Mažeikių autobusų parkas“ per visą dieną surenka vos apie 300 žmonių.
Reivyčių mikrorajono, vadinamosios ETG gyvenvietės, gyventojai stebėjosi, kodėl retai tevažiuoja miesto autobusai – žmonėms atsieitų daug pigiau, todėl ir keleivių būtų daugiau.
„Kadangi autobusai į gyvenvietę atvažiuoja gal tik porą kartų, tai belieka „mikriukai“. O mokėti beveik du litus – daug. Pakalbėjusi su kaimynais sužinojau, jog dauguma į miestą ketina eiti pėstute ar dviračiu važiuoti. Jau pratinasi gyventi sveikai, kasrytinis ėjimas į darbą tampa lengva mankšta,“ – juokėsi Reivyčių mikrorajono gyventoja Liuda.
Įmonių, vežančių mažeikiškius miesto maršrutais, vadovai „Santarvei“ sakė nesitikį didelio keleivių sumažėjimo.
UAB „Mažeikių autobusų parkas“ direktorius Juozas Kelmelis spėjo, jog jo bendrovei priklausančiais autobusais važiuos, kaip ir važiavę, daugiausia lengvatas turintys žmonės – socialiai remtini žmonės, pensininkai ir moksleiviai. Pakeitus senąją skaičiavimo metodiką, pastariesiems dviem litais sumažėjo nuolatinio vardinio mėnesinio bilieto kaina.
„Iki šiol į bilieto kainą įeidavo trys važiavimai. Dabar įskaičiuoti tik du – į mokyklą ir iš jos, nes retai kuris bevažiuoja į papildomo ugdymo mokyklas,“ – sakė direktorius.
A. Kontenis pastebėjo, jog maršrutinį taksi dažniausiai renkasi dirbantys žmonės, kuriems reikia taupyti laiką ir greitai nuvažiuoti ir grįžti iš darbo. O kas gerai uždirba, apskritai važinėja nuosavais automobiliais.
PRAŠO MAŽESNIŲ KAINŲ
Greitai ir patogiai pasiekti darbą nori ne tik Mažeikių miesto gyventojai. Gerėjant Mažeikiuose ekonominei situacijai, dauguma rajono gyventojų važiuoja dirbti į miestą.
Priemiestinių maršrutų bilietų kainos kol kas nedidinamos. UAB „Mažeikių autobusų parkas“ direktorius J. Kelmelis sakė, jog prie šio klausimo grįš rudenį, kai prasidės nauji mokslo metai.
„Dabar nėra jokio tikslo dirbtinai kelti kainų, tuo labiau kad vasarą uždaroma daug priemiestinių maršrutų. Norime, kad viskas būtų pagrįsta ekonomiškai,“ – tikino direktorius.
Tolimesniųjų rajono vietovių, kaip Seda, Židikai, Laižuva, gyventojai stebisi, kodėl vėl bus keliamos kainos.
„Jau ir taip daug kainuoja. Jei būtų normalios kainos, tada būtų daug važiuojančiųjų, neužtektų autobusų. Kas dabar mokės beveik 6 litus, kai kaimynui už atvežimą iki miesto mokame po 2?“ – klausė laižuviškiai.
„Santarvei“ jie sakė, jog UAB „Mažeikių autobusų parkas“ maršrutai nėra pritaikyti dirbantiems žmonėms – reikėtų papildomų maršrutų. Bendrovės direktorius sakė, jog tuo rūpinasi Savivaldybė – maršrutų užsakovas.
DABARTINĖ SITUACIJA
NETIRIAMA

Savivaldybės administracijos nuolatinės transporto komisijos narė Janina Kuznecovienė sakė girdėjusi, jog tolimesnių miestų ir kaimų gyventojai kooperuojasi ir važiuoja į Mažeikius su savo mašinomis, tačiau teigė negavusi nė vieno jų prašymo dėl maršrutų papildymo ar kainos sumažinimo.
„Kai gauname prašymą, tada tikrai pradedame svarstyti, ieškome išeities. Arba paleidžiame 2–3 mėnesiams maršrutą, kad ištirtume keleivių srautą. Tačiau tokios naujovės nepateisina lūkesčių – kol daroma apklausa, visi sako, jog važiuos, o kai reikia važiuoti – nebelieka kam,“ – Buknaičių gyvenvietės atvejį prisiminė J. Kuznecovienė.
Vyr. specialistė visgi pripažino, jog priemiestiniai maršrutai yra seni ir nusistovėję – naujovių nėra. Taip pat pastaruoju metu nėra atliktos naujos visų maršrutų analizės, tad nežinoma, kiek kokių žmonių važiuotų.
Tuo tarpu individualios įmonės, vežančios keleivius maršrutiniais taksi, savininkas A. Kontenis „Santarvei“ sakė iš aplinkinių miestelių ir kaimų sulaukiantis daug prašymų.
„Mes mielu noru visur važiuotume, tačiau neįmanoma gauti maršrutų. Žmonėms sakau, jog kreiptųsi į Savivaldybę, tačiau tenykščiai pirmenybę teiks „Mažeikių autobusų parkui“, neduos maršrutų kitiems vežėjams,“ – situaciją nupasakojo vadovas ir pridūrė, kad žmonės tikisi tikslaus tvarkaraščio, nes neva priemiestiniai autobusai vėluoja arba per anksti atvažiuoja.
PASLAUGAS BRANGINS
RUDENĮ

Kad priemiestiniams maršrutiniams taksi netrūktų keleivių, parodo Rimanto Remučio individualios įmonės „Vairas“ darbas. Norintieji važiuoti maršrutu „Mažeikiai – Viekšniai“ dažnai netelpa į autobusą.
UAB „Mažeikių autobusų parkas“ atsisakius aptarnauti Viekšnių seniūniją, konkursą laimėjusi įmonė daugiausia aptarnauja moksleivius.
„Surenkame mokinius iš visos seniūnijos, dardame žvyrkeliais. Vaikai gauna lengvatas, kurias padengia Savivaldybė, tad jiems patogu važinėtis,“ – sakė R. Remutis.
Iš Mažeikių iki Viekšnių nuvažiuoti kainuoja 2,80 Lt – tiek pat, kiek ir UAB „Mažeikių autobusų parkas“ autobusais.
Viekšniškė Daiva, dirbanti Mažeikiuose, džiaugėsi, jog namo gali grįžti greitai, patogiai ir pakankamai pigiai – nereikią važiuoti nuosavu automobiliu.
IĮ „Vairas“ vadovas R. Remutis teigė, jog rudenį taip pat svarstys kainų didinimą – kyla darbuotojų atlyginimas, greičiau susidėvi žvyrkeliais važinėjančios transporto priemonės.
KILS IR TAKSI KAINOS
Kylant maršrutinių autobusų bilietų kainoms, apie kainų didinimą mąsto ir Mažeikių taksi įmonės.
„Viskas brangsta, tad žmonės supras, kad ir mes ne oru važinėjame, – juokėsi UAB „Kazauta“ direktorius Kazys Urbšas. – Kol kas iškvietimas kainuoja 2 litus plius po 1,20 Lt už kilometrą. Reikės didinti iškvietimo kainą iki 3 litų.“
Pats taksistu dirbantis K. Urbšas sakė, jog kainų dydį nustato visų taksi įmonių vadovų sutarimu.
Jono STRAZDAUSKO nuotr.: Nuo liepos 1 d. maršrutinio taksi bilietas kainuos trisdešimčia centų brangiau.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto