Žuvo du lėktuvu skridę tirkšliškiai

Pirmadienio vakarą Tirkšliuose nukrito vienmotoris lėktuvas, du juo skridę vietos gyventojai žuvo. Pirminiais policijos duomenimis, tragedijos priežastis – neatsargus manevravimas ore.


Žuvo vietoje
Nelaimė Tirkšliuose, Rožių gatvėje, įvyko pirmadienį apie pusę šešių vakaro. Vienmotoriu ultra lengvu dviviečiu orlaiviu LY-UAS skrido jo savininkas, 56-erių metų Strazdelio gatvės gyventojas Kazys B. ir jo kaimynas, 63-ejų metų Rožių gatvės gyventojas Česlovas Jonas V.
„Beveik visą pavakarę girdėjome mažo lėktuviuko variklio gausmą. Mus dar stebino tai, kad oro aparatas skrido labai žemai: praskrisdavo apie penkiolika dvidešimt metrų virš stogo. Tik staiga išgirdau didžiulį trenksmą, sulėkė daug mašinų ir tada jau prie devintojo namo pamatėme rūkstančius dūmus ir lėktuvo nuolaužas“, – „Santarvei“ pasakojo kaimynystėje gyvenanti tirkšliškė.
Orlaiviui nukritus, abu vyrai žuvo vietoje.
Kaip informavo rajono Policijos komisariato kriminalinės policijos poskyrio viršininkas Mindaugas Jaremčiukas, pirminė įvykio versija – neatsargus manevravimas ore.
„Pirminiais duomenimis, lėktuvas sparnu užkabino šalia ūkinio pastato esančią žemių krūvą. Žmonių parodymais, lėktuvas skrido skersas ir didele jėga trenkėsi į žemę.
Medicinos ekspertai turės nustatyti, ar pilotas buvo blaivus. Laukiame atvykstant iš Vilniaus aviacijos saugos skyriaus pareigūnų, kuriems surašysime užduotis. Gavę jų išvadas ir sudėliosime vaizdą apie paskutines skrydžio minutes“, – sakė poskyrio viršininkas.
Mirties priežasčiai nustatyti pradėtas ikiteisminis tyrimas.

Paskutinis skrydis buvo lemtingas
„Santarvės“ kalbinti vietos gyventojai buvusį policijos pareigūną (prieš keliolika metų jis išėjo į užtarnautą poilsį) Kazį B. vadino ekstremalaus charakterio žmogumi.
Anksčiau tirkšliškis buvo įsigijęs tanketę, vėliau jį patraukė dangus. Iš pradžių turėjo vienmotorį lėktuvą, prieš metus įsigijo pastarąjį. Vyras prieš kelis mėnesius įgijo leidimą skraidyti, tačiau neturėjo teisės skraidinti keleivių.
Vietos gyventojai pasakojo, kad paprašytas Kazys B. su savo lėktuvu praskrisdavo pro švenčiančiojo gimtadienį ar vestuves kiemą, paberdavo saldainių ar numesdavo gėlių puokštę. Ir prieš tragediją jis skraidino kelis vietos gyventojus, šis skrydis su kaimynu tądien turėjo būti paskutinis.
Rožių gatvėje kalbinti miestelio gyventojai pasakojo, neva prieš kurį laiką į Kazio lėktuvą kažkas šovęs iš miško, tačiau policijos pareigūnai šią versiją atmeta.
„Pats buvau po šio įvykio susitikęs su pilotu, tačiau jis pareiškimą rašyti atsisakė. Šūvio žymių nebuvo, skylė korpuse buvo, tačiau vizualiai mačiau, kad tai galėjo būti iškritęs koks nors medvaržtis ar varžtas“, – gandus atmetė M. Jaremčiukas.

Ne pirma tragedija
Kol nėra gauta ekspertų išvadų, specialistai atsargiai vertina tragedijos priežastis.
„Prielaidų yra visokių, į visus klausimus atsakys Aeronautikos gelbėjimo tarnybos pareigūnai. Mano nuomone, kuri, pabrėžiu, gali būti tik subjektyvi, buvo padaryta pilotavimo klaida, tragediją lėmė žmogiškasis faktorius“, – „Santarvei“ sakė laikinai einantis Šerkšnėnų aerodromo vadovo pareigas Rimantas Morkūnas.
Pasak jo, apie kiekvieną skrydį pilotas privalo informuoti kariškius.
„Yra nustatyta ir jau seniai nusistovėjusi tvarka: be licencijos neskraidoma, kariškiams pateikiamas skrydžių planas. Mūsų aerodrome laikomasi įstatymo raidės, todėl tragiškų atsitikimų pavyko išvengti“, – sakė aerodromo vadovas.
Mažeikiuose tai ne vienintelė tragedija, kai žūsta oreiviai: 1986 metais prie Ventos upės , šalia buvusios šaudyklos, sudužo sklandytuvas ir žuvo du akmeniškiai sklandytojai.
Jono Strazdausko nuotraukos

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto