Ar uždraudus reklamuoti alkoholio nuolaidas, sumažės jį vartojančiųjų?

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo Alkoholio kontrolės įstatymo pataisos, draudžiančios parduotuvėse skelbti iškabas su informacija apie svaigiesiems gėrimams taikomas nuolaidas bei akcijas. Be to, prekybininkams nebeleidžiama ir rengti jokių konkursų, loterijų ar žaidimų, kurie vienaip ar kitaip skatintų gyventojus įsigyti bei vartoti alkoholį.
Visuomenės diskusijose jau dabar pasigirsta: prekybininkams nepritrūks išmonės apeiti spragų paliekantį įstatymą.
Gatvėje sutiktų mažeikiškių klausėme: ar tai, jog prekybininkams draudžiama reklamuoti nuolaidas alkoholiui, sumažins jo vartojimą?

Anatolijus LOBANOVAS. Jono STRAZDAUSKO nuotr.

Anatolijus LOBANOVAS, mažeikiškis:
– Kažką apie šiuos draudimus teko girdėti, bet kadangi dabar alkoholio nebevartoju, man tai neaktualu.
Bet vis tik manau, kad tai eilinė nesąmonė. Kiek jau visokių tų kovos su alkoholizmu būdų buvo… Ir nė vienas nepasiteisino. Lygiai taip pat nepasiteisins ir šis, nes alkoholizmą lemia gilios socialinės šaknys. Kuo žmogus blogiau gyvena, tuo giliau skęsta alkoholizmo liūne.
Niekam ne paslaptis: pakėlus kainas, suaktyvėja prekyba vadinamuosiuose „taškuose“. Tai ir su tais kainų akcijų skelbimais parduotuvėse – valdžia įvedė tai daryti draudžiantį įstatymą, o prekybininkai sumąstys ką nors kita.

Vidmantas MILAKNIS. Jono STRAZDAUSKO nuotr.

 Vidmantas MILAKNIS, pensininkas:
– Man atrodo: kas geria, tas bet kokiu atveju ir toliau pirks, vartos ir jokiu būdu nežiūrės į tai, ar ta kaina mažesnė, ar didesnė.
Man atrodo, kad tą faktą, jog žmonės labai daug geria, galima sieti su nedarbo problema. Neturi ką veikti, o jeigu ir gauna kokį laikiną darbelį, uždirba vieną kitą eurą, jau, žiūrėk, ir skuba svaigalų pirkti.
Sakyčiau, jog alkoholizmas yra kitų socialinių problemų pasekmė, o tas problemas spręsti reikėtų pradėti tikrai ne nuo akcijų draudimo.

Milda ŠATEIKIENĖ. Jono STRAZDAUSKO nuotr.

 Milda ŠATEIKIENĖ, augina vaiką:
– Girdėjau apie įsigaliojusį draudimą parduotuvėse skelbti reklamas apie sumažintas alkoholio kainas. Ir vertinu tai kaip nelogišką bandymą mažinti Lietuvoje alkoholizmo mastus.
Neseniai per visą žiniasklaidą skambėjo, kad prekybininkai visų žmonių, pirkusių alkoholinius gėrimus, nesvarbu, jaunas jis ar senas, prašė parodyti asmens dokumentus. Neilgai tokia „iniciatyva“ tęsėsi. Praėjo šiek tiek laiko, viskas nurimo ir dabar jau niekas tų dokumentų nebeprašo.
Taip bus ir su tomis akcijomis. Net jeigu akivaizdžiai ir nebebus rodomos, vienaip ar kitaip jos bus.

Aušra JANUŠIENĖ. Jono STRAZDAUSKO nuotr.

 Aušra JANUŠIENĖ, laikinai nedirbanti:
– Mano nuomone, kas gėrė, tas ir toliau gers. O kam alkoholis nereikalingas, tam ir tas draudimas prekybininkams skelbti informaciją apie nuolaidas bei akcijas niekuo netrukdys.
Šiaip ar taip galvoju, kad toks draudimas Lietuvoje tikrai nesumažins alkoholizmo. Jei parduotuvėse svaigiųjų gėrimų kainos pasirodys per didelės, nepriimtinos, žmonės žiūrės, kur pigiau įsigyti vadinamosios naminukės.

Steponas GEDUTIS. Jono STRAZDAUSKO nuotr.

 Steponas GEDUTIS, pensininkas:
– Apie tokią įsigaliojusią naujovę kažką girdėjau. Tik nelabai suprantu, ko tuo siekiama ir kam skirta.
Kas alkoholį vartojo, tas atras galimybių jo įsigyti – ar su nuolaidomis, ar be jų.
Anksčiau buvo kitaip. Dabar geria litrais ir ne tam, kad pabendrautų kompanijoje, o kad kuo greičiau „nusitašytų“. Gal taip bandoma užsimiršti?
Blogai, kad žmonės negauna darbo. Būtų užimti ir ta situacija dėl alkoholizmo būtų kitokia. Pasižiūrėkite, kas darosi, – vagystės vidury baltos dienos. Ir vagia ne dėl ko kito, o tam, kad įsigytų  svaigalų.

Žydrūnė ČEPULYTĖ. Jono STRAZDAUSKO nuotr.

 Žydrūnė ČEPULYTĖ, auditorė:
– Tie, kuriems alkoholio vartojimas yra kasdienybė, tikrai žino visas kainas. Tai jiems, manau, tikrai nesvarbu, ar tos kainos bei akcijos skelbiamos, ar ne.
Man asmeniškai tai ne itin aktualu. Kita vertus, negaliu prisiminti atvejo, kad būčiau pirkusi kažkokį alkoholinį gėrimą vien dėl to, kad jam taikoma akcija.
Gal toks būdas sumažinti geriančiųjų skaičių ir pasiteisins? Gal ir yra dalis žmonių, kuriems „sužaidžia“ vienokia ar kitokia nuolaida ir jie būtent dėl to įsigyja svaigiųjų gėrimų…

4 Atsakymai į “Ar uždraudus reklamuoti alkoholio nuolaidas, sumažės jį vartojančiųjų?”

  1. Justina parašė:

    Na , neaišku ar galima , kur kreiptis, kad net kompiuteryje negalima nė žodžio paskaityti , vis kišamos , kas sekundę visokios reklamos , juolab uždrausta vartoti alkoholi , žiurek jau ir uždengia , ką skaitai , tai jei nori pasiusk negali, reikia nervuoitis, padarykite atskirą reklamų skilti ir reklamuokite , o ne nervuokite žmones, nes jau , kam reikės , tas ir ras , ko reikia, o be to , jei , ką skaitai net nežiūri i jokias reklamas.Kažkaip tą nervuojančią reklamą reiktų pakeisti , kad kiekvienam nelįstų tai į akis, jei tau to nereikia, o kas ieškDL8Vo manau net nepataiko, tai , kam tokių reklamų reikia

  2. pardaveja parašė:

    kam kovoja su vejo malunais, atpigint dar reiketu ta alhogoli lai nusigeria ir amzina atilsi, kiek problemu issisprestu.

  3. shiusha parašė:

    keistos gyventoju nuomones. nuolaida alkoholiui kaip ir bet kokiam kitam maisto produktui vilioja. ateini i kriautuve, net neplanuoji kazko pirkt, bet pamatai akcija ir pajami, taip su maistu ir alkoholiu. tai jei nebus jokiu akciju, ir nesinores pirkti jokio alkoholio be reikalo

  4. bet parašė:

    kokios priemones mazinti alkoholio vartojima duoda rezultatu tik po ilgo laiko,minimum 5-10 metu,todel jas ivedus reikia neatsaukineti ju.Kas gere,tas jei nores gers,nusigers ir isnyks.O jaunas zmogus augdamas kitokioje aplinkoje elgsis kitaip.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto