Rengiamasi sugrąžinti iki 2008-ųjų veikusią baudos balų sistemą

Agnės GRABAUSKAITĖS nuotrauka

Susisiekimo ministerijoje vykusiame Eismo saugumo tarybos posėdyje pritarta Vidaus reikalų ministerijos siūlymui sugrąžinti baudos balų sistemą piktybiškai Kelių eismo taisykles (KET) pažeidžiantiems vairuotojams.
Balų sistema Lietuvoje veikė iki 2008 metų.

Sistema būtų efektyvi

Baudos balų sistemos įteisinimo tikslas – įspėti vairuotojus, kad už pakartotinius eismo saugumo pažeidimus, be piniginių baudų, surinkus nustatytą balų skaičių, bus pritaikyta papildoma griežtesnė sankcija – atimta teisė vairuoti transporto priemones.
„Baudos taškų sistema būtų efektyvi. Finansinės baudos vairuotojus atgraso ne visada, o teisės vairuoti transporto priemonę praradimas yra stipri poveikio priemonė. Tokia sistema sėkmingai veikia dvidešimt vienoje Europos šalyje, ją naudoja ir pagal eismo saugumą lyderiaujančios valstybės“, – sakė Tarybos posėdžiui pirmininkavęs susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.

Seimas spręs rudenį

Projekte numatyta, kad teisė vairuoti būtų atimama per vienus metus 10 balų surinkusiam bet kuriam vairuotojui arba 5 balus surinkusiam pradedančiajam vairuotojui, turinčiam iki dvejų metų vairavimo stažą. Priklausomai nuo pavojingumo, už KET pažeidimą būtų skiriama nuo vieno iki keturių balų.
Grąžinti baudos balų sistemą siūlanti policija teigia, kad tokia sistema padėtų efektyviau kovoti su nuolat KET pažeidžiančiais vairuotojais, o tai leistų sumažinti eismo įvykių skaičių. Sistema turėtų būti ypač griežta pavojingo greičio mėgėjams, nes nesaugus greitis yra viena dažniausių skaudžių avarijų priežasčių.
Dėl baudos balų sistemos sugrąžinimo Seimas turėtų apsispręsti rudenį. Siūloma, kad tokia sistema įsigaliotų nuo 2015 m. sausio 1 d.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto