Vaikai supažindinti su vandens svarba ir savybėmis

 

Nuotr. iš lopšelio-darželio „Buratinas“ archyvo

Mažeikių lopšelio-darželio „Buratinas“ 2-os grupės vaikai, tėveliai ir mokytojos įsitraukėme į trumpalaikį respublikinį ikimokyklinio ugdymo įstaigų projektą „Mano vardas – vandens lašelis“, kurio organizatoriai – Vilniaus lopšelio-darželio „Molinukas“ bendruomenė.
Vasario–kovo mėn. su mažyliais gvildenome temą apie vandenį, jo svarbą žmonėms, augalams, gyvūnams. Vaikai susipažino su vandens savybėmis, kaip jis keičia savo būseną: lašas, vanduo, sniegas, ledas. Trumpa pasaka „Lašelio kelionė“ ugdytiniams atskleidė vandens kelio ratą gamtoje. Žiūrėdami filmuką „Tekėk, upeliuk, tekėk“ mažyliai aiškinosi, kad daug lašiukų yra balose, upeliuose, o jūroje yra dar daugiau lašiukų. Vaikai įdėmiai klausėsi lietaus lašų kapsėjimo, krioklio ošimo, upelio čiurlenimo įrašų.
Smulkiąją ir stambiąją motoriką, atmintį ir kalbinius įgūdžius ugdytiniai lavino žaisdami: „Penki maži lašeliai…“, „Pirštukų mankšta vandenyje“. Žaidė siužetinį žaidimą pagal V. Palčinskaitės eilėraštį „Lietučio pasaka“, imitacinius-muzikinius žaidimus „Gurgu gurgu mažučiukas“, „Vir vir vir pelytė“. Vaikai bandė savarankiškai pasakyti, kad lašai: laša, kapsi, tyška, tekšt, tekšt, cak, cak, kap, kap. Gerdami žolelių arbatą, žaisdami pirštais vandenyje ir plaudami rankas, vaikai išsiaiškino, kad vanduo gali būti įvairios temperatūros: šaltas, šiltas, karštas. Žaidžiant žaidimus „Bangos dubenyje“, „Skęsta-neskęsta“, mažylių veidus lydėjo šypsenos.
Lauke išbandėme sniego savybes: limpa, nelimpa, tirpsta, netirpsta. Vaikai statė sniego pilį, kurią nudažė spalvotais dažais, ir ją tirpino karštu vandeniu. Vaikai ypač susidomėjo tyrinėjimų, eksperimentų ir atradimų veikla su sniegu, ledu bei spalvotu vandeniu butelyje. Susikaupę ugdytiniai žaidė spalvomis ir stebėjo, kas bus. Krykštaudami lietė sniego piešinį ir aikčiojo: „šaltas, baltas, negalima valgyti sniego“. Ilgai stebėjo piešinį, kol „Teptukų pėdutės“ virto spalvotu vandeniu, kurio negalima gerti. Mažylių akys nušvito, pamačius ledo kamuolius grupėje. Vis klausinėjo: kas čia? Liesdami rankutėmis įsitikino, kad ledas labai šaltas. Vyresnieji grupės gudročiai paaiškino: „apvalus kaip kamuolys“ bei, paprašyti mokytojos, juos suskaičiavo, pasakė: „didelis, mažas, mažuliukas“.

Nuotr. iš lopšelio-darželio „Buratinas“ archyvo

Tai bent smagumėlis piešti dažais, stebėti, kaip jie nubėga, nuvarva spalvota srovele, ir atlikti eksperimentą „Ledas+druska“! Vaikai bėrė druską ir įdėmiai klausėsi, kaip traška ledas: trakš, trakš. Mūsų aptirpusiuose kamuoliuose mažyliai merkė gėles, apgyvendino spalvotus nykštukus. Mokytojos padedami, vaikai atliko dar vieną eksperimentą – „Lietus butelyje“. Į butelį pylėme vandenį, aliejų ir lašinome mėlynus dažus, o vėliau druską. Stebėjome, kokie maži, apvalūs burbuliukai susidarė, leidosi ir kilo, atrodė kaip lietaus lašeliai.
Mes norime užaugti sveiki, tai nepamiršome ir judrių žaidimų. Jie paprasti, tačiau labai smagūs, kai tau tik dveji–treji metai: „Saulė ir lietus“, „Perlipk upelį“, „Burbulų gaudynės“, „Pagauk ledinuką“, „Kas toliau numes sniego gniūžtę?“.
Organizavome ir linksmą, kūrybingą edukacinį rytmetį su tėveliais „Gurgu gurgu upelis, teka mano laivelis“, kurio tikslas – formuoti gamtos puoselėjimo įgūdžius, padėti vaikams intuityviai pajusti ir įsitikinti, kad vanduo gali būti skirtingų būvių. Vaikai su tėveliais, seneliais, broliais ir seserimis gamino laivelius iš ekologiškų medžiagų (medžio žievės, tošies, lentučių ir kt., vengiant tokių medžiagų kaip plastikas, plėvelė ir pan.). Šventinio rytmečio dieną vaikai puošėsi mėlynos spalvos drabužiais ir aksesuarais. Dalyviai, smagiai pasisveikinę su draugais, dainavo, žaidė žaidimus. Mažyliai krykštavo, džiaugėsi, kartu su tėveliais plukdydami laivelius.
Esame labai dėkingi tėveliams už jų sugaištą laiką ir kūrybiškumą. Visi laiveliai skirtingi ir nuostabūs, vis dar puošia mūsų grupę bei laukia šiltų orų, kada galėsime su jais pažaisti lauke.
Ina Ieva BARKUVIENĖ ir Jūratė GINTALIENĖ
Mažeikių lopšelio-darželio „Buratinas“ 2 grupės mokytojos

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Sponsored Video