Dietologė: kaip lieknėti sėkmingai

Kristina Jasmontienė

„Stebuklinga, žaibiška, ekstremali, šarminė, saldumynų, skani dieta, superdieta…“
Tokiais ir panašiais epitetais spaudoje ir internete mirga antraštės straipsnių, pasakojančių apie įvairias lieknėjimo programas. Akivaizdi tendencija: artėjant pavasariui, daugėja žmonių, susimąstančių apie tai, jog reikėtų imtis veiksmų, padėsiančių sveikai maitintis, sumažinti kūno svorį ir padailinti jo linijas.
Mintimis apie dietas ir patarimais su „Santarvės“ skaitytojais dalijasi dietologė Kristina Jasmontienė.

Galima ir savarankiškai

Pasak pašnekovės, kiekvienas žmogus, norintis sulieknėti, numesti svorio, gali pradėti tai daryti ir savarankiškai.
„Viskas įmanoma, tik būtina žinoti ir laikytis sveikos mitybos principų. Tai nėra jokia paslaptis, jie tikrai visiems žinomi ir paprasti, apie juos informacijos galima rasti spaudoje, internete. Be to, apie tai daug kalbama. Tik visuomenėje yra susiformavęs toks stereotipas: jei paprasta arba pigu, tai jau neveiksminga“, – pastebėjo K. Jasmontienė.
Kita vertus, padedant specialistui, išsvajotų rezultatų pasiekiama paprasčiau, lengviau ir, svarbiausia, ilgam laikui.

Užburtas ratas

Bandantys ar kada nors bandę atsikratyti nereikalingo antsvorio žino: dažnai lieknėjimo procesas užsitęsia. Maža to, užsisuka užburtas ratas, kai numestas svoris grįžta su kaupu. Tada žmogus vėl ir vėl jo bando atsikratyti. Galbūt daroma klaidų?
„Kai kurios siūlomos dietos nebūna suderintos su ilgalaike mūsų mityba. Žmogui seni įpročiai kur kas artimesni, tad prie jų ir grįžtama. Dėl to pasiektas rezultatas neužsilieka ilgam. Taigi, egzistuoja akivaizdūs skirtumai tarp to, ko pasieksi padedamas specialisto, ir tarp to, ko pasieksi remdamasis žurnalo patarimais ir laikydamasis numatytos programos vos keletą dienų ar savaičių“, – apie lieknėjant daromas klaidas, jų pasekmes ir būdus išvengti kalbėjo pašnekovė.

Daugiau dietologės patarimų – „Santarvės“  laikraštyje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*

Rekomenduojami video