Nepatikusius kalėdinius pirkinius galima grąžinti

Įsigytas kokybiškas, bet nepatikusias prekes galima grąžinti į parduotuvę ir atgauti sumokėtus pinigus. Kai kurie mažeikiškiai pirkėjai sako, kad tai jiems dar yra iššūkis. Vartotojų teises ginantys specialistai primena, kad nepatikusią prekę galima grąžinti tik išsaugojus kasos kvitą.

PINIGŲ GRĄŽINTI NESUTIKO
Ūkio ministro įsakymu patvirtintose Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėse yra įtvirtinta vartotojo teisė per 14 kalendorinių dienų nuo prekės įsigijimo pakeisti arba grąžinti dėl prekės formos, spalvos, modelio ar komplektiškumo nepatikusią ar netikusią prekę.
Tačiau pirkėjai tikina, kad grąžinti nepatikusias prekes jiems yra iššūkis. Mažeikiškė Rūta vienoje iš Mažeikių drabužių parduotuvių nusipirko palaidinę, kurią norėjo priderinti prie jau turimo švarko. Tačiau parsinešus namo naujosios palaidinės ir švarko derinys jai nepatiko.
„Kitą dieną drabužį nunešiau atgal. Tikėjausi atgauti pinigus, nes turėjau ir čekį, ir etiketės nebuvau nuplėšusi. Pardavėjos, mane vakar maloniai aptarnavusios, elgesys pasikeitė. Ji pareiškė, kad pinigų negali grąžinti. Teko išklausyti ir replikų, kas bus, jeigu kiekvienas ateis ir grąžins padėvėtas prekes“, – pasakojo „Santarvės“ pašnekovė, kuriai buvo pasiūlyta palaidinę pasikeisti į kitą, nors reikiamo modelio parduotuvėje ir nebuvo.

BŪTINA IŠSAUGOTI KASOS ČEKĮ
Mažeikiškė, tik vėliau pasidomėjusi pirkėjo teisėmis, tikino parduotuvėje pasijutusi „įstatymo pažeidėja“, o ne asmeniu, turinčiu teisę grąžinti prekes.
„Pastebėjau, kad kai kuriose parduotuvėse didžiausiomis raidėmis parašyti skelbimai, kad prekės negrąžinamos ir nekeičiamos. Kaip taip gali būti, jei vartotojas turi tokią teisę?“ – dėstė pašnekovė.
Lietuvos vartotojų institutas, panaudodamas slaptojo pirkėjo metodą, šiais metais atliko kokybiškų prekių grąžinimo tyrimą. Į parduotuves buvo grąžinamos prekės, motyvuojant, kad nepatinka spalva, dydis, modelis.
Beveik 30 procentų pardavėjų teigė, kad prekės nebus galima grąžinti, nors iš tikrųjų vartotojai turėjo tokią teisę. Kai kuriais atvejais pardavėjai klaidino tyrėjus, jog prekės yra nekeičiamos ir negrąžinamos, nes įrašytos į nekeičiamų ir negrąžinamų prekių sąrašą. Taip pat buvo siekiama sudaryti įspūdį, jog prekių grąžinimas yra ilga, sudėtinga ir nemaloni procedūra.
Dar tiek pat procentų pardavėjų išplūsdavo prekes grąžinančius slaptus pirkėjus.

BŪTINA IŠSAUGOTI KASOS KVITĄ
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos specialistai informavo, kad artėjant šventėms sulaukia itin daug žmonių paklausimų dėl nepatikusių prekių grąžinimo galimybės. Šventinio apsipirkimo metu dažniausiai teiraujamasi, ar galima grąžinti arba pakeisti nepatikusias elektrines girliandas ar dovanotą žaislą, juvelyrinį gaminį, parfumeriją.
Tarnybos specialistai primena, kad norint pakeisti ar grąžinti kokybės reikalavimus atitinkančią, tačiau nepatikusią prekę, reikia kreiptis į pardavėją, pateikti rašytinį prašymą ir prekės įsigijimą patvirtinantį dokumentą.
Pirkdami dovanas ar daiktus sau vartotojai kasos aparato kvitą ar pirkimo-pardavimo kvitą turėtų išsaugoti bet kokiu atveju. Jo prireiktų ir paaiškėjus, kad įsigyta prekė yra netinkamos kokybės.

ATGAL PRIIMA NE VISAS PREKES
Keičiama ar grąžinama kokybiška prekė turi būti nenaudota, nesugadinta ir nepraradusi prekinės išvaizdos. Tačiau Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėse yra įtvirtintas išimtinių prekių sąrašas, kuriam minėta teisė dėl kokybiškų prekių grąžinimo netaikoma.
Į šį sąrašą įtraukti elektros prietaisai ir įrenginiai (pavyzdžiui, šventinės elektrinės girliandos), taip pat žaislai, žaidimai, knygos, apatiniai drabužiai, kūdikių drabužėliai, baldai, parfumerijos ir kosmetikos gaminiai, juvelyriniai dirbiniai ir kai kurios kitos prekės, kurios gali būti keičiamos ar grąžinamos tik pardavėjui sutikus.
Sigito STRAZDAUSKO nuotr.: Kokybišką, bet nepatikusią prekę vartotojai turi teisę grąžinti arba pakeisti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto