Sugriežtintos vairavimo mokymo sąlygos iš paslaugos teikėjų pareikalaus naujų investicijų

Šalies Susisiekimo ministerija pranešė apie būsimųjų vairuotojų mokymo naujoves, vienos iš kurių įsigalioja nuo šių metų rugsėjo, kitos – nuo 2012 metų.
Vairavimo mokyklų atstovai prognozuoja, kad po dvejų metų mokykloms įvesti nauji privalomi reikalavimai ne tik padidins kursų kainas, bet kai kurias smulkesnes vairavimo mokyklas prives prie žlugimo.

Į GATVES –
SU ŠEIMOS NARIU

Nuo rugsėjo pirmosios, pagal susisiekimo ministro patvirtintą tvarką, būsimieji vairuotojai, valstybės įmonėje „Regitra“ išlaikę teorijos egzaminą, B1 arba B kategorijos pradinių vairavimo įgūdžių galės įgyti mokydamasis su šeimos nariu, o praktinio vairavimo kursą vairavimo mokykloje bus privalu baigti prieš laikant vairavimo egzaminą VĮ „Regitra“.
Iki šiol šeimos vairavimo instruktorius galėjo mokyti tik tada, kai būsimasis vairuotojas būdavo baigęs vairavimo mokyklą.
Šeimos nario mokymui automobilis privalės būti paženklintas iš priekio ir galo aiškiai matomais skiriamaisiais ženklais „M“, jis turės būti techniškai tvarkingas.
Sustabdžius policijos pareigūnams mokinys privalės pateikti asmens tapatybės dokumentą, VĮ „Regitra“ pažymą apie išlaikytą teorijos egzaminą bei galiojančią vairuotojo sveikatos tikrinimo medicinos pažymą.
Tuo tarpu šeimos vairavimo instruktorius, kurio B kategorijos vairavimo stažas turės būti ne mažesnis kaip penkeri metai, privalės pateikti vairuotojo pažymėjimą, automobilio registracijos, techninės apžiūros bei draudimo dokumentus ir dokumentus, kurie liudys, kad šeimos vairavimo instruktorius ir mokinys yra šeimos nariai.
Šeimos nariai pagal šią tvarką yra sutuoktiniai arba vienas iš tėvų, arba vyras ir moteris, įregistravę savo partnerystę įstatymų nustatyta tvarka, bei jų vaikai ir įvaikiai, broliai, seserys. Globėjų (rūpintojų) šeimų nariais laikomi vaikai, kuriems pagal šalies įstatymus nustatyta globa ar rūpyba.

VAIRAVIMO MOKYKLOMS –
GRIEŽTESNI
REIKALAVIMAI

Nuo 2012 metų bus keliami griežtesni reikalavimai vairavimo mokykloms. Kaip sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, tai pagerins vairuotojų rengimo kokybę, suteiks galimybę būsimiesiems vairuotojams įgyti daugiau įgūdžių iki egzamino bei leis sumažinti pradedančiųjų vairuotojų sukeliamų eismo įvykių, nusižengimų ir žūčių skaičių keliuose.
Didžiausi pakeitimai susiję su B kategorijos vairuotojus ruošiančiomis mokyklomis. Reikalavimuose numatyta, kad mokomosios transporto priemonės turės būti ne senesnės negu dešimties metų, mokyklos privalės turėti nuosavą ar kitais teisėtais pagrindais naudojamą uždarą aikštelę su asfalto ar betono danga ir ji negalės būti nutolusi nuo mokymo patalpos toliau kaip 20 kilometrų.
Vairavimo mokyklos turės daryti ir vienus metus saugoti praktinio vairavimo įgūdžių galutinės įskaitos vaizdo ir garso įrašus, todėl mokykloms bus privaloma turėti šiam tikslui būtiną įrangą.
Atsižvelgiant į Europos šalių patirtį, B kategorijos teorijos mokymo kursų valandų skaičius sumažinamas nuo 60 iki 40 valandų, tuo tarpu praktinio vairavimo valandų skaičius padidinamas nuo 20 iki 30 valandų.
Praktinio vairavimo kursą sudarys keturios dalys: keturios valandos vairavimo mokymo aikštelėje, šešiolika valandų mieste (dvi valandos rekomenduojamos tamsiuoju paros metu), dvi valandos užmiestyje, likusios aštuonios valandos bus paskirstomos pagal individualų poreikį.
Šios kategorijos būsimieji vairuotojai galės pradėti mokytis vairavimo mokyklose nuo septyniolikos metų.
„Regitros“ statistika liudija, kad per pirmąjį šių metų pusmetį pradedančiųjų vairuotojų pažymėjimus Lietuvoje gavo daugiau kaip 18 tūkst. žmonių. Didžiąją dalį (apie 11 tūkst.) tokių vairuotojų sudarė jaunimas nuo 16 iki 19 metų, antrą pagal skaičių grupę (apie 5 tūkst.) – 20–29 metų amžiaus žmonės. Šios valstybinės įmonės padaliniai statistinių duomenų pagal regionus nekaupia, todėl neturi informacijos, kiek ir kokio amžiaus vairuotojų parengta Mažeikių rajone.

IŠGYVENTI BUS SUNKU

Dėl vairuotojų mokymo tvarkos pakeitimų, mažeikiškių vairavimo mokyklų vadovų nuomone, kils ir kursų kainos.
„Mus, smulkiuosius verslininkus, tokie sprendimai veda prie žlugimo: juk bus būtinos nemažos investicijos. Dabar mūsų turimi automobiliai yra jaunesni kaip dešimties metų, tačiau po dvejų metų jie jau nebeatitiks reikalavimų ir teks atnaujinti automobilių parką. Nori nenori turėsime didinti kursų kainas, tačiau kyla kitas klausimas: ar žmonės beišgalės dar labiau patuštinti savo kišenes?“ – sakė UAB „Autodraivas“ vadovė Regina Šiaulienė.
„Jau dabar vos vos krutame, o įgyvendinant naujuosius reikalavimus reikės ir vaizdo bei garso aparatūrą pirkti, atnaujinti automobilius, todėl privalėsime kelti kursų kainą, kitaip mes nebeišgyvensime.
Mano manymu, saugaus eismo problemas dabar norima užkrauti ant mokyklų pečių, kažin ar avaringumo statistika pasikeis, kad bus saugomi garso ir vaizdo įrašai, ši aparatūra brukama mums vos ne per prievartą. Kam reikia tų visų naujovių, kai yra įdirbis, padėtis vairuotojų ruošimo sistemoje tikrai nėra tragiška“, – įsitikinęs viešosios įstaigos Mažeikių vairuotojų mokymo centras vadovas Stasys Ročys.

MOKYMO PROCESO
PAKEITIMAMS PRITARĖ

Pagrindinėmis investicijomis pašnekovai pavadino reikalavimus dėl naujesnių automobilių ir garso bei vaizdo aparatūros įrengimo. Tuo tarpu minėtų vairavimo mokyklų aikštelės jau dabar atitinka reikalavimus, vadovai tik nuogąstauja, kad iki tos datos nebūtų sugalvota dar kokių nors naujovių.
„Santarvės“ kalbinti vairavimo mokyklų vadovai sutinka, kad gal ir racionalu mažinti teorijos valandas ir padidinti praktinio vairavimo laiką.
„Teorijos bendrus pagrindus mes galime per tą keturiasdešimties valandų laiką suteikti, yra sudarytos galimybės kursantams sėdėti prie kompiuterių ir mokytis savarankiškai. Tuo tarpu būtinybė didinti praktinio vairavimo valandų skaičių buvo: ne kiekvienas galėjo susimokėti už papildomas vairavimo pamokas. Dar šią užduotį palengvins ir minėtas nutarimas, kad šeimos narys, turintis didesnį kaip penkerių metų vairavimo stažą, galės mokyti vairuoti“, – sakė R. Šiaulienė.
Pasak S. Ročio, tų keturiasdešimties teorijos valandų gal ir mažoka, tačiau jau seniai vairavimo mokyklos dirba neatsižvelgdamos į laiką, kursantams sudaromos sąlygos naudotis kompiuteriais ilgiau, o teorijos mokytis ar bilietus spręsti būsimieji vairuotojai gali ir namuose.
Sigito STRAZDAUSKO nuotr.: Mokomiesiems automobiliams keliami nauji reikalavimai: jie privalės būti ne senesni kaip dešimties metų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto