Traukinio sutiktuves stebėjo būriai mažeikiškių

Po ketverių metų pertraukos sekmadienį 16.23 valandą į Mažeikių geležinkelio stotį atvyko pirmasis keleivinis traukinys. Į iškilmingas traukinio sutiktuves susirinko ne tik valdžios atstovai, bet ir būriai mažeikiškių.


PASITIKTAS IŠKILMINGAI
Diena pasitaikė graži ir saulėta, todėl geležinkelio stoties peronas, dar gerokai prieš atvykstant traukiniui, buvo pilnas žmonių.
Kai už posūkio pasirodė traukinys, subruzdo laukiantieji, o Lietuvos jaunimo čempionato nugalėtojas Mažeikių muzikos mokyklos pučiamųjų instrumentų orkestras „Mažeikių dūdoriai“ užgrojo maršą.
Prie stoties besiartinantis traukinys nutraukė tautiniais drabužiais apsirengusių Mažeikių choreografijos mokyklos vaikų ir jaunimo tautinių šokių ansamblio „Kauškutis“ šokėjų laikomą juostą, į orą pakilo helio dujų pripildyti balionai.
Šokėjos su gėlėmis pasitiko ir iš traukinio išlipančius keleivius.
OFICIALIOS KALBOS
IR DĖKOJIMAI
Savivaldybės meras Vilhelmas Džiugelis dėkojo susisiekimo ministro patarėjui, Mažeikių savivaldybės tarybos nariui Dariui Jarmantavičiui, kurio pastangomis atnaujintas ankstesnis traukinio maršrutas.
D. Jarmantavičius mažeikiškius patikino, kad nuo šiol traukiniu jie galės pasiekti pasaulio kraštą, nes visi maršrutai priderinti prie greitojo traukinio Klaipėda–Vilnius, o pasiekus sostinę nekilsią jokių sunkumų tęsti kelionę į bet kurią kitą šalį.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ Keleivių vežimo direkcijos vadovas Albinas Ragauskis prisistatė esąs žemaitis – todėl šis momentas jam esąs dvigubai malonus. Svečias pripažino, kad prieš ketverius metus buvo žengtas „negeras žingsnis“. Norint ištaisyti klaidą, traukinio maršrutas vėl atnaujintas.
Po oficialių kalbų svečiai pakėlė šampano taures, merginos pasisakiusiesiems įteikė gėlių.
KELIONĖ TRAUKINIU –
PRAMOGA
Iškilmingo traukinio sutiktuvių renginio vedėja Daiva Gedvilienė pristatė Mažeikių geležinkelio raidos istoriją, parengtą muziejininko Vytauto Ramanausko.
1868 metais paskelbtą konkursą geležinkelio tiesimo darbams laimėjo barono Fitingofo firma. Labai gražus faktas tas, kad tada geležinkelio stotis buvo mažesnė, bet jau tais laikais buvo vykstama į Rygą, Peterburgą, Vilnių. Tarp keliaujančiųjų buvo garbingi dvarininkai iš Rietavo, Plungės, kunigaikščiai Oginskiai.
Pakalbinome ir šiandieninius keleivius, išlipusius iš ką tik atvykusio traukinio. Jauna moteris, prisistačiusi Ventos gyventoja Virginija Steponavičiene, sakė dėl savo penkiamečio anūko Pijaus nepatingėjusi traukiniu atvažiuoti į Mažeikius. Ši pramoga jam labai patikusi.
Perone rateliu sustoję, dalydamiesi kelionės įspūdžiais, šurmuliavo vaikų ir suaugusiųjų grupelė. Išsiaiškinome, kad septynių mažeikiškių kompanija automobiliais nuvažiavo iki Ventos, ten įlipo į traukinį ir sugrįžo į Mažeikius. Vienas iš jų – Remigijus – pasivažinėjimo traukiniu malonumą padovanojo savo penkerių metų pusbroliui Edvinui. Berniukas gyvena prie geležinkelio, todėl nuolatos stebi pro šalį dundančius traukinius. Edvinas svajojo pats kada nors pasivažinėti šia transporto priemone, ir štai jo svajonė išsipildė.
Kitas mažeikiškis, Darius Videikis, į pasivažinėjimą traukiniu išsiruošė su dviem sūnumis – vienuolikmečiu Elvinu ir trylikamečiu Airidu. Elvinas tokia kelione mėgavosi pirmą kartą. Jam buvę labai įdomu: minkštos ir patogios sėdynės, daug erdvės, galima pasivaikščioti po vagoną, nuolat keičiasi pro langą prabėgantys vaizdai.
D. Videikis sakė, kad jo sūnūs – būsimieji studentai. Žmogus įsitikinęs, kad traukinio jiems būtinai prisireiksią – automobilių kuras nuolat brangsta ir šį transportą greitai gali tekti pastatyti į garažą.
KELEIVIŲ NETURĖTŲ
STIGTI
Prieš ketvertą metų kaip nuostolingi buvo nutraukti ne tik maršrutai Mažeikiai–Radviliškis, bet nebeliko susisiekimo traukiniu ir su Vilniumi. Ar istorija nepasikartos ir vėl?
Susisiekimo ministro patarėjas D. Jarmantavičius įsitikinęs, kad važiuojančiųjų traukiniu bus. Didelis pliusas esąs suderinti traukinių eismo tvarkaraščiai.
„Jeigu mažeikiškiai tris karus per parą galės pasiekti Vilnių, jie tikrai naudosis šiuo patogumu, – „Santarvei“ samprotavo ministro patarėjas ir pridūrė: – Pats traukiniu atvažiavau iki Mažeikių ir dabar vėl grįšiu į sostinę“.
D. Jarmantavičius pasakojo, kad važiuojant nuo Šiaulių kiekviename miestelyje, kur tik nors minutei sustodavo traukinys, žmonės jo laukė, fotografavosi prie traukinio. Toks susidomėjimas buvo pastebimas Kuršėnuose, Papilėje, Ventoje.
Susisiekimo ministro patarėjas prisipažino girdėjęs Mažeikiuose sklandančias kalbas, kad AB „Lietuvos geležinkeliai“ ketina parduoti geležinkelio stoties pastatą, tačiau patikino, kad tokių veiksmų tikrai niekas nesiruošia imtis.
Į SOSTINĘ
PER KETURIAS VALANDAS
Nuo šiol keleiviniai traukiniai tarp Vilniaus ir Klaipėdos bei Šiaulių kursuos dažniau nei prieš ketverius metus. Dviejų vagonų sąstato dyzelinis traukinys per dieną iš Mažeikių į Šiaulius išvyksta tris kartus. Pirmasis traukinys iš mūsų geležinkelio stoties pajudės 6.52 valandą. Kitas iš Mažeikių išvažiuos vidurdienį – 11.52, paskutinis – 17.16 valandą.
Šių traukinių išvykimo laikas priderintas prie greitojo traukinio Klaipėda–Vilnius išvykimo laiko iš Šiaulių. Todėl mažeikiškiai, persėdę į greitąjį traukinį, sostinę iš savo miesto pasieks maždaug per keturias valandas.
Keleivių, vykstančių iš Mažeikių į Vilnių, patogumui – bilietus iki pat sostinės bus galima nusipirkti Mažeikių geležinkelio stotyje. Iki Šiaulių bilietas suaugusiam žmogui kainuos 10,80 lito.
Jono STRAZDAUSKO nuotr.: Po ketverių metų pertraukos į Mažeikių geležinkelio stotį vėl atvyksta keleivinis traukinys.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto