Tyrimas atskleidė gyventojų požiūrį į „Sodrą“

Spaudos konferencija „Gyventojų požiūris į valstybinį socialinį draudimą“. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.

Šalies gyventojai mano, kad valstybinio socialinio draudimo administravimas savo kokybe neišsiskiria iš kitų valstybės administravimo sričių. Tačiau tik nedaugelis žino, kiek tiksliai kainuoja šios sistemos administravimas, rodo visuomenės nuomonės tyrimas.


Vertinimas labiau palankus

Tyrimas „Gyventojų požiūris į valstybinį socialinį draudimą“ pristatytas antradienį Seime. Pristatymą surengė Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba („Sodra“).
Dešimties balų sistemoje daugiausiai gyventojų, 21 proc., šalies socialinio draudimo sistemai rašytų septynetą. Po 18 proc. gyventojų ją vertintų aštuonetu ir šešetu. Pačią sistemą taip pat arba geriau nei kitas valstybės administravimo sritis vertina 63 proc. apklausos dalyvių.
Gyventojai žino, kad skirdama išmokas „Sodra“ vadovaujasi galiojančiais įstatymais, tačiau pati nepriima sprendimų dėl išmokų dydžio. 43 proc. gyventojų įsitikinę, kad už tai atsako Seimas, o 39 proc. – kad Vyriausybė.


Mažinti sąnaudas

Kaip „Sodros“ veiklos trūkumus 40 proc. gyventojų įvardino biurokratiją, 16 proc. – darbuotojų piktnaudžiavimą, 15 proc. – per mažą informacijos teikimą visuomenei, 6 proc. – blogą aptarnavimą.
39 proc. gyventojų mano, kad gerinant įvaizdį „Sodrai“ reikėtų mažinti administravimo sąnaudas, 23 proc. – daugiau teikti informacijos apie veiklą, 13 proc. – maloniau ir greičiau aptarnauti klientus.
„Gyventojų nuomonė – aiškus orientyras tolimesniems darbams. Siekdami pagreitinti ir supaprastinti sprendimų priėmimą jau pertvarkėme valdybos ir teritorinių padalinių struktūrą, toliau tobuliname veiklos procesus. Siekdami geresnio aptarnavimo, įkūrėme „Sodros“ informacijos centrą, atnaujinome reikalavimus priimamųjų darbuotojams“, – sako „Sodros“ direktorius Mindaugas Sinkevičius.
Jo teigimu, panašios, bet mažesnės apimties gyventojų apklausos bus atliekamos ir toliau. Gavus jų rezultatus bus galima objektyviau įvertinti, ar priemonės, kurių imtasi, duoda reikiamų rezultatų.


Veiklai – mažiau nei 2 proc. pajamų

Reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa taip pat atskleidė, kad vos dešimtadalis šalies gyventojų žino, kiek kainuoja „Sodros“ išlaikymas. Per metus „Sodros“ išlaidos darbuotojų atlyginimams, informacinių sistemų palaikymui ir vystymui, pastatų išlaikymui ir kitoms reikmėms nesiekia 2 proc. gautų pajamų.
Štai 2012 m. „Sodra“ gavo 11 mlrd. 591 mln. litų pajamų, tuo tarpu veiklos sąnaudos, preliminariais duomenimis, sudarė 218,7 mln. litų. Beje, iš jų 46,6 mln. litų yra išmokų mokėjimo sąnaudos (šios lėšos sumokamos bankams ir pensijas asmeniškai pristatančioms bendrovėms). Taigi pernykštės išlaidos socialinio draudimo fondo administravimui sudarė apie 1,88 proc. „Sodros“ surinktų įmokų sumos.
Šalies gyventojų nuomonės tyrimą 2012 m. gruodžio 12–23 d. atliko bendrovė „Spinter tyrimai“. 75-iose šalies vietovėse iš viso buvo apklausti 1007 18–75 metų amžiaus gyventojai.

One Reply to “Tyrimas atskleidė gyventojų požiūrį į „Sodrą“”

  1. jo parašė:

    Per daug darbo vietu Sodroje!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto