„Zipio draugai“ mažiesiems padeda įveikti emocinius sunkumus

Šiais mokslo metais dvylika Mažeikių rajono ugdymo įstaigų dalyvauja tarptautinėje ankstyvosios prevencijos programoje „Zipio draugai“.
Pasak dalyvaujančiųjų programoje, vaikai jos metu įgyja gebėjimų lengviau įveikti socialinius bei emocinius sunkumus, pagerėja jų emocinė savijauta.


Aktyviai dalyvauja

Tarptautinėje programoje, skirtoje 5-7 metų vaikams, šiemet dalyvauja aštuoni rajono lopšeliai-darželiai: „Berželis“, „Eglutė“, „Gintarėlis“, „Linelis“, „Pasaka“, „Saulutė“, „Žilvitis“, Sedos darželis, taip pat kitos ugdymo įstaigos: „Žiburėlio“ pradinė, Krakių ir Žemalės pagrindinės mokyklos, Sedos Vytauto Mačernio gimnazija.
„Santarvės“ kalbinti ugdymo įstaigų vadovai teigė programoje dalyvaujantys jau ne pirmus metus ir jos naudingumu bei reikalingumu net neabejojantys.
„Šiais laikais, kai vaikai išorinėje aplinkoje patiria nemažai streso, programos metu vykstantys užsiėmimai su savo grupės draugais ir mokytoju padeda vaikams atsiverti, kalbėti apie tas problemas, kurias jie dažnai yra linkę nutylėti“, – teigiamai vertindama programos veiklą sakė lopšelio-darželio „Eglutė“ vadovė Loreta Gečienė.


Ugdo įvairius gebėjimus

Pedagogai „Santarvei“ sakė turintys specialią veiklos programą, vykstantys į mokymus, kuriuose įgytos žinios pritaikomos dirbant su vaikais.
Ugdytojai užsiėmimų metu sakė diskutuojantys su vaikais apie liūdesį, džiaugsmą, patyčias bei kitas emocijas. Jie tikino, kad skaitydami pasakojimus apie veikėją  Zipį ir jo draugus, žaisdami, piešdami ir vaidindami vaikai mokosi draugauti, ugdo kitus socialinius gebėjimus.
„Vaikams įvairiomis temomis skaitomi tekstai, jie apžiūrinėja plakatus, lankstinukus ir kitą dalomąją medžiagą, kuri tikrai aukštos kokybės. Tokie užsiėmimai – puikus būdas padėti jiems išspręsti emocinius sunkumus“, – tikino Žemalės pagrindinės mokyklos pradinių klasių pedagogė Virginija Lileikienė.
L. Gečienė pabrėžė, kad lopšeliuose-darželiuose neretai pasitaiko vaikų iš socialinės rizikos šeimų, kurie apie juos slegiančias problemas ir prabyla organizuojamų pamokėlių metu.


Yra ir taisytinų dalykų

Nors dauguma programoje dalyvaujančių ugdymo įstaigų vadovų  bei pedagogų teigiamai vertina jos naudą, tačiau ne vienas pripažįsta, jog programa turi ir trūkumų.
„Užsiėmimams skirti tekstai yra versti iš kitų kalbų, todėl kai juos skaitome vaikams, pateikti veikėjų vardai, tokie kaip Sina, Sendė ar Lila, išmuša iš vėžių tiek mus pačius, tiek ir vaikus. Galėtų tuos vardus pakeisti į lietuviškesnius, priimtinesnius mums“, – tikino V. Lileikienė.
Pasak L. Gečienės, svarbu yra tai, kad darželiuose pradėtos programos tęstinumas būtų ir  pradinėje mokykloje. Ji pastebėjo, kad užsiėmimus turi vesti kiekvieną vaiką gerai pažįstantys ir kursus išklausę pedagogai.
„Praktika rodo, jog vaikai tokiais pedagogais pasitiki. Tik tada, kai jie puikiai pažįsta mokytoją, išsipasakoja jam sunkumus, bėdas“, – tikino lopšelio-darželio direktorė.
Mažeikių lopšelio-darželio „Žilvitis“ direktorė Irena Petrutienė pastebėjo, kad gerai būtų, jei programai skiriamos mokymo priemonės liktų grupėse ir nereikėtų jų kasmet grąžinti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto