Vyriausybės pasitarime iš esmės pritarta įstatymų projektams, kurie turėtų pagerinti eismo saugos padėtį keliuose. Planuojama nustatyti nulio promilių leistiną alkoholio koncentraciją kraujyje ne tik pradedantiesiems, komercinio ir vežančio pavojinguosius krovinius transporto, bet ir taksi automobilių, motociklų, mopedų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių ir galingųjų keturračių vairuotojams.
Šiuo metu krovininio transporto, autobusų ir neturinčių dvejų metų stažo vairuotojams galioja 0,2 promilės, taksistams, kaip ir kitiems vairuotojams, – 0,4 promilės leistinos alkoholio koncentracijos norma.
Gatvėje sutiktų žmonių klausėme, ką jie mano apie siūlomus pakeitimus, ar dėl jų pagerėtų eismas keliuose, ar sumažėtų girtų vairuotojų.
Rita Laurutienė, laikinai nedirbanti: – Neteko girdėti apie tokius ketinimus. Bet tikrai manau, kad reikalingos griežtesnės priemonės. Skaitome laikraščius, žiūrime televizorių, kiek nelaimių keliuose. Ir dažniausiai dėl jų kaltas alkoholis. Todėl manau, kad promiles reikėtų mažinti ir kitiems vairuotojams. Sėdi prie vairo, tad ir turi prisiimti atsakomybę ne tik už save, bet ir už kitus. |
|
Vidmantas, laikinai nedirbantis: – Sutinku, kad nulinis promilių variantas reikalingas. Nė kalbos apie promiles negalėtų būti taksistams, šilumvežio vairuotojams, pilotams. Tik nulis. Gerai, kad siūlomas nulis promilių ir dvejų metų vairavimo patirties neturintiems vairuotojams. Jie neturi praktikos, ir nuo lašo gali prarasti budrumą. Be to, pažymėjimus įgiję jaunuoliai neretai pasijaučia ereliais. Jie nesustoja po vieno bokalo alaus, linksmybės tęsiasi per naktis, po to sėda prie vairo… O tada įvyksta nelaimės. Kad kitiems vairuotojams siūloma palikti 0,4 promilės, nieko blogo. Bent jau patyręs vairuotojas dėl tiek problemų neturi. Aš pats niekada prie vairo nesėdu gėręs, o ir su girtais važiuoti nerizikuoju. |
|
Arvydas, dirbantis Danijoje: – Norvegijoje, Danijoje seniai draudžiama sėsti išgėrus prie vairo – jokių leistinų promilių normų nėra. Ir tai puiku. Jokios tragedijos. Jei iš vakaro teko būti kokiame pobūvyje, išgerti – kitą dieną nesėdi prie vairo, ir tiek. Čia, Lietuvoje, vairuotojai labai drąsūs. Tai galbūt griežtesnės priemonės ir reikalingos. |
|
Laurynas Jonauskas, jaunimo organizacijos vadovas: – Pritariu, kad profesionaliems vairuotojams reikėtų griežtos ribos, jie neturėtų būti apsvaigę net minimaliai. Daug važinėja, yra aktyvūs eismo dalyviai. Tokie apribojimai gerai ir neturintiems patirties vairuotojams. Nes neretai nuo bokalo alaus „pagauna kablį“, tai geriau nulis promilių. Sunku pasakyti, kiek pasikeis padėtis keliuose, bet galbūt bus rimtesnis požiūris į patį pasiruošimą vairuotojo profesijai. |
|
Mantas Badaukis, Seimo nario padėjėjas: – Mano nuomone, nebūtų gerai, jeigu būtų nustatyta nulis promilių. Teko matyti per televiziją, kad kažkiek promilių gali atsirasti išgėrus giros, kefyro ar suvartojus kitokių produktų. Ir prie lūpų priglaudus stikliuką gali atsirasti visokių problemų, tarp jų – ir socialinių. Žmogus, netekęs vairuotojo pažymėjimo, gali netekti darbo, jam valstybė mokės socialines pašalpas ir kt. O tie vairuotojai, kurie sukelia avarijas keliuose, juk dažniausiai būna vartoję daugiau alkoholio – promilių būna kur kas daugiau negu 0,4. |
|
Ernesta Rimkūnienė, klientų aptarnavimo specialistė: – Nemanau, kad promilių mažinimas turės įtakos avarijų skaičiui. Juk dažniausiai jas sukelia ne tie, kurie 0,4 promilės įpučia. Avarijų kaltininkų būna sunkus arba vidutinis, bet ne lengvas girtumo laipsnis. Kas geria ir sukelia skaudžias avarijas, geria dideliais kiekiais ir ne vieną kartą ar du. O dėl 0,2 promilės… Nemanau, kad tiek apsvaigęs sukeltų avariją. Kartais jos įvyksta visai nieko neragavusiam vairuotojui – dėl dėmesio stokos ir viso kito. Aš manau, kad eismo situacija pagerėtų, avarijų sumažėtų, sureguliavus patį alkoholio vartojimą. |
Aš kai įkalu porą stopkių žymiai drąsiau važiuoju ir avarijų nepadarau.
Ka sumazinti? Tai dar ir isgerus galima vazinetis? NULIS,turi buti!!!
Koks dar gali būti klausimas? Ar gali dirbti šiek tiek išgėręs chirurgas, mokytojas, lakūnas, teisėjas…..
aš manau,kad visi turi važinėti blaivūs, o girtiems ereliams,kurie gauna teises ir važinėja išgėrę reikia atimti vairuoti kokiai 10 metų su mašinos komfiskacija