Tarptautiniame automobilių ralyje – ir mažeikiškis

Tarptautiniame automobilių ralyje „Aplink Lietuvą – 2010“, kuris tęsėsi tris dienas, kaip žemaičių ekipažo narys važiavo ir mažeikiškis Robertas Sidabras. Ralio debiutantui taip patiko varžybos, kad jis kitų metų raliui jau įsigijo automobilį.

PIRMOSIOS VARŽYBOS
Žemaičių ekipažą ralyje „Aplink Lietuvą“ sudarė plungiškis Kazimieras Kazragis ir mažeikiškis Robertas Sidabras.
„Tokiose varžybose dalyvavau pirmą kartą, anksčiau lenktyniaudavau automobilių slalomo rungtynėse. Kazimieras slalomo varžybose buvo teisėjas, todėl mane įsidėmėjo, o kai gavo kvietimą dalyvauti ralyje, mane pakvietė kaip vairuotoją (ne pirmą kartą ralyje važiavęs plungiškis buvo šturmanas). Taip netikėtai ir patekau į varžybas: ketvirtadienį paskambino su pasiūlymu, penktadienį pasiskolinome automobilį „Moskvič 2140“, o šeštadienį jau startavome“, – pasakojo autoservise dirbantis mažeikiškis.
Lietuvos automobilių klubo nuo 1931 metų organizuojamose varžybose varžomasi dėl garbingo trofėjaus – Prezidento taurės.
Šiais metais rungtyniavo 130 automobilių ekipažų iš vienuolikos valstybių. Jie rungtyniavo veteranų, sportininkų su negalia, visureigių automobilių, motociklų ir visų kitų automobilių grupėse. Žemaičiai važiavo tarp dvylikos veteranų ekipažų.

UŽĖMĖ ANTRĄJĄ VIETĄ
Ralis buvo suskirstytas į šešiolika etapų, iš kurių net šeši vyko Nemuno žiede, Kauno rajone. Arčiausiai mūsų rajono ralio karavanas kliudė Telšius.
R. Sidabrui taip pat teko rungtyniauti trijuose tikslaus važiavimo ruožuose, tai yra penkiolikos kilometrų atkarpa.
„Kas šimtą metrų numatytas konkretus laikas, negali to atstumo įveikti nei greičiau, nei lėčiau. Galima paklaida – dešimt sekundžių, už viršytą ar aplenktą laiką gresia baudos taškai“, – pasakojo vairuotojas.
Žemaičiai pasirodė puikiai: bendroje įskaitoje tarp 130 ekipažų jie liko 52-oje vietoje, veteranų klasėje, kur važiuota rusų gamintais automobiliais, jie užėmė antrąją vietą ir buvo apdovanoti taurėmis, medaliais ir diplomais. Ralio nugalėtojais tapo kauniečiai Egidijus Paulauskas ir Eduardas Jakas.

PER TRIS DIENAS – PER PUSANTRO TŪKSTANČIO KILOMETRŲ
R. Sidabras prisipažino, kad rungtynės jam patiko.
„Privalai važiuoti pagal kelių eismo taisyklių reikalavimus, vykstant varžyboms niekas kelių neuždarė, nors eismas buvo intensyvus, privalėjai iki etapo finišo atvykti tiksliai nustatytu laiku. Mus net galėjo stabdyti kelių policijos ekipažai, kuro papildymas taip pat buvo ekipažo problema, po šios priverstinės prastovos turėjai taip apskaičiuoti greitį, kad pavytum savo grafiką. Tą patį galima pasakyti ir apie posūkius – pristabdai iki 20 kilometrų per valandą, vėliau jau reikia apskaičiuoti ir važiuoti tokiu greičiu, kad spėtum laiku. „Ralio kelių knygoje“ numatytas vidutinis greitis buvo 75 kilometrai per valandą. Duetu turėjome dirbti kaip viena komanda“, – dalijosi įspūdžiais mažeikiškis.
Pirmą naktį ekipažai praleido Kaune, antrąją – Šiauliuose, o trečiąjį vakarą finišavo Vilniuje prie Prezidentūros.
„Mums su „Moskvičiumi“ teko gerokai ilgesnė trasa negu kitiems ralio dalyviams: savo eiga nuvykome į ralio startą Kaune, Šiauliuose nenakvojome, grįžome į Mažeikius, po to iš ryto vėl važiavome į Šiaulius, o po finišo Vilniuje taip pat grįžome savo eiga. Iš viso per tris dienas susukome apie 1600 kilometrų Lietuvos žvyrkeliais ir asfaltu“, – pasakojo ralio dalyvis.

VARŽYBOMS ĮSIGIJO AUTOMOBILĮ
Rusiška technika žemaičių neapvylė, nors keli dalyviai dėl gedimų ralio nebaigė.
„Kuriozas nutiko tik pačiame varžybų starte Kaune. Kadangi netikėtai „sustreikavo“ starteris, kol automobiliai vienas po kito, dviejų minučių intervalu, išvažinėjo į ralį, laikiau variklį neišjungtą. Netikėtai jis užgeso, teko skubiai remontuoti. Laimei, tik buvo truputį užsikimšusi kuro tiekimo žarnelė, todėl greitai ją prapūtę, startuoti spėjome laiku“, – varžybų nesklandumus prisiminė vairuotojas.
Ypač mažeikiškiui įsiminė etapas Vilkijoje, kai reikėjo važiuoti miško trasa, kuri buvo palyginti greita, tuo tarpu Tauragėje teko rungtis žvyro trasoje, Telšiuose – asfaltuotame ruože.
Robertas tikino nepavargęs, nors ir nebuvo poilsio (išskyrus naktį), važiuoti teko iš trasos į trasą be sustojimų. Jeigu būtų kelių valandų poilsis, toliau važiuoti tikrai aptingtum, svarstė ralio dalyvis.
„Varžybose dalyvavo ir „Moskvičiai“, ir 21-os bei 24-os „Volgos“, bet buvo ir naujausių modelių automobilių, į kuriuos galėjai akis paganyti. Ralis taip patiko, kad kitų metų varžyboms jau nusipirkau automobilį „Honda CRX“, kurį po truputį ruošiu“, – prisipažino savo lėšomis ralyje dalyvavęs R. Sidabras.
Nuotr. iš asmeninio archyvo.: Kazimiero Kazragio (kairėje) ir Roberto Sidabro ekipažui pelnyti nugalėtojų vardus sukliudė klaida Telšių trasoje. Žemaičiams atiteko antros vietos taurės ir medaliai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto