Virš Mažeikių autobusų parko direktoriaus kėdės – įtarumo šešėliai

Mažeikių autobusų parko direktorius Juozas Kelmelis tikina, kad iš šių pareigų pasitraukė savo noru. Tačiau mieste sklando kalbos, kad jis buvo paprašytas užleisti šį postą „proteguojamam“ pretendentui. Esą tokius įtarimus patvirtina ir skubota naujojo vadovo atranka: dokumentams pateikti Savivaldybei priklausančios bendrovės valdyba skyrė vos dvi dienas.


PASITRAUKĖ SAVO NORU
Bendrovės valdyba dar nebuvo patvirtinusi pavaduotojo etato, o mieste jau sklandė kalbos, jog Autobusų parke keičiasi vadovas. Esą J. Kelmelis priverstas užleisti vietą kitam, svarbaus žmogaus proteguojamam kandidatui.
Prieš kelias savaites J. Kelmelis „Santarvei“ teigė, kad jokio spaudimo iš niekur nepatyrė, eiti pavaduoto pareigas jis norėtų pats. Tą patį jis kartojo jau tapęs pavaduotoju.
„Būti direktoriumi jokia garbė – tik atsakomybė. Noriu parodyti, kad galima būti naudingu įmonei ir dirbant pavaduotoju. Autobusų parkui bus naudingiau, kai dviese su direktoriumi dirbsime tandemu. Koks skirtumas – kokioje kėdėje“, – samprotavo pašnekovas.
Direktoriaus atlyginimas – apie 4 tūkstančiai litų, pavaduotojo atlyginimas – apie puse tūkstančio litų mažesnis.
J. Kelmelis paaiškino, kad prieš priimdamas sprendimą, tarėsi su žmona. Abu nusprendė, kad šeima dėl šito nenukentės. Abu vaikai jau baigę mokslus, gyvena savarankiškai, dviem žmonėms užteksią ir mažesnių pajamų.
„Mažesnė alga – mažiau atsakomybės. O ir laiko daugiau bus galima sau skirti, pakeliausime“, – teigė buvęs vadovas.
DARBUOTOJAI
RINKO PARAŠUS
J. Kelmelis prašymą valdybai dėl pervedimo į žemesnes direktoriaus pavaduotojo pareigas įteikė rugsėjo 30 dieną. Jau spalio 2ąją valdyba jį patenkino.
Autobusų parko darbuotojai, sužinoję apie tokius pasikeitimus, suskubo rinkti J. Kelmelį palaikančiųjų parašus. Apie 80 proc. kolektyvo panoro, kad jis ir toliau vadovautų bendrovei.
Bendrovės valdybos pirmininkas Romualdas Sakalauskas „Santarvei“ sakė, kad į parašus būtų galima atsižvelgti tik tada, jeigu tai būtų „prievartinis“ sprendimas atleisti J. Kelmelį, o ne jo paties prašymas.
„Aš įmonėje dirbu 31 metus, su kai kuriais darbuotojais šitiek laiko pažįstami. Niekam iš anksto nepasakojau apie savo sprendimus, tai, kad palikau vadovo postą, jiems buvo staigmena, dėl to tokia reakcija“, – apie parašų rinkimą kalbėjo 17 metų įmonei vadovavęs J. Kelmelis.
PASKELBTA
ATRANKA
Kol kas J. Kelmelis laikinai vis dar eina direktoriaus pareigas, tačiau, ko gero, neilgai, nes jau prasidėjo naujo bendrovės vadovo paieškos.
Trečiadienį (spalio 7 d.) įvyko bendrovės valdybos pasitarimas, kuriame buvo aptartas naujo direktoriaus atrankos organizavimo klausimas. O jau kitą dieną apie pietus Savivaldybės interneto svetainėje pasirodė pranešimas, kad skelbiama kandidatų atranka.
Ryšių su visuomene skyriaus pranešime informuojama, kad dokumentai priimami tik iki pirmadienio pietų, o jau po pietų bendrovės valdyba nagrinės gautus pasiūlymus ir priims sprendimą, kuriuos kandidatus kviesti pokalbio.
Toks skubotumas pakurstė kalbas, jog ši atranka – tik formalumas, akių dūmimas, nes seniai nuspręsta, kas vadovaus bendrovei.
NUMATYTI
REIKALAVIMAI
J. Kelmelis neigė, kad atrankos sąlygos pritaikytos konkrečiam žmogui.
„Įrašyti standartiniai reikalavimai. Nes juk yra visokių žmonių, kurie įsivaizduoja galį būti meru ar net prezidentu“, – replikavo jis ir pridūrė, kad pagal atrankos sąlygas ir pats galėtų pretenduoti į direktoriaus pareigas.
Autotransporto ekonomisto išsilavinimą turintis J. Kelmelis mano, kad jis kaip pavaduotojas galėtų rūpintis veiklos sritimis, susijusiomis su ekonomika, projektais, kurie į įmonę pritrauktų lėšų, o direktorius formuotų strategiją, rūpintųsi gamybine baze. Dėl to, aptariant pretendentams keliamus reikalavimus, J. Kelmelis paprašęs įrašyti, jog pageidautina, kad pretendentas turėtų autotransporto inžinerijos išsilavinimą.
KONKURSAS
NEREIKALINGAS
Bendrovės valdybos narys J. Kelmelis negalėjo atsakyti, kodėl tiek nedaug laiko skirta prašymų ir dokumentų priėmimui. Esą taip nusprendė akcininko atstovas – Savivaldybės administracija.
Valdybos pirmininkas, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas R. Sakalauskas „Santarvei“ paaiškino, kad tokios atrankos galėję apskritai nebūti – nei Akcinių bendrovių įstatymas, nei bendrovės įstatai ar kiti dokumentai nenumato konkurso ar atrankos.
„Valdyba į direktoriaus pareigas gali priimti žmogų nors ir iš gatvės, be jokio išsilavinimo. Tačiau atsakomybė už sprendimus yra didelė. Valdybos nariams už klaidingus sprendimus gali tekti atsakyti savo turtu“, – teigė valdybos pirmininkas.
Anot jo, skubėti verčia tai, kad J. Kelmelis nebenorįs imtis jokių veiksmų. Ir tai suprantama, nes naujasis vadovas galbūt jiems prieštarautų, jo sprendimai būtų kitokie.
MINIMA
IR DAUGIAU PAVARDŽIŲ
Galima spėti, kad bendrovės valdyba turės iš ko pasirinkti direktorių, nesvarbu, kad dokumentams pateikti skirta neįprastai mažai laiko. Dar nepaskelbus apie atranką, galimybe vadovauti Autobusų parkui ėmė domėtis ne vienas mažeikiškis. Skambinta į įmonę, valdybos pirmininkui.
R. Sakalauskas prasitarė, kad direktoriaus pareigomis domėjosi trys mažeikiškiai – visi jie užimantys gana aukštas pareigas. Skelbti pavardžių, kol jie nepateikė dokumentų, valdybos pirmininkas nepanoro.
„Santarvės“ žiniomis, tarp neoficialių pretendentų į direktoriaus pareigas yra privačios konsultacinės firmos vadovas Vygandas Ostrauskis, „Mažeikių vandenų“ direktoriaus pavaduotojas Algis Kozlovas bei specialistas iš „Mažeikių naftos“.
„Galiu pasakyti tik tiek, kad nedaug klystate“, – paminėjus pretendentus, atsakė R. Sakalauskas.
PRETENDENTAS
NESIKREIPĖ
Patys Autobusų parko darbuotojai beveik šimtu procentų įsitikinę, kad įmonei vadovaus Leonas Kvietkauskas. Esą dėl pažadėtos kėdės jis palikęs Palangos oro uosto vadovo postą.
Tokias kalbas prisipažino girdėjęs ir J. Kelmelis , ir R. Sakalauskas. Bendrovės valdybos pirmininkas patikino, kad į jį nei pats L. Kvietkauskas, nei koks kitas jį užtariantis žmogus nesikreipė.
„Net nežinau, koks jo išsilavinimas“, – pridūrė jis.
J. Kelmelis „Santarvei“ teigė, kad jis šiek tiek pažįsta L. Kvietkauską. 1986–1988 metais šis vyras pagal „profsąjungų liniją“ buvo jo vadovas, yra lankęsis įmonėje.
„Ne, ne. Aš nekviečiau. Ir jokio kito kandidato nesiūliau. Nenoriu viršyti savo įgaliojimų“, – teigė pašnekovas ir pridūrė, kad nuo to laiko nebematęs L. Kvietkausko.
R. Sakalauskas patikino, kad valdyba išankstinės nuomonės neturi nė dėl vieno pretendento.
„Valdyboje yra penki žmonės. Trys iš Savivaldybės ir du – iš Autobusų parko. Tarp jų – ir buvęs direktorius. Manau, kad J. Kelmelio nuomonė bus svarbi“, – teigė valdybos pirmininkas.
PERMAINOS
NESUSIJUSIOS SU POSTAIS
Penkiolika metų Palangos oro uostui vadovavęs L. Kvietkauskas spalio 5ąją atsisveikino su buvusia darboviete ir jau kitą dieną persikraustė į Sedą. Su šeima – žmona ir dviem vaikais – jis įsikūrė 83ejų metų uošvio namuose.
„Ministerija jokių priekaištų man neturėjo, iš darbo išėjau savo noru, su padėkos raštu. Permainos nesusijusios su jokiais postais Mažeikiuose. Dar gyvendami Palangoje, puoselėjome šiuos namus. Tėvukui buvome pažadėję, kad sugrįšime. Pažadą įvykdėme“, – komentavo atsistatydinimo aplinkybes pašnekovas.
L. Kvietkauskas prasitarė, kad yra ir kitų priežasčių, tačiau jas pasakydamas žurnalistams, rizikuotų, jog atviras pokalbis būtų panaudotas prieš jį.
ATRANKOJE
PLANUOJA DALYVAUTI
L. Kvietkauskas patikino, kad apie tai, jog gali likti laisvos Autobusų parko direktoriaus pareigos, sužinojęs iš publikacijos „Santarvėje“.
„Darbas autotransporto įmonėje man būtų geriausias, tačiau ieškau jo keliose vietose. Nuolat skaitau skelbimus, Savivaldybės tinklalapį. Jeigu tik bus paskelbta informacija apie atranką, pateiksiu dokumentus“, – ketvirtadienio rytą kalbėjo darbo ieškantis vyras, turintis aukštąjį inžinieriaus mechaniko išsilavinimą.
Anot pašnekovo, dabar darbą galima rasti tik turint draugų, pažįstamų tose srityse, kur ieškai darbo.
„Mažeikiuose pažįstamų turiu, bet tokių, kurie galėtų padėti rasti darbo, ne. Tačiau mano draugas yra Lietuvos geležinkelių generalinis direktorius, kartu mokėmės, dirbome. Algirdas Butkevičius (kalbama, kad jis yra Kvietkausko proteguotojas – B. R.), buvęs susisiekimo ministras, buvo mano vadovas. Argi ministrą galima vadinti draugu?“– retoriškai klausė pašnekovas.
Jokiai partijai nepriklausantis L. Kvietkauskas patikino, kad darbo Mažeikiuose ieško savarankiškai.
VADOVŲ KĖDĖS –
PARTINĖS?
Savivaldybės Tarybos opozicijos lyderis Kęstutis Bartkevičius prisipažino apie konkursus į valstybės tarnybą ar savivaldybės įmonių vadovų postų parinkimą turįs savo nuomonę.
„Nesidomėjau apie postų permainas Autobusų parke, nes Savivaldybės įmonių vadovų vietos vos ne politinio pasitikėjimo. Jei valstybė apribotų tokių pareigų politinę priklausomybę, viskas būtų paprasčiau“, – mano politikas.
J. Kelmelis „Santarvei“ prasitarė, kad prieš rinkimus Socialdemokratų partijoje, kurios narys jis yra nuo 2000ųjų, buvę kalbų apie įmones, kokią įtaką galėtų turėti partija.
„Aš „partiečiams“ pasakiau, kad nereikia maišyti politikos ir ekonomikos“, – prisipažino buvęs direktorius.
„Mažeikių šilumos tinklų“ direktorius Jonas Jurkus – Socialdemokratų partijos Mažeikių skyriaus pirmininkas, „Mažeikių vandenų“ direktorius Pranas Trakinis – konservatorius.
Visos trys įmonės praėjusius metus baigė nuostolingai. Savivaldybės meras Vilhelmas Džiugelis „Santarvei“ yra sakęs, kad Savivaldybės administracijos direktorius, bendrovės valdybos turi mąstyti, ką daryti, kad įmonės pradėtų dirbti pelningai. Ar gali taip nutikti, kad susvyruos ir kitų įmonių vadovų kėdės?
„Pabandyk nors vieną iš vadovų pakeisti, tuoj pat koalicija subyrės“, – netiki permainomis opozicijos lyderis K. Bartkevičius.
Nuotrauka Jono STRAZDAUSKO.: Pirmadienį paaiškės visi pretendentai į Autobusų parko direktoriaus postą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto