Glitimo atsisakymas – mitybos mada ar rimtos problemos sprendimas?

Vaida Kurpienė pabrėžia: norint gyventi sveikiau ir jaustis geriau, svarbiausia yra mitybos įvairovė. Ritos Gudės nuotr.

Šiais laikais nemažai žmonių nevartoja glitimo, atsisako jo turinčių maisto produktų, tačiau įdomu: ar iš tiesų daug žmonių netoleruoja šio baltymo, ar tai yra labiau naujas mados šauksmas?
Dietistė, knygos „Liekna visam gyvenimui“ ir tinklaraščio sulieknek.ltautorė Vaida Kurpienė pasakoja, ką kiekvienas turėtų žinoti apie glitimą, jo poveikį organizmui ir galimus sveikatos sutrikimus.

Glitimas – kas tai?

Pagrindinis kviečių baltymas, vadinamas glitimu, yra sudėtinių, tarpusavyje susijusių, bet skirtingų baltymų, daugiausia gliadino ir glutenino, mišinys. Panašūs baltymai: sekalinas –rugiuose, hordeinas – miežiuose (angl. gluten), aveninas – avižose.
Glitimo turi ir kuskusas, manų kruopos, perlinės krupos, džiovintų kviečių kruopos, dar kitaip vadinamos bulgurokrupomis. Taip pat šis baltymas gali būti aptiktas kai kuriuose padažuose, aluje, degtinėje, sausuose pusryčiuose bei kitų rūšių maisto produktuose.

Vieniems – liga, kitiems – alergija

Dietistė V. Kurpienė pabrėžia, kad glitimo griežtai turi vengti asmenys, kuriems yra diagnozuota celiakija – liga, apibrėžianti glitimo netoleravimą, kuria serga apie 1 proc. pasaulio populiacijos. Tačiau naujausi tyrimai parodė, kad aveninas avižose veikia kitaip negu kviečių baltymas, todėl sergantys celiakija per dieną gali suvartoti iki 50 gramų avižų.
Kiti asmenys, nesergantys šia liga, gali būti alergiški glitimui, kviečiams, rugiams arba turėti neceliakinį jautrumą šiam baltymui.
Vieni pagrindinių glitimo netoleravimo požymių yra pilvo pūtimas, skausmas, pykinimas, nuolatinis nuovargis, nerimas, depresija, sąnarių ir raumenų skausmas, įvairios odos problemos, galvos skausmas, migrena ar net svorio kritimas.
Visas straipsnis – penktadienio laikraštyje.

Karolina Kotryna PETRAUSKAITĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*

Naujienos iš interneto