Naujas užsakymas koreguoja autobusų parko darbus

Bendrovė „Mažeikių autobusų parkas“ laimėjo konkursą nuo ateinančių metų sausio 1-osios vežioti į darbą įmonės „ORLEN Lietuva“ darbuotojus.
Nauja veikla į vežėjų bendrovės darbą ne tik įneš kai kurių pasikeitimų, bet ir leis jai pagerinti finansinę padėtį.


PIRKS NAUJŲ AUTOBUSŲ
Beveik metus užsitęsusi viešųjų pirkimų procedūra baigėsi bendrovės „Mažeikių autobusų parkas“ laimėjimu: pasirašyta sutartis, pagal kurią nuo ateinančių metų sausio 1 dienos bendrovė į įmonę „ORLEN Lietuva“ pradės vežti jos darbuotojus.
„Šiam tikslui mums reikia turėti 17 autobusų: pirksime vienu daugiau, nes turi būti rezervas. Technika yra technika, sutartis rimta, apvilti negalima, tad viskas turi būti kaip reikalaujama“, – teigė bendrovės direktorius Leonas Kvietkauskas.
Kad nebūtų jokių nesusipratimų ar interpretacijų, autobusų pirkimo konkursas paskelbtas ir vyks elektroniniu būdu: rytoj paaiškės, kokie yra pasiūlymai, tada komisija ir spręs, iš ko pirkti transporto priemones.
Su užsakovu „ORLEN Lietuva“ jau aptarti visi grafikai, tvarkaraščiai, artimiausiu metu su viena iš įmonių bus pasirašyta sutartis dėl degalų tiekimo.
L. Kvietkausko teigimu, bendrovėje technikos remontui vietos yra pakankamai, tik reikės įsigyti kai kurios reikalingos įrangos: trūksta dar vieno keltuvo, automatinio stabdžių tikrinimo stendo. Darbui su naujuoju užsakovu paskirtas vienas žmogus, kuris kuruos šiuos reikalus, iš jo bendrovės vadovai galės pareikalauti visiškos atsakomybės.

KURIAMOS DARBO VIETOS
Bendrovė ketina pirkti ne naują techniką: naujai neturi pinigų. Pagal konkurso reikalavimus, autobusai turi būti ne senesni kaip dešimties metų, jiems taikomos ir kuro suvartojimo normos. Kad būtų lengviau remontuoti, nereikėtų vargti ieškant detalių, visi autobusai turi būti vienodos markės.
Iš 18 įsigytų autobusų, septyni bus su priekabomis, visi kiti – paprasti.
Padidinus autobusų skaičių, bendrovė „Mažeikių autobusų parkas“ papildomai priims 18–19 vairuotojų. „Tad per tuos metus Mažeikiuose būsime sukūrę daugiausiai darbo vietų. Dėl vairuotojų sukomplektavimo problemų neturėtų būti, nes jau dabar yra sąrašas norėjusių įsidarbinti žmonių“, – tvirtino L. Kvietkauskas.
Nors ir susijusi su nemažomis išlaidomis, sutartis autobusų parkui turėtų būti naudinga, bendrovė tikisi šiek tiek atsigauti finansiškai.
Iki šiol įmonė turėjo 38 autobusus, čia dirbo 54 vairuotojai.
„Išaugsiantis autobusų ir darbuotojų skaičius bendrovei – didelės augimo galimybės. Iki šiol darbuotojus į naftos įmonę vežiojusios įmonės teigimu, „ORLEN Lietuva“ atsiskaityti niekad nevėluodavo, tad tikimės, kad pagerės ir mūsų finansinė padėtis“, – vylėsi direktorius.
Kuo greičiau tikimasi išspręsti ir dar vieną – autobusų laikymo įmonės teritorijoje klausimą: vietos reikės nemažai, bendrovės teritorija nėra didelė, dar reikia patvarkyti teritorijos važiuojamąją dangą, užtaisyti duobes.
„Tikėsimės, kad sniego šiemet nebus daug. O jeigu taip kaip pernai, turėsime nemažai problemų“, – sakė L. Kvietkauskas.

SENUS AUTOBUSUS
DAR MATYSIME
Atnaujinti dabar turimų autobusų parko, pasak L. Kvietkausko, greitai nepasiseks.
„Norint atsikratyti senaisiais autobusais, reikia turėti už ką nusipirkti naujų. Man pačiam gėda, kad Mažeikiuose važinėja du seni „Ikarus‘ai“. Dar yra keli „PAZ‘ai“, su kuriais važiuojant taip pat nėra komforto. Apie šių autobusų nurašymą galvosime gal kitais metais“ , – teigė direktorius.
Kita vertus, senieji autobusai yra nepakeičiami važiuojant neasfaltuotais kaimo keliais: vakarietiškas transportas tokiems keliams nepritaikytas, būna, kad dėl autobuso kėbulo deformacijų neatlaiko stiklai.
L. Kvietkauskas pastebi, kad šiais metais bendrovės situacija pradėjo gerėti, nes ėmė augti pajamos: trejus metus iš eilės jos tik krito.
„Šviesą tunelio gale matome iš tikrųjų. Pajamos pradėjo augti ir mes tikimės, kad šiuos metus baigsime su šiokiu tokiu pelnu, o ne su nuostoliu, kaip buvo anksčiau. Žinoma, jei vėl nebus kokio ekonominio nuosmukio“, – vylėsi direktorius.
Daugiausiai įmonei skolinga Savivaldybė, bet tos skolos, anot bendrovės vadovo, nėra beviltiškos.
„Aišku, būtų daug geriau, kad būtų atsiskaitoma laiku, tada žinotum, kada ir ką planuoti. Gerai, kad Savivaldybė po truputį atsiskaitinėja, bent jau skola neauga“, – sakė L. Kvietkauskas.
Norint pritraukti Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, ateityje nuo autobusų parko planuojama atskirti autobusų stotį: ji taps viešąja įstaiga. Tada iš ES lėšų rekonstruojant Vasario 16-osios bei Respublikos gatves, numatoma sutvarkyti ir autobusų stoties teritoriją.
Sigito STRAZDAUSKO nuotr.: Po mėnesio naftininkus į darbą vežiojusius autobusus pakeis bendrovės „Mažeikių autobusų parkas“ transportas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto