Ar palaikote vežėjų protesto akcijas?

Trečiadienį daugiau kaip 150 autovilkikų ir autobusų vairuotojų buvo susirinkę į protesto akciją sostinės gatvėse. Ji surengta šalies vežėjams ginant savo sektoriaus ekonominius ir socialinius interesus. Taip pat solidarizuojamasi su daugelio Europos šalių transportininkais ir norima paskatinti Vyriausybę skubiai spręsti degalų brangimo problemą iš esmės.
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ Vyriausybei yra pateikusi siūlymus, kaip sušvelninti degalų kainų augimą šalyje, tačiau delsimas priimti esminius sprendimus verčia ieškoti kraštutinių dialogo formų.
Lietuvos vežėjai reikalauja sudaryti palankesnes sąlygas degalų importui į Lietuvą, siekiant paskatinti konkurenciją naftos produktų rinkoje, ir imtis visų įmanomų veiksmų paraginti Europos Komisiją pakeisti akcizų taikymo degalams politiką bendrijoje.
Praėjusį penktadienį Šiaulių regiono vežėjai jau surengė protesto akciją prieš degalų brangimą. Tokią akciją rengia ir Marijampolės bei Utenos vežėjai. Šalies žemdirbiai panašią akciją planuoja surengti rugpjūtį.
Šį trečiadienį Didžiojoje Britanijoje taip pat prasideda vežėjų streikas prieš kelių transportą žlugdančias degalų kainas.
Mažeikiškių klausėme, ar jie pritaria tokiai vežėjų protesto formai ir kokių rezultatų tikisi.


Jonas KAUPYS:
– Pritariu ir palaikau šią akciją. Tuo labiau kad pats turiu ir vairuoju automobilį. Be jokios abejonės, teko apriboti važinėjimus, į automobilį sėsti tik esant būtinybei. Kuro pabrangimas privertė pakoreguoti ir atostogų planus, atsisakyti suplanuotos kelionės su visa šeima į Austriją. Ką ten Austrija, jei ir į Palangą tik retkarčiais begalėsime sau leisti nuvažiuoti.
Tikiu, kad protesto akcijomis kai ko galima pasiekti, tačiau tik tuo atveju, jei visi vairuojantys bus vieningi. Norėdama sušvelninti situaciją, valdžia galėtų sumažinti PVM degalams. Kompromisą bet kokioje situacijoje galima rasti. Paimkime, pavyzdžiui, Ispaniją. Mūsų kolegų veiksmai šioje šalyje privertė Vyriausybę surasti rezervų, ir kuras ten atpigo net 14 procentų.


Jonas PRIALGAUSKAS:
– Kuro kainos tikrai nežmoniškos, ir kažką reikėjo daryti. O kaip kitaip atkreipsi valdžios dėmesį ir priversi ją imtis kokių nors veiksmų, jeigu ne protesto akcijomis? Juk jos kompetencija sumažinti akcizą degalams. Kažin kodėl Lietuvoje nuo sausio jis buvo padidintas, nors mūsų šalis dar toli gražu nepasiekė ES lygio.
Vyriausybė, Seimas turėtų pasukti galvas, matydami tokią situaciją šalyje. Brangstant kurui, brangs absoliučiai viskas. Kas pagalvos apie tą vargšą žmogų? Nežinau kitų priemonių, be protesto akcijos, kurios galėtų kaip nors paveikti mūsų valdžią, todėl visiškai palaikau vežėjų reikalavimus.


Adolfas ASTRAUSKAS:
– Pats esu taksi vairuotojas ir degalų kainų augimą patyriau savo kailiu. Per tai, mes, taksistai, netenkame trečiosios dalies savo atlyginimo. Kuras pabrango visu litu, o mes iš keleivių daugiau imti negalime. Taksistai, sakyčiau, šiuo atveju labiausiai nuskriausti.
Pritariu ir palaikau šią akciją. Manau, kad vežėjai per trumpai protestavo. Trejetą valandų pasivažinėjo, ir viskas. Protesto akcijos turėjo vykti visuose miestuose, prie jų turėjo prisijungti visi vairuotojai, taip pat sėdintieji prie individualių automobilių vairo. Prieš savaitę ar porą protesto akcija vyko ir Mažeikiuose prie degalines, esančios Žemaitijos ir M. Daukšos gatvių kampe. Gaila, kad ji vyko labai trumpai ir neorganizuotai.


Rasa KUPLASTAITĖ:
– Žinau, kad vyko tokia akcija ir, žinoma, jai pritariu. Juk akivaizdu, kad kitaip su mūsų valdžia susitarti neįmanoma, nes ji seniai nebegirdi tautos balso. Degalų kainos vis kyla ir kyla, ir niekas negali pasakyti „stop“. Kitos šalys neturi jokių naftos įmonių, bet kuras kažkodėl ten pigesnis. Paimkim kad ir kaimynines šalis: Latviją, Estiją, Lenkiją. Ten tokios problemos nėra. Kiek galima bandyti žmonių kantrybę?
Manau, kad kito būdo, kaip protesto akcijos, nėra. Anksčiau ar vėliau koks nors rezultatas vis tiek turės būti.


Kristina VALNICKIENĖ:
– Girdėjau, kad vyko tokia akcija. Tai gerai, tačiau manau, kad dėl to niekas nepasikeis.
Mūsų valdžia tokia abejinga savo tautos piliečiams ir susirūpinusi tik savo asmenine gerove, kad vežėjų protesto akcijos jiems nė motais. Gal žmonių vienybė kažkiek ir padėtų, bet labai abejoju. O gal čia kalta mūsiškė „Mažeikių nafta“? Gal čia ji sukėlė kuro kainas? Tačiau jeigu blokuotume įmonę, nukentėtų visos Lietuvos žmonės. Sunku rasti išeitį, bet sėdėti rankas sudėjus taip pat negalima.


Kristina BIELIAJEVSKIENĖ:
– Taip, manau, kad tokia akcija reikalinga. Tikriausiai nėra kitų priemonių, kaip atkreipti valdžios dėmesį į kylančias kuro kainas. Juk valdžia ir yra tam, kad dirbtų žmonėms, todėl turėtų reaguoti į jų reikalavimus.
Vežėjų protesto akcijas galėtų palaikyti ne tik vairuotojai, bet ir visi žmonės. Koks vaizdas buvo dabar, mačiau per televiziją.
Efektas būtų didesnis, jei pilnos gatvės būtų ne tik mašinų, bet ir pėsčiųjų. Be to, nepakanka vienkartinės akcijos, o reikėtų, sakykim, kasdien bent kokią savaitę, o ne tris valandas, blokuoti eismą gatvėse, tada gal Seimas ką nors ir nuspręstų. Juk tokia padėtis negalėtų tęstis be galo.
Bernarda PLASTININA
Jono STRAZDAUSKO nuotraukos

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto